Lesz-e Montenegróba újra nyári charter?

A Turizmus Online nem megerősített értesülései szerint Budapest és a montenegrói tengerpart első számú repülőtere közt üzemelhet majd a nyári szezonban charterjárat.  Munkatársunktól

Korábban már üzemelt a crnagorác városba charter, melyet a szegedi Adria Tours szervezésében a BASE Kft. néhány személyes, vidám kis Embraer 120-as típusú gépe repült körjáratszerűen; Szeged, Győr és Pécs érintésével vágott neki a távnak. A történet nem volt hosszú életű; a nagy fajlagos üzemelési költségű, turbólégcsavaros charterre a viteldíj gyakorlatilag megegyezett egy átlagos, egyhetes utazási csomag árával, így csak keveseknek érte meg a repülés felhők fölötti öröme.

Inkább választották a buszt, vonatot, vagy személygépkocsit – időt nem sajnálva, de egyes esetekben pénzt spórolva. A Montenegró iránti érdeklődés és a forgalom növekedése ellenben indokolná egy nagyobb befogadóképességű charter újbóli forgalomba állítását – állítja egy, a montenegrói piacot jól ismerő szakember.  Az országba irányuló magyar vendégforgalom az utóbbi három évben átlagosan 10-15%-kal nőtt – tudta meg a Turizmus Online.  Szakértők szerint sokan csábulnak át Horvátországból, sokallva a montenegróihoz képest akár 30-40%-kal magasabb árakat.

Úton lenni boldogság, de...

A növekvő vendégforgalomból igyekszik hasznot húzni egy ideje a MÁV, mely hálókocsis szerelvényt közlekedtet szezonális jelleggel a délszláv országba. Hasonlóképpen az Eurolines is már 3 éve üzemeltet buszjáratot Budvába. Ezek azonban időigényes, fél napot is meghaladó utazási formák. Személygépkocsival szintén nem egyszerű lejutni a Fekete Hegy országába, akár 15-17 órás utat is megtehetünk attól függően, hogy Szerbián, Bosznián át haladunk, nem is beszélve arról a rettentő kerülőről, ami Horvátországon át vezet, de ez legalább végig autópálya. Ilyen hosszú úton, kiváltképp családdal utazva elkerülhetetlen jövet-menet tranzitszállás igénybevétele. Ilyen földi közlekedési feltételek mellett meggondolandó a repülés, különösen a biztató számok tudatában.

Végül is van repülő, de...

Légi összeköttetés persze van hazánk és Montenegró között; Malév, a pofás kis Q400-as, menetrend szerint, a főváros Podgoricába, de ebben a történetben inkább a Malév járathálózatára történő ráhordás domborítandó ki, mint a point-to-point. Nem is túl barátiak a jegyárak a viszonylaton, de jó előre foglalva meg lehet úszni néhány hely erejéig 40 ezer körül is. És Podgoricától azért még kell egy kicsit menni Tivatig, vagy Budváig.

Hírportálunk úgy értesült: jövő héten tudhatunk meg konkrétumokat egy újabb tivati charter beindításáról. Információink szerint akár a Wizz Air is szóba jöhet lehetséges charterezőként.


A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Szavazás a kézipoggyász díjának betiltásáról

Szavazás a kézipoggyász díjának betiltásáról  

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.
Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.