Korábban már üzemelt a crnagorác városba charter, melyet a szegedi Adria Tours szervezésében a BASE Kft. néhány személyes, vidám kis Embraer 120-as típusú gépe repült körjáratszerűen; Szeged, Győr és Pécs érintésével vágott neki a távnak. A történet nem volt hosszú életű; a nagy fajlagos üzemelési költségű, turbólégcsavaros charterre a viteldíj gyakorlatilag megegyezett egy átlagos, egyhetes utazási csomag árával, így csak keveseknek érte meg a repülés felhők fölötti öröme.
Inkább választották a buszt, vonatot, vagy személygépkocsit – időt nem sajnálva, de egyes esetekben pénzt spórolva. A Montenegró iránti érdeklődés és a forgalom növekedése ellenben indokolná egy nagyobb befogadóképességű charter újbóli forgalomba állítását – állítja egy, a montenegrói piacot jól ismerő szakember. Az országba irányuló magyar vendégforgalom az utóbbi három évben átlagosan 10-15%-kal nőtt – tudta meg a Turizmus Online. Szakértők szerint sokan csábulnak át Horvátországból, sokallva a montenegróihoz képest akár 30-40%-kal magasabb árakat.
Úton lenni boldogság, de...
A növekvő vendégforgalomból igyekszik hasznot húzni egy ideje a MÁV, mely hálókocsis szerelvényt közlekedtet szezonális jelleggel a délszláv országba. Hasonlóképpen az Eurolines is már 3 éve üzemeltet buszjáratot Budvába. Ezek azonban időigényes, fél napot is meghaladó utazási formák. Személygépkocsival szintén nem egyszerű lejutni a Fekete Hegy országába, akár 15-17 órás utat is megtehetünk attól függően, hogy Szerbián, Bosznián át haladunk, nem is beszélve arról a rettentő kerülőről, ami Horvátországon át vezet, de ez legalább végig autópálya. Ilyen hosszú úton, kiváltképp családdal utazva elkerülhetetlen jövet-menet tranzitszállás igénybevétele. Ilyen földi közlekedési feltételek mellett meggondolandó a repülés, különösen a biztató számok tudatában.
Végül is van repülő, de...
Légi összeköttetés persze van hazánk és Montenegró között; Malév, a pofás kis Q400-as, menetrend szerint, a főváros Podgoricába, de ebben a történetben inkább a Malév járathálózatára történő ráhordás domborítandó ki, mint a point-to-point. Nem is túl barátiak a jegyárak a viszonylaton, de jó előre foglalva meg lehet úszni néhány hely erejéig 40 ezer körül is. És Podgoricától azért még kell egy kicsit menni Tivatig, vagy Budváig.
Hírportálunk úgy értesült: jövő héten tudhatunk meg konkrétumokat egy újabb tivati charter beindításáról. Információink szerint akár a Wizz Air is szóba jöhet lehetséges charterezőként.