Lesz-e Montenegróba újra nyári charter?

A Turizmus Online nem megerősített értesülései szerint Budapest és a montenegrói tengerpart első számú repülőtere közt üzemelhet majd a nyári szezonban charterjárat.  Munkatársunktól

Korábban már üzemelt a crnagorác városba charter, melyet a szegedi Adria Tours szervezésében a BASE Kft. néhány személyes, vidám kis Embraer 120-as típusú gépe repült körjáratszerűen; Szeged, Győr és Pécs érintésével vágott neki a távnak. A történet nem volt hosszú életű; a nagy fajlagos üzemelési költségű, turbólégcsavaros charterre a viteldíj gyakorlatilag megegyezett egy átlagos, egyhetes utazási csomag árával, így csak keveseknek érte meg a repülés felhők fölötti öröme.

Inkább választották a buszt, vonatot, vagy személygépkocsit – időt nem sajnálva, de egyes esetekben pénzt spórolva. A Montenegró iránti érdeklődés és a forgalom növekedése ellenben indokolná egy nagyobb befogadóképességű charter újbóli forgalomba állítását – állítja egy, a montenegrói piacot jól ismerő szakember.  Az országba irányuló magyar vendégforgalom az utóbbi három évben átlagosan 10-15%-kal nőtt – tudta meg a Turizmus Online.  Szakértők szerint sokan csábulnak át Horvátországból, sokallva a montenegróihoz képest akár 30-40%-kal magasabb árakat.

Úton lenni boldogság, de...

A növekvő vendégforgalomból igyekszik hasznot húzni egy ideje a MÁV, mely hálókocsis szerelvényt közlekedtet szezonális jelleggel a délszláv országba. Hasonlóképpen az Eurolines is már 3 éve üzemeltet buszjáratot Budvába. Ezek azonban időigényes, fél napot is meghaladó utazási formák. Személygépkocsival szintén nem egyszerű lejutni a Fekete Hegy országába, akár 15-17 órás utat is megtehetünk attól függően, hogy Szerbián, Bosznián át haladunk, nem is beszélve arról a rettentő kerülőről, ami Horvátországon át vezet, de ez legalább végig autópálya. Ilyen hosszú úton, kiváltképp családdal utazva elkerülhetetlen jövet-menet tranzitszállás igénybevétele. Ilyen földi közlekedési feltételek mellett meggondolandó a repülés, különösen a biztató számok tudatában.

Végül is van repülő, de...

Légi összeköttetés persze van hazánk és Montenegró között; Malév, a pofás kis Q400-as, menetrend szerint, a főváros Podgoricába, de ebben a történetben inkább a Malév járathálózatára történő ráhordás domborítandó ki, mint a point-to-point. Nem is túl barátiak a jegyárak a viszonylaton, de jó előre foglalva meg lehet úszni néhány hely erejéig 40 ezer körül is. És Podgoricától azért még kell egy kicsit menni Tivatig, vagy Budváig.

Hírportálunk úgy értesült: jövő héten tudhatunk meg konkrétumokat egy újabb tivati charter beindításáról. Információink szerint akár a Wizz Air is szóba jöhet lehetséges charterezőként.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.