Az Amadeus kutatása szerint a fapados légitársaságok részesedése a légiforgalomból Európában (38%) és Észak-Amerikában (30%) a legmagasabb. Az átlagnál magasabb a low-cost szállítók szerepe az Egyesült Királyságban (52%) és Spanyolországban (57%), míg a Fülöp-szigeteken (65%) és Thaiföldön (61%) még ennél is jelentősebb ez az arány.
A kutatás szerint 2011-ről 2012-re 5%-kal nőtt a globális légi forgalom. Ázsiában volt a legnagyobb, 9%-os a növekedés, míg Latin-Amerikában 6%-ot mértek. Érdekes megállapítás, hogy a globális légi forgalom 22%-a 300 „szuperútvonalra” korlátozódik, amelyek mindegyikén több mint egymillió utas fordul meg évente. A globális légi forgalom 69%-a pedig olyan útvonalakon zajlik, ahol egyenként 100,000 utas fordul meg. A Közel-Kelet három fő reptere, Doha, Abu Dhabi és Dubai fontos szerepet játszik az Ázsia, a Csendes-óceán déli térsége, továbbá Európa között. Az Európa és Ázsia közötti forgalom a Közel-Kelet érintésével évente 20%-kal bővül.
A legerősebb verseny a légi piacon Ázsiában van: az útvonalak 75%-án legalább három, vagy annál több légitársaság verseng. A világ 10 legforgalmasabb útvonala közül 7 Ázsiában található. A legforgalmasabb útvonal globálisan a Jeju-Szöul viszonylat, míg a Peking-Sanghaj kapcsolat a 7. helyről a 4-re jött fel 2012-ben. A Szapporo-Tokió útvonal lett a második legforgalmasabb, megelőzve a Rio de Janeiro-Sao Paulo viszonylatot.