Több mint 250 panasz a Sky Europe-ra

A SkyEurope légitársaság felszámolása miatt a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez (FEOSZ) érkezett panaszokkal érintett utasok száma meghaladta a 250-et - tartalmazza a FEOSZ keddi, az MTI-hez eljutatott összegzése.

A közlemény jelzi ugyanakkor, hogy volt olyan fogyasztó is, aki már visszakapta a tervezett utazás repülőjegyének árát. Többségük azonban még mindig csak a felszámolási eljárás eredményétől függően kaphatja vissza pénzét. Azok az utasok, akik a szeptember 1-jei általános járattörlést követő két héten belül kívánták a légitársaság szolgáltatását igénybe venni, jegyárukon felül kártalanításra - ez a repülőút hosszától függően 250-600 euró - is jogosultak - emlékeztet a FEOSZ.

A fogyasztóvédő szervezet leszögezi: a fogyasztók számára komoly problémát okozott, hogy alternatív lehetőséget kellett igénybe venniük, amelynek komoly költségei voltak. Más légitársaságnál kényszerűen vásárolt repülőjegy, benzinköltség és autópálya-díj, szállodai átfoglalás összege, munkakiesés, a leggyakoribb költségek, amik terhelték az utasokat a SkyEurope csődje miatt. Mindezek alapján a FEOSZ-nál úgy vélik, hogy a vissza nem térített jegyárak összege meghaladja a tízezer eurót. A felsorolt károk összege pedig szintén több ezer eurós nagyságú. Nem is beszélve az EK rendelet által biztosított kártalanítás összegéről.

A SkyEurope Airlines, a.s. légitársaság felszámolásának elrendelését követően viszont a fogyasztók csak a felszámolási eljárás keretén belül érvényesíthetik a továbbiakban a jogaikat. Ennek érdekében a FEOSZ a beérkezett panaszokat továbbította az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület által működtetett Európai Fogyasztói Központhoz, a repülőjegy árának és a további költségek visszatérítésének érdekében. A Központ felveszi a kapcsolatot az érintett fogyasztókkal és segítséget nyújt a szlovák nyelvű űrlap kitöltésében, valamint a további jogi lépések megtételében is tanácsot ad. A FEOSZ továbbá az illetékes minisztériumokhoz fordult, hogy kezdeményezzenek jogszabály-módosítást az Európai Uniónál, mivel a légitársaság esete is azt mutatja, hogy a hatályos jogszabályok nem védik megfelelően az utasokat - tartalmazza a közlemény. (MTI)


Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.