Több százezer kárigény lehet a Malév-csőd miatt

Eddig több tízezer károsult jelentkezett a Malévnál a légitársaság február eleji leállása miatt, a Malév arra számít, hogy a beérkező kárigények száma eléri majd a több százezret - mondta Karsai Györgyi, a légitársaság vezető jogtanácsosa az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságának  hétfői ülésén.

Az ülésen Kovács Levente, a Magyar Bankszövetség főtitkára azt mondta: a szövetség szakmai bizottságai elkészítették azt az eljárást, amelynek alapján az összes bankkártyával fizető ügyfelet kártalanítani fogják a bankok.

Az együttműködés eredménye az lesz, hogy néhány héten, de maximum három hónapon belül az ügyfelek a bankkártyával kifizetett teljes összeget vissza fogják kapni - tette hozzá.

Becslések szerint a károsultak mintegy harmada fizetett bankkártyával. Karsai Györgyi szavai szerint a károsultak mintegy 50 százalékát ki tudják fizetni a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által, az elszámolási rendszerben befagyasztott összegekből, az utazási irodákon keresztül.

Hozzátette: a szövetség ugyanis a leállást követően azonnal felfüggesztette az elszámolási rendszerben a légitársaságot, az ott szereplő összegeket pedig befagyasztotta. Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a napirendi pont megtárgyalása után újságíróknak azt mondta: jelenleg zajlik a valós igények felmérése.

A helyettes államtitkár az ülésen a légitársaság jövőjével összefüggésben azt mondta: nyitottak minden olyan szakmai javaslat, illetve szakmai befektetői csoport előtt, akik egy új, budapesti székhelyű légitársaságban érdekeltek.

Több ilyennel beszéltek már, ezek egy része azokból került ki, akik az itt maradt utasokat elvitték, illetve a külföldi transzfereket is teljesítették. A képviselők pártállástól függetlenül egyetértettek abban, hogy a bizottság a károk minimalizálásával foglalkozzon, és később vagy egy másik testület vizsgálja azt, hogy a Malév hogyan jutott idáig.

A testület állásfoglalást fogadott el a kialakult helyzettel kapcsolatban. Ebben egyebek mellett egyetértettek a kormány intézkedéseivel, amely elindítja a kártalanítást, támogatták, hogy minél hamarabb rendeződjön a légitársaság jogi helyzete, és szorgalmazták, hogy a fogyasztók minél hamarabb és a lehető legpontosabb információkat kapják. (MTI)

Érdemes volt bankkártyával fizetni

Egy szintén mai sajtóközlemény megnyugtatja azokat, akik bankkártyával fizettek Malév-jegyükért. Minden bankkártyával Malév-jegyet vásárló visszakapja a repülőjegy teljes árát, azok is, akik későbbi időpontra váltottak jegyet - közölte a Magyar Bankszövetség hétfőn az MTI-vel.

A szövetség megerősítette, hogy mindenki, aki bankkártyával vásárolt Malév-repülőjegyet, visszakapja a jegy teljes árát az érintett piac szereplőkkel folytatott tárgyalások eredményeként. A múlt héten kedden a szövetség még azt közölte: azon utasok esetében, akik későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkeznek, a visszatérítési folyamatot a bankok még nem tudják elindítani, mert a Malév jogi helyzete és kártérítési folyamata részleteiben nem tisztázott.

A mostani közleményben a szövetség gyakorlati tanácsokat is ad: a kártyakibocsátó bankkal kell felvenni a kapcsolatot, és érdemes előzetesen tájékozódni az ügyfélszolgálatokon a szükséges dokumentumokról. Alapesetben az elektronikus repülőjegyre, számlára, az utazás részleteinek leírására, esetleges levelezésre, és általában a helyszínen reklamációs nyomtatvány kitöltésére van szükség. Tanácsos, hogy az utazással kapcsolatban minden dokumentum rendelkezésre álljon.

Mindezek alapján lehet kezdeményezni a bankkártyás panaszeljárást. A többszereplős nemzetközi folyamat az ügyfelektől minél pontosabb dokumentációt és türelmet kíván, ugyanakkor a bankoknak igen jelentős adminisztrációs feladatot jelent - hívja fel a figyelmet a Magyar Bankszövetség.

A közleményben megjegyzik: az átfutási idő esetenként eltérő lehet. A visszatérítés a nemzetközi bankkártyás szabályoknak megfelelően történik, várhatóan három hónapon belül.

Az ügyfeleknek a visszaigénylési folyamattal kapcsolatban költségtérítést nem kell fizetniük, az adminisztrációs költségeket a bankok viselik. (MTI)


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.