Turbó körforgalmak és rövidülő menetidő

Átadták a 83-as út győri bevezető szakaszának kétszer kétsávossá és úgynevezett turbó körforgalmakkal kibővített szakaszát pénteken Győrben. A fejlesztés mintegy 1,4 milliárd forint európai uniós és hazai költségvetési forrásból valósult meg a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában.

Kara Ákos, az Innovációs és Technológiai Minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője az átadáson azt hangsúlyozta, hogy a fejlesztéssel biztonságosabbá vált az M1-es autópályára a fel- és lehajtás, valamint a győri bevezető szakasz közlekedése.

Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a három turbó körforgalom kialakítása, az egy kilométer hosszú győri bevezető szakasz kétszer kétsávossá bővítése és egy közvetlen ág kiépítése az M1-es felőli irányból Pápa felé az első üteme volt annak a beruházásnak, amellyel a 83-as út Győr és Pápa közötti szakasza kétszer kétsávossá bővül.

A mintegy negyven kilométer hosszú Győr és Pápa közötti szakasz bővítésének jelenleg a tervezése zajlik, a közbeszerzést jövő év elején írják ki, a kivitelezés pedig a harmadik negyedévben indul. A tervek szerint a bővítés és felújítás 2022 negyedik negyedévében fejeződik be.

A vezérigazgató-helyettes beszélt arról is, hogy a NIF Zrt. feladatai közé tartozik, hogy segítse azokat a közúti fejlesztéseket, amelyek megkönnyítik a megyei jogú városok közlekedését. Győr esetében ilyen egyebek mellett a keleti elkerülő és az országhatár közötti szakasz, valamint a győri elkerülő és Vámosszabadi közötti kerékpárút építése.

Simon Róbert Balázs, Győr 1. számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy az M1 csomópont a felújítás előtt rendkívül balesetveszélyes volt. A következő évek feladata az lesz, hogy a Győr és Pápa közötti mintegy 50-55 perces menetidő a fejlesztéssel jelentősen csökkenjen és biztonságosabbá váljon a közlekedés - közölte.

Borkai Zsolt (Fidesz-KDNP) polgármester felidézte: a város 2006-ban döntött arról, hogy biztonságosabbá és gyorsabbá tegye az úthálózatot a megyeszékhelyen. A fejlesztéseket önkormányzati, állami és európai uniós forrásokból valósítják meg.

A 83-as út kétszer kétsávossá bővítésének alapkövét tavaly december 22-én tették le Győr mellett. Akkor elhangzott, hogy a pápai reptér NATO-bázissá válása miatt vált sürgetővé a fejlesztés.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.