Üdvözölnék a légitársaságok az uniós kártérítési szabályok módosítását

Az AIRportal.hu megkeresett több jelentős szereplőt, hogy mit szólnak a légiutasok jogairól szóló uniós irányelv tervezett módosításához: a válaszolók üdvözlik az elképzelést, álláspontjuk szerint egyértelműbb helyzetet kell teremteni, a szabályozásnak pedig a légicégek érdekeit is figyelembe kellene vennie.

A horvát uniós elnökség javaslatot nyújtott be a 261-es EU-irányelv módosítására. Ha elfogadnák, sokkal nehezebb lenne az utasoknak kártérítést kérniük: jóval több idő számítana késésnek rövidebb és nagyobb utaknál egyaránt, így például hosszútávú járatnál 12 óra után járna kártérítés, bár összegét nem módosították. Az AIRportal.hu megkeresésére nyilatkozó jelentős légitársaságok egyetértettek abban, hogy szükség van a most hatályban lévő rendelet módosítására, mert meg kell jelennie az ő érdekeiknek is. A többek közt a Lufthansa-csoportot, az IAG-holdingot és a Ryanairt is a tagjai között tudó Airlines for Europe (A4E) lobbiszervezet az AIRportal.hu érdeklődésére azt közölte: a szabályozás ellen már a hatályba lépése óta tiltakoznak, és folyamatosan lobbiztak azért, hogy újratárgyalják a tartalmát. Mint írták, a légitársaságok és az utasok közti viszonyt csak mérgezte, hogy senki nem tett semmit.

Szerintük mindkét fél érdeke a nagyobb jogbiztonság, és az, hogy az utasok és légitársaságok érdekei igazságosabb arányban jelenjenek meg. A mostani szabályozás az A4E szerint sok alapvető pontjában is elnagyolt, nem részletezi például, hogy mi számít “vis maior” helyzetnek (amikor nem a légitársaság felelőssége a késés vagy járattörlés) vagy műszaki hibának. Egyértelműség hiányában pedig rendkívül sok eset kerül a bíróságok elé, a bírók pedig különbözőképpen értelmezik a szöveget.

Az A4E szerint az új szabályozásnak tükröznie kell a legfrissebb Eurobarometer-jelentést, amely szerint az utasok késés vagy törlés esetén elsősorban ellátást és törődést szeretnének, valamint azt, ha a légitársaságok mindenképpen elvinnék őket a célállomásra. A szabályozásnak a lobbiszervezet szerint erre kellene rászorítania a légitársaságokat. Ugyanakkor a fuvarozóknak is van dolguk, mivel a késések 83 százalékáért még mindig ők okolhatók, de ha továbbra is mindenért a légitársaságok fizetnek, akkor annak beláthatatlan következményei lesznek az európai repülésre nézve.

A Ryanair az AIRportal.hu-nak küldött válaszában csalódottságának adott hangot, amiért a kártérítés összegét nem csökkentenék. Mint az ír fapados hangsúlyozza, a 261-es irányelv szerint járó legalább 250 eurós kártérítés a Ryanair átlagos jegyárának több mint ötszöröse, és az utas is profitálna abból, ha tisztább szabályozás lenne és konkrétabban megfogalmazná az unió, hogy mit ért vis maior és rendkívüli intézkedések alatt.

Forrás: Airportal.hu


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.