A két ország már 2007-ben megállapodott az új híd építéséről, ám források hiányában a munkálatok egyre késtek, később pedig az átadási határidőket csúsztatták többször is. Az 1791 méter hosszú, 2x2 kétsávos, egy vasúti sínpáros, járdával, kerékpárúttal rendelkező híd körülbelül 300 millió euróba került, abből 226 milliót a bulgárok (62 milliót a kormány, a fennmaradó összeget többek között ISPA előcsatlakozási és EBRD-forrásból) álltak, 72,5 milliót (36,6 millió a költségvetésből, a többi szintén ISPA-forrás) pedig a románok.
A híd üzemeltetésére a két ország közös vállalatot alapít június 14-én. Az átkelési díj személygépkocsiknak és teherautóknak 3,5 tonnáig 6 euró (ÁFÁ-val), buszoknak, nagyobb teherautóknak 37 euró, akárcsak az 1954-ben épült Giurgiu-Ruse hídnál.
Az átadás előtti napokban számos váratlan problémát kellett sürgősen megoldani: például „kiderült”, hogy a vasúti villamos felsővezeték magassága nem egyezik a két országban, de gond volt a határállomások épületeivel is, ugyanis Szófia és Bukarest remélte, hogy az avatáskor már mindkét állam tagja lesz a schengeni-övezetnek.
Az új híd a kompozástól ugyan megszabadítja a fuvarozókat, ezen kívül azonban nem sokat segít nekik, mert egyik országban sem vezet hozzá autópálya, a meglévő utak pedig rossz állapotban vannak.