„Az új honlap könnyű és gyors eligazodást biztosít mind a repülőjegy foglalás, mind pedig a légitársaság számos online szolgáltatása, mint például a web check-in vagy a kifejezetten Malév utasokra szabott utazásbiztosítások terén.”– jelentette ki Nemes Anikó, a Malév kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese. Majd hozzátette: „Elsősorban azért volt szükség az újításra, mert a légitársaság régi weboldala inkább információ centrikus volt, semmint értékesítést segítő és generáló csatorna, mindemellett a karbantartás költséges és lassú folyamata sem felelt már meg a kor követelményeinek."
Az új Malév honlap számos új eszközzel segíti a repülőjegy értékesítést. Ezek közül az egyik legszembetűnőbb, hogy a foglalási rendszer a nyitóoldal mellett valamennyi, a kifejezetten utazóközönségnek szánt aloldalakon is közvetlenül elérhető. Az útvonalhálózatot bemutató interaktív térképen keresztül szintén azonnal, az útvonal kiválasztását követően megkezdhető a repülőjegy vásárlása. Mindezek mellett egy automata „offers” rendszer is segíti az értékesítést, mely minden nap valamennyi útvonalra kiszámolja a következő 90 napban foglalható legalacsonyabb bruttó repülőjegy árakat. További újdonság az is, hogy a különböző országokból a honlapra látogatók az ottani kiindulásnak megfelelő legjobb ajánlatok közül választhatnak az összesen harminc, ország-specifikus nyitóoldalon. Ez kiváló lehetőséget nyújt az egyes piacokat célzó árkommunikációra. Ugyancsak az értékesítést támogatja a Malév Duna Club törzsutas program kiemelt elérhetősége is. Újdonság, hogy a Malév február 3-ától már kilenc külállomásán – Athén, Berlin, Bukarest, Frankfurt, London - Gatwick, Madrid, Prága, Róma és Szófia – is lehetővé teszi utasainak a weboldalán keresztüli check-in-t, ami eddig csak budapesti induláskor volt elérhető. Ugyancsak új szolgáltatásként kapott helyet a malev.hu-n a Járatinformáció, mely a repülőgépek jeladójával összekötött adatbázisból jeleníti meg egy adott járat pillanatnyi státuszát. A rendszer – egyedülállóan a hazai ilyen tartalmú információt szolgáltató portálok közül – nemcsak a budapesti induló és érkező járatokról ad tájékoztatást, hanem a külállomásokról is. Megújításra került a „Kérdések-Válaszok” (FAQ) menüpont tartalma is, a több mint 120 témát megválaszoló ügyfél-tájékoztató hatékonyságát, frissítését értékelő rendszer is segíti. A portál informatikai hátterét a Sense/Net informatikai cég legújabb nyílt forrású szoftvere biztosítja, korszerű arculatát és keresőoptimalizálását a Kirowski ügynökség végezte.
Malév-statisztika
A Malév saját online értékesítése folyamatosan nő, a bevételek és a portálon repülőjegyet vásárló utasok száma egyaránt 29%-kal növekedett 2008-ban az előző évhez képest. A teljes online forgalom 36%-át a magyar piac generálta, a külföldi eladási pontok közül Írország, az Egyesült Királyság és Németország volt a legjelentősebb. A tavalyi év legnépszerűbb célállomásainak pedig London, Párizs, Amszterdam, Marosvásárhely és Bukarest bizonyult.