A Ukraine International Airlines naponta közlekedő járatot indít Kijev és Budapest között június 15-től. Az ukrán nemzeti légitársaság 183 ülést kínáló Boeing 737-800 típusú gépeket állít forgalomba az útvonalon. A repülőgép a kijevi Boriszpil Nemzetközi Repülőtérről 13:35-kor indul Magyarországra, és 14:30-kor érkezik Budapestre (egy óra időeltolódás van a két város között). A gép ezután 15:20-kor száll majd fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, hogy 18.00 órára érjen Kijevbe.
Már 2015 óta napirenden volt a járat indítása, a légitársaság illetékesei bíznak abban, hogy az Európai Unió által frissen bevezetett vízummentesség miatt nagy érdeklődés lesz az útvonal iránt Ukrajnában. Ugyanakkor a magyar utasok számára is számos lehetőséget kínál az Ukraine International, mivel járatain kijevi átszállással továbbrepülhetnek Bangkok, Amman, Teherán, Almati, Asztana, Jereván, vagy akár Vilnius felé, vagy a légitársaság belföldi járataival elérhetik Odessza, Lviv és Harkov városát. Amint megtudtuk, hamarosan Sanghajba, Torontóba és Chicagóba is indít járatot a légitársaság.
Az átszállás kapcsolatban tudni kell, hogy a hosszú távú járatok esetében általában az odaútnál ideális átszállási idővel lehet számolni, visszaútban azonban akár 8-10 órát is várni kell a kijevi repülőtéren. A légitársaság munkatársai azonban hangsúlyozták, hogy a reptér közelében fekvő szállodákban versenyképes áron meg lehet szállni.
A magántulajdonban levő Ukraine International Airlines 1992-ben indította első járatát Londonba, ma már ők a legnagyobb ukrajnai légitársaság. 35 ország 80 városába üzemeltetnek napi szinten 55 járatot. A Ukraine International Airlines flottája 41, többségében Boeing 737-es és 767-300ER típusú repülőgépből, továbbá Embraer E-190-esekből áll. Előbbiek elsősorban a kaukázusi régióban, a Közel-Keleten és Közép-Ázsiában közlekednek, de repülnek New Yorkba is, a kisebb gépek elsősorban a belföldi útvonalakon teljesítenek szolgálatot. Az UIA volt az első légitársaság a szovjet utódállamokban, amely megkapta a biztonságos működést igazoló IATA-bizonyítványt.
A légitársaság 2012-ben 2,5 millió, tavaly pedig már 6 millió utast szállított. A közép- és hosszú távú járatokon üzleti osztály valamint prémium economy is található. A légitársaság törekszik a hagyományos és a fapados modell kombinálására, ennek értelmében a rövid távú járatokra lehetséges „fapados” jegyet is vásárolni, fedélzeti szolgáltatások és csomagfeladás nélkül is.
Fontos tudnivaló a légitársaság járataira foglaló utazási irodák részére, hogy egy ukrán elnöki rendelet értelmében biztonsági okokból a foglaláskor meg kell adni az utazó útlevéladatait és elérhetőségét is, ez az illető személynek az országba való beléptetését is megkönnyíti.
A légitársaság magyarországi képviseletét az 1000 út utazási iroda egy külön részlege látja el. Amint azt Ermilov Oleg ügyvezetőtől megtudtuk, az Ukraine International Airlines immár a harmadik légitársaság, amelyet képviselnek, az orosz UTAir és a fehérorosz Belavia mellett.
Az ukrán légitársaság irodáját az érdeklődők a Március 15. téren találják, ahol Márkus Júlia és Fodor Izabella várja az érdeklődők megkeresését. A két kolléga neve sokak számára ismerősen csenghet, mert öt évvel ezelőttig ők dolgoztak az akkor csődbe ment szintén ukrán Aerosvit légitársaság magyarországi képviseleténél.