Az új szerelvények az eredetileg vállaltnál két hónappal korábban érkeznek Magyarországra. A flotta utolsó darabjai várhatóan 2010 februárjában kerülnek forgalomba, így 2010-ben már összesen 60 motorvonat áll szolgálatba.
A MÁV és a Stadler 2006-ban írta alá a 30+30 darab villamos-motorvonat szállítására vonatkozó szerződést. Ennek alapján a MÁV 2007 decemberében – az első 30 motorvonat megérkezése után – a második 30 FLIRT motorvonat leszállítására is megbízást adott a Stadlernek. Ennek beszerzését a Raiffeisen Bank finanszírozza: a pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV részére. Az első 30 motorvonat a Budapest–Győr, a Budapest–Székesfehérvár és a Budapest–Pusztaszabolcs vasútvonalakon teljesít szolgálatot. Az új és korszerű villamos-motorvonatok beszerzése annak a modernizációs programnak a része, amelyet a MÁV az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése, a szolgáltatási színvonal emelése és az elővárosi vonalakon közlekedő vonatok menetidejének csökkentése érdekében indított el.
Az újabb Flirt motorvonatok megérkezésével az elkövetkezendő időben több vasútvonalon is javulnak a személyszállítás minőségi feltételei. Az első járműveket a Budapest–Székesfehérvár, valamint a Budapest–Pusztaszabolcs vonalon állítja forgalomba a MÁV-START Zrt. 2009 májusától a Budapest–Gödöllő–Hatvan vasútvonalon is igénybe vehetik az utasok a korszerű motorvonatokat. A folyamatosan beérkező vonatok forgalomba-állásával a MÁV-START Zrt. fokozatosan cseréli le az eddigi korszerűsített, valamint a hagyományos elővárosi, úgynevezett Bhv ingaszerelvényeit. Az újabb FLIRT motorvonatok üzembeállításával hétvégente a nyugat-magyarországi elővárosi vonalak után a Dunakanyar térségbe is közlekednek. Hétvégenként elsőként a zónázó vonatokban járnak a minden igényt kielégítő motorvonatok, majd a járművek fokozatos üzembeállásával a Vácig közlekedő járatokban is hétvégenként utazhatnak FLIRT vonatokkal az utasok. Nyáron, az elővárosi forgalomból felszabaduló szerelvények a Balaton déli partján szolgálnak majd a szerelvények. (Világgazdaság)