19 európai, elsősorban kelet-európai és balti országból érkeztek nevezések az idén jubiláló nemzetközi reklámfesztiválra, a Golden Hammerre, amelyet június közepén tartottak a lett főváros, Riga melletti Jurmalában. A balti-tengeri fesztiválnak is nevezett megmérettetésen shortlistre került, azaz oklevelet kapott a magyar ACG Állásinterjú című munkája, ezzel a társadalmi célú tévéreklám kategória legjobbja lett. A tavalyinál jobban szerepelt azonban idén Magyarország, digitális média kategóriában ugyanis ezüstöt kapott a Carnation a Raiffeisen Banknak készített captcha-reklámjáért. „Egy olyan, nem hagyományos helyet kerestünk, amely illik a „lásd tisztán” üzenetünkhöz. Így aztán a néha olvashatatlan captchák [ellenőrző kódok – L.E.] mellé helyeztük el, amelyek a kommenteken és a regisztrációs űrlapokon szoktak megjelenni” – írja az ügynökség a nevezése mellett.
Az idei Golden Hammer fesztiválon összesen 70 oklevelet osztottak ki, ebből 19 munka kapott ezüstöt, 14 pedig aranyat. A kreatív kategóriában legtöbb pontot a moszkvai BBDO gyűjtötte össze, médiában pedig a pozsonyi MUV Saatchi & Saatchi, amely a T-Mobile-nak készített Messages című kampányával – ami egyébként direktmarketing kategóriában Cannes-ban is shortlistre került – a kategória Grand Prix-jét is elvitte.
{video|id=515|width=560|height=340}
A digitális média fődíját a litvániai Gaumina kapta, az év hálózata címet pedig a Saatchi & Saatchi. A 14 aranyból hármat vihetett haza Oroszország, kettőt-kettőt Litvánia, Lettország és Finnország, egyet Csehország és Macedónia, a szlovákok pedig két arany mellett még egy nagydíjat is kaptak. A legtöbb ezüst – összesen hét – Lettországnak járt.
Újabb értékes kocsival bővült a MÁV Nosztalgia gépparkja
Csütörtökön átadták a MÁV Nosztalgia Kft. legújabb vagonját a Vasúttörténeti Parkban, a Guiness sörkocsit. Az 1915-ben gyártott, 2009-ben felújított kocsinak új belsőt kölcsönöztek a tervezők, akik úgy alakították ki a sörkocsit, hogy az megfeleljen a jelen kor vendéglátási szükségleteinek, megőrizve a régimódi postakocsik hangulatát. Az ünnepélyes megnyitón a Guiness cég magyarországi forgalmazója a Liquid Gold is képviseltette magát.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők
A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair
2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását
A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között
Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra
Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél
A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés
Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!
Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál
2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.