Mint ezzel kapcsolatos közleményükből kiderül, a két vállalat még a 2022-ben kötött szándéknyilatkozatot egészíti ki, amelyben 800 ezer tonna SAF vásárlásáról állapodtak meg.
Az új szerződés 2035-ig akár további 1,5 millió tonna üzemanyag átvételéről szól, célja pedig, hogy a légitársaság minél gyorsabban csökkentse környezetterhelését.
Ez a fajta tüzelőanyag a teljes életciklusra vetítve akár 75-90 százalékkal képes csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos kerozinhoz képest.
Mint írják, az előző két évben, 2022-ben és 2023-ban ők használták fel a legtöbb fenntartható kerozint a légiközlekedésben: a teljes SAF-gyártás 17 százaléka került a csoporthoz, amelynek célja, hogy 2030-ig a 2019-es szinthez képest egy utaskilométerre vetítve 30 százalékkal csökkentse az emissziót. Ennek érdekében az alternatív üzemanyag beszerzése mellett a flotta megújítására és a hatékonyabb üzemeltetésre is nagy hangsúlyt fektet, valamint előírta, hogy legalább 10 százalékkal növelni kell a SAF-felhasználást.
Benjamin Smith vezérigazgató az ügylettel kapcsolatban elmondta:
Ez a megállapodás is jelzi, hogy elkötelezettek vagyunk a gyártás felpörgetése mellett, hiszen csak egy szilárd lábakon álló iparág képes a légiközlekedés igényét kielégíteni, és megfelelni az energiafüggetlenséggel kapcsolatos elvárásoknak.
Patrick Pouyanné, a TotalEnergies elnök-vezérigazgatója hozzátette:
Úttörői voltunk a SAF gyártásának az elmúlt 10 évben, biofinomítókba fektettünk be, ezt az előnyt felhasználva akarunk tovább fejlődni.