Niky Terzakis, a légitársaság vezérigazgatója elmondta, a hongkongi járatok már márciustól indulhatnak, aminek feltétele, hogy a távol-keleti úti célokat kiszolgáló repülőgépek február közepéig megérkezzenek és rendelkezésre álljon minden szükséges engedély.
Elmondta, azért döntöttek a charleroi repülőtér mellett, mert a brüsszeli Zaventem nemzetközi repülőtérrel ellentétben sokkal könnyebb megközelíteni, versenyképesek az árai és nemzetközi légiközlekedési központtá akar válni.
Charleroi reptere évente mintegy 60 százalékban nemzetközi, 31 százalékban üzleti célú utasforgalmat bonyolít le. A cikk szerint a megnövekedett utasforgalom kiszolgálására a terminál átépítését májusban kezdik meg, a munka várhatóan egy évig tart, illetve a repülőtér személyzete is 300-zal bővül.
Az Air Belgium belga légitársaságot 1979-ben alapították, 1998-ban eladták az Airtours brit légitársaságnak, majd 2000. október végén megszűnt. A cég jellemzően a mediterrán térségbe repült a belga fővárosból. 2016 végén a céget újraalapították azzal a céllal, hogy Belgiumot összekapcsolják ázsiai városokkal. A légitársaság honlapján azonban a március végén indítani tervezett járatokra a közvetlen értékesítés még nem működik, ahogy sok egyéb menüpont sem lekattinható még. Az ázsiai utakat a cég két, a Finnairtől az A350-esek érkezése miatt leszerelt A340-300-assal kívánja repülni. A gépek három osztály — economy, premium economy, business — foglalható. Majd.
Forrás: MTI/Turizmus Online