A Singapore Airlines korábban 63 darab A350-900-esre adott le megrendelést, most ezek közül a gépek közül hetet A350-900ULR-típusokra, vagyis ultra hosszú távok megtételére alkalmas változatokra cserélnek. Ezek a gépek akár 8700 tengeri mérföldes (egy tengeri mérföld 1.852 kilométer) távolság megtételére képesek. Az ultra hosszú távú gépeket 2018-ban veheti át a légitársaság, utána újraindulhatnak a világ leghosszabb non-stop légi járatai Szingapúr és Los Angeles, illetve New York között. A gépeken a kabinbelső is teljesen megújul.
A légitársaság az utazóközönség nyomására döntött a non-stop légi kapcsolat újraindítása mellett, és az új repülőgéptípus révén válhat mindez gazdaságosság. A kabin szélesebb és csendesebb lesz, mint eddig volt, a gép optimális üzemeltetése pedig hosszú távolságokra verhetetlen az Airbus állítása szerint.
A Singapore Airlines 2013-ig üzemeltetett non-stop járatokat Szingapúr és Los Angeles, illetve New York között, amíg az A340-500-as típusú gépeket koruk miatt ki nem vonták a forgalomból.