Uniós nem az Olympic és az Aegean nászára

Az Európai Bizottság nem engedélyezte a két vezető görög légitársaság, az Olympic Air, és az Aegean Airlines egyesülését. A szerdán ismertetett brüsszeli indoklás szerint az egyesüléssel létrejövő cég monopolhelyzetbe kerülhetne a görög légiközlekedésben.

A tavaly februárban bejelentett egyesülést a két cég egyebek között Görögország súlyos gazdasági helyzetével indokolta. Görögország röviddel később, májusban 110 milliárd euró nemzetközi mentőövvel tudta csak elkerülni a pénzügyi összeomlást.    

Évekig tartó tárgyalások után 2009 márciusban a görög állam a Marfin befektetői csoportnak (MIG) adta el az Olympic Airlines légitársaságot. Az eladási ár 177,2 millió euró volt. A MIG görög és dubai cégek tulajdonában van.   

Az újonnan privatizált légitársaság 2009 október elején kezdte meg működését új formában, Olympic Air néven, mintegy 4 ezer dolgozóval a korábbi 7.500 helyett.        

Az Aegean a legnagyobb görög légitársaság, 2009-ben több mint 6,5 millió utast szállított, 10 százalékkal többet, mint 2008-ban. Hazai viszonylatban 3,8 millió utasa volt, 2 százalékkal több mint 2008-ban, míg a nemzetközi légi forgalomban 22 százalékkal tudta növelni utasai számát, 2,8 millióra. (MTI)


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.