Uniós szakember a Malév élén

Martin Gausst nevezte ki a Malév új vezérigazgatójának a légitársaság Igazgatósága április 20-i hatállyal.

'

A német szakember mintegy húsz éves tapasztalattal rendelkezik a légiközlekedés területén, melyre az európai uniós légiközlekedési piacon tett szert. Martin Gauss már megismerkedhetett a Malévvel, hiszen eddig több hónapja tanácsadóként dolgozott a vállalatnál. Kinevezését követően megköszönte a tulajdonosoktól kapott bizalmat és Fehérváry Gézának az elmúlt hónapokban végzett munkáját, aki a továbbiakban ismét üzemeltetési vezérigazgató-helyettesként vesz részt a vállalat irányításában. Martin Gauss vezérigazgatói kinevezését követően elmondta: „Új irányra van szükségünk ahhoz, hogy a Malévet keresztül tudjuk navigálni a jelenlegi piaci krízisen, és hogy fel lehessen készíteni a légitársaságot a jövő kihívásaira. Ilyen helyzeten már többször vezettem át sikerrel más légitársaságokat. Ahhoz hogy ez most is sikerüljön jelentős átalakításra és fordulatra van szükség. Teljes erőmmel azon fogok dolgozni, hogy a Malév egy erős légitársaságként újra Magyarország elismert ’nagykövete’ lehessen.”

Martin Gauss 1992-ben B737-es pilótaként kezdte légiközlekedési karrierjét a British Airways leányvállalatánál a Deutsche BA légitársaságnál, és már 1995-től szerepet vállalat a légitársaság menedzsmentjében. A Repülés-üzemeltetési Ellátási Osztály vezetőjeként dolgozott, majd a Földi Üzemeltetési Osztály irányításával bízták meg. 2002-ben repülés-üzemeltetési igazgatónak nevezték ki, ebben a minőségében a teljes hajózó és légiutas-kísérő személyzetért és az üzemeltetési osztályért volt felelős. A British Airways 2003-ban eladta a DBA-t a Hans Rudolf Woehrl tulajdonában lévő Intro Csoportnak. A következő évben Martin Gauss a DBA igazgatójaként dolgozott tovább és a légicég megújításáért volt felelős, melyben 10%-os tulajdonrésszel is rendelkezett. A társaság Martin Gauss vezetése alatt vált nyereségessé. 2006-ban a DBA eladásra került az AirBerlinnek és a német szakember megtartotta pozícióját igazgatóként egy évig, hogy segítse a légitársaság AirBerilnbe történő integrációját. Ezt követően Martin Gauss 15 évnyi munka után elhagyta a légitársaságot. A DBA utolsó évében 60 ezer járatával mintegy 4,5 millió utast szállított és 28 gépből álló flottával rendelkezett. 2007 októberében Martin Gauss csatlakozott a Cirrus Csoporthoz ahol a Cirrus Airlines vezérigazgatójaként és a Cirrus Csoport igazgatójaként dolgozott. Ebben a pozíciójában bonyolította le a vállalat irodáinak átköltöztetését Saarbückenből Münchenbe, aminek köszönhetően a cégcsoport két légitársasága – az Augsburg Airways és a Cirrus Airlines – egy központba került. A projektet 2008 júniusában fejezte be, ezt követően saját cégét irányította és tanácsadóként tevékenykedett a légiközlekedési iparágban. A német szakember kapitányként jelenleg is aktív B737-es pilóta, széles körű tapasztalatokkal és több mint 8000 repült órával. Martin Gauss 40 éves, 3 gyermek édesapja.

'

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.