A Wizz Air első magyarországi járata 2004 júniusában szállt fel, azóta az országból több mint 43 millió utast szolgált ki a légitársaság, amely Budapestről és Debrecenből összesen 68 útvonalat kínál, 29 különböző országba. A 2023-as időszak foglalásai alapján a Wizz Air idén újabb repülőgéppel bővíti itthoni állományát, így összesen 15 repülőgépet állomásoztat Magyarország területén: ebből tizennégyet Budapesten, egyet pedig Debrecenben. Emellett a légitársaság azt is bejelentette, hogy növeli budapesti járatai sűrűségét, többek közt olyan kedvelt útvonalakon, mint Barcelona, Madrid, Dubai, Berlin, Róma, Bázel, Alicante és Dzsidda. A magyar piacon 20 százalékkal több kapacitással terveznek idén, mint tavaly, és 4,8 millió utasra számítanak országunkból.
ÚTVONAL |
JÁRATSŰRŰSÉG |
Budapest – Tenerife |
2x helyett 4x |
Budapest – Alicante |
3x helyett 4x |
Budapest – Madrid |
5x helyett 7x |
Budapest – Barcelona |
9x helyett 11x |
Budapest – Nápoly |
3x helyett 5x |
Budapest – Bari |
5x helyett 7x |
Budapest – Róma |
9x helyett 11x |
Budapest – Berlin |
7x helyett 9x |
Budapest – Bázel–Mulhouse–Freiburg |
5x helyett 7x |
Budapest – Athén |
4x helyett 5x |
Budapest – Dubaj |
4x helyett 5x |
Budapest – Hurghada |
1x helyett 2x |
Budapest – Dzsidda |
2x helyett 3x |
"A Wizz Air a 2024-es pénzügyi évben tovább kívánja erősíteni pozícióját, mint Európa leggyorsabban fejlődő légitársasága. Közel 1000 útvonalon, több mint 50 országba kínál megfizethető árú utazási lehetőséget, idén 67 millió utassal számolnak. Ez egyébként 70 százalékos bővülést jelent a Covid előtti időszakhoz képest, jóllehet, az iparág teljesítménye várhatóan még csak jövőre éri el a járvány előtti szintet" - mondta Robert Carey a vállalat elnöke.
A tervek szerint a vállalat a jelölt időszak végére már a COVID sújtotta évekhez képest megduplázza, vagyis 8000 főre bővíti munkatársai számát. Szintén az ambiciózus tervek részét képezi, hogy a pénzügyi év végére a jelenlegi 179-ről 200 repülőgépesre bővíti flottáját, amelynek 50 százaléka a legmodernebb, fenntartható Airbus A321neo repülőgépekből áll. A légitársaság nemrég bejelentette, hogy az utaskilométerenként számított átlagos szén-dioxid-kibocsátása 2022-ben mindössze 55,2 gramm volt, amely 15,4 százalékkal alacsonyabb a 2021-es évhez képest, és a légitársaság valaha mért legalacsonyabb értéke egy naptári év alatt. Egy 350 gépes megrendelés-állománnyal is rendelkezik a társaság, ami Váradi József vezérigazgató szerint óriási előnyt jelent egy olyan időszakban, amiben az akadozó ellátási láncok miatt azok, akiknek nincsen megrendeléseik, nem jutnak géphez.
„Nagy öröm számunkra, hogy újabb, izgalmas úti célokat és jelentős járatsűrítést jelenthetünk be Budapestről. Magyarországon piacvezetőként a Wizz Air élen jár a flottafejlesztésben, amellyel nemcsak több utast tudunk kiszolgálni, de ökológiai lábnyomunkat is jelentősen csökkenthetjük. Mi vagyunk az egyik legjobban teljesítő légitársaság Európában, az iparágban a legkevesebb járattörléssel. A tavalyi nyár kihívásaiból tanultunk, az idei szezonra nagyobb tartalékokkal készülünk, ami az operatív tevékenységeinket illeti, példul megdupláztuk az irodai dolgozók számát 150-ről 300-ra és mindent megteszünk azért, hogy még magasabb szintre emeljük szolgáltatásunk minőségét" – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.
A társaság ősztől két új útvonalat is felvesz úthálózatába budapesti indulással. Október 1-től napi járatuk közlekedik majd Koppenhágába, a Vörös-tenger szerelmeseinek pedig jó hír, hogy október 30-tól hétfőn és pénteken Sharm el Sheikh is elérhető lesz a légitársasággal. Újdonság még az idén, hogy Budapestről március 31-től napi járatot közlekedtet a Wizz Air Isztambul fő repterére.