Az egykori szovjet katonai légikikötőt 2004 decemberétől működteti a Cape Clear Aviation Kft. Az ír-magyar tulajdonban lévő cég négy év alatt, 365 milliós állami támogatással 3,5 milliárdos korszerűsítést hajtott végre - egyebek mellett új terminált, teherszállítási bázist épített -, az utasforgalmat pedig 25 ezerről 120 ezerre növelte. Itt hozta létre első vidéki logisztikai központját a német gyorsposta-szolgáltató, a DHL. A dinamikus fejlődés a múlt ősszel hirtelen véget ért: a gazdasági válságra hivatkozva a Ryanair - az egyetlen állandó sármelléki járatokat üzemeltető, legtöbb utast hozó légitársaság - leállította gépeit, majd a reptéren "téli csökkentett üzemmódot" rendeltek el, vagyis lényegében tavaszig bezárták a légikikötőt. Nem sokkal később lemondott posztjáról Gubicza Ágoston, a Cape Clear Aviation Kft. ügyvezetője és 22 százalékos tulajdonosa, aki a kezdetektől irányította a céget. Majd kiderült: nem egészen két év után elhagyja a repteret a DHL.
A cég közleménye szerint ugyanis "a DHL Express nyugat-dunántúli logisztikai központja 2009. február végétől nem Sármelléken működik". Noha a Cape Clear Aviation mindezek után is állította, hogy a reptér jövője nincs veszélyben, egyre több jel utal erre. A FlyBalaton repülőtér honlapján a menetrendre kattintva csak egy üres oldal nyílik meg, holott az ígéretek szerint már március végén újranyit a reptér. A légikikötőben korábban irodát működtető Keszthely Tourist Kft. vezetője, Tormáné Szilágyi Márta ennek kapcsán azt mondta: aggodalomra ad okot, hogy két hónappal a reptér állítólagos újranyitása előtt is kérdéses, milyen járatok indulására, érkezésére számíthatnak.
Aggódnak a repteret üzemeltető cég megkérdezett - s kivétel nélkül névtelenséget kérő - dolgozói is. Szerintük kétséges, hogy megkapják januári fizetésüket, ráadásul a cégnek komoly adósságai vannak, így az sem kizárt, hogy felszámolást indítanak ellene. Az tény: a cég tartozik a légi irányítást végző Hungarocontrol Zrt.-nek. Fehér Imre, a társaság kommunikációs vezetője részleteket nem közölt, de a tartozás tényét megerősítette. Majd úgy fogalmazott: egyeztetnek a Cape Clear Aviation menedzsmentjével az anyagi ügyek rendezéséről. A FlyBalaton ingatag helyzetére utal az is: egy szerdai balatonfüredi konferencián a turisztikai szakemberek nem zárták ki annak lehetőségét, hogy a repülőtér tulajdonosa kénytelen végleg bezárni a légikikötőt. A Magyar Turizmus Zrt. közleménye szerint reálisan azzal lehet számolni: a FlyBalaton tulajdonosa "talál új befektetőt, de az üzemeltetés átvételével kapcsolatos teendők elhúzódnak, és leghamarabb csak a szezon végén tud új járatokat fogadni a repülőtér". Mindezek alapján a társaság új marketing- stratégiát javasol a balatoni régióban. A FlyBalaton népszerűsítésére is szolgáló Légi Marketing Alapot ideiglenesen Buszos Marketing Alappal helyettesítenék.
Szabó Vendel, Sármellék polgármestere a Népszabadság érdeklődésére azt mondta: a pletykák, találgatások miatt szeretnének információkhoz jutni, de a reptér üzemeltetője nem ad tájékoztatást. A Cape Clear Aviation Kft. a napilap megkeresésére - a cég új kommunikációs ügynökségén keresztül - rövid közleményben reagált. E szerint közgyűlésük Jonathan Moore-t - a többségi tulajdonos ír befektetői kör egyik tagját - nevezte ki ügyvezetőnek.
Az új menedzsment azon dolgozik, hogy a reptéren már tavasszal az eddig megszokott utasszállító járatokat fogadhassák, ezért több új "partnerrel" is tárgyalnak. Információik szerint a cég vezetése megkereste a balatoni nagyberuházásokban érdekelt SCD-csoportot. Ezzel kapcsolatban tettek fel kérdést Elkán Péternek, az SCD kommunikációs igazgatójának, aki azt közölte: "Eredménytelenül tárgyaltunk a reptér tulajdonosaival."
A FlyBalaton megmentéséért nem csak a jelenlegi tulajdonosok dolgoznak. Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke ugyanis közölte: a közlekedési tárca megbízásából több vevő- és befektetőjelölttel is összeismertette a reptér tulajdonosait, a már folyamatban lévő tárgyalások pedig eredménnyel kecsegtetnek. Hozzátette: a légikikötőre - egyebek mellett a Sávolyon épülő, szeptemberben már világbajnoki futamnak otthont adó Moto GP-pálya miatt - nagy szüksége van a régiónak, ezért minden segítséget megadnak a tulajdonosoknak. Suchman Tamás a napilap kérdésére, hogy anyagilag is támogatná-e a repteret az állam, azt felelte: nem kizárt, de addig még lényeges kérdéseknek kell tisztázódniuk. (Népszabadság)