Az Alitaliában is bevásárol az Etihad Airways

Végső szakaszába érkezett az olasz Alitalia és az Egyesült Arab Emirségek abu dzabi székhelyű nemzeti légitársasága, az Etihad Airways közötti tárgyalás egy esetleges befektetésről - közölte a két cég vezérigazgatója.

James Hogan, az Etihad és Gabriele Del Torchio, az Alitalia vezérigazgatója közös közleményében azt írta, hogy a következő harminc napban a megállapodás részleteiről egyeztetnek, és minden problémára megoldást kell találni, hogy az Alitalitát fenntartható pályára állítsák.

Korábbi sajtóhírek szerint az emirátusok nemzeti légitársasága akár 40 százalékos részesedést is szerezhet olasz versenytársában. A két cég vezérigazgatója az után jelentette be, hogy közel állnak a megállapodáshoz, hogy Enrico Letta olasz miniszterelnök az emirátusokba látogatott, ahol főként gazdasági kérdésekről tárgyalt Mohammed bin Szaid An-Nahajan sejkkel, Abu Dzabi trónörökösével.

Nem könnyű az Alitaliának

Az Alitalia jelenleg nehéz anyagi helyzetben van, tavaly októberben csődvédelmet kért, miután a tavalyi év első felében 294 millió eurós veszteséget és egymilliárdos adósságot jelentett. A légi fuvarozó nehezen bírja a versenyt a rövid távú útvonalakon a diszkont légitársaságokkal és a nagy sebességű vonatokkal, ezért inkább a hosszú távú járatokra összpontosítanának. Az átszervezéshez viszont pénzre van szükség, annak ellenére, hogy tavaly októberben 300 millió eurós tőkeemelést hajtottak végre a cégben.

Korábban a francia-holland Air-France KLM vezérigazgatója, Alexandre de Juniac újságíróknak azt mondta, ha az Alitalia elfogadja a feltételeiket, akkor hajlandóak megfontolni, hogy segítséget nyújtsanak az olasz légi fuvarozónak, amelyben 7 százalékos részesedésük van. Azt szeretnék, hogy az olasz légitársaság ütemezze át mintegy egymilliárd eurós (300 milliárd forint) adósságát, az eddigieknél nagyobb mértékben csökkentse költségeit, valamint engedje át a társaság teljes irányítását az Air France-KLM-nek.



Az Alitalia tavaly októberben másodszor kért csődvédelmet, előtte 2009-ben, akkor még állami vállalatként élt a lehetőséggel. Akkor olasz befektetők egy csoportja és az Air France-KLM-csoport mentette meg, cserébe a francia-holland társaság 25 százalékos részesedést szerzett az olasz cégben. Az októberi tőkeemelésben viszont nem vett részt, ezért esett tulajdoni része 7 százalékra.

Az 2003-ban alapított Etihad Airways újabban a klasszikus európai légi fuvarosok mumusává kezd válni, jelentős európai piacszerzése miatt. Kevésbé a terjeszkedéssel, mint inkább azzal van bajuk az európai régieknek, hogy az Etihadot más közel-keleti légitársaságokhoz hasonlóan saját hazájában nem sújtja számos olyan adó, és költség, melyet az uniós kormányok rendre kivetnek. Az ilyen háttérrel szerzett piaci befolyás viszont már fejtörést okozhat az öreg kontinens nagyjainak is. Az Etihad résztulajdonos a oneworld-tag airberlinben, kipofozta és 49%-ban megvette az Air Serbia-t, nemrég indította európai regionális légitársaságát, a svájci Darwin Airlines részvényeinek 33,3%-os felvásárlásával  Etihad Regional néven. 

Forrás: MTI


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.