Vitézyékkel együttműködve ebrudalná ki a taxis hiénákat a Budapest Ariport

Vajon sikerül-e nekik? Mindenesetre az együttműködési megállapodást megkötötték.

A megállapodás értelmében 2013. december 10-től a Budapest Airport biztosítani fogja, hogy kizárólag a BKK-nál regisztrált, jogszerűen üzemelő budapesti taxik élvezhetik a 2. terminál közúti előterén érvényes díjmentes türelmi időszakot korlátlan számban. A BKK vállalta, hogy szigorúbb ellenőrzést gyakorol a repülőtéri taxisok működése felett: legalább hetente három alkalommal ellenőrzi a repülőtér területén a taxi szolgáltató vállalkozókat, hogy azok a taxirendeletben foglaltaknak megfelelnek-e. A repülőtéri taxiállomás helye a jelenlegivel megegyező marad, jogszabálynak megfelelő használatát a Budapest Airport és a BKK is hivatott ellenőrizni.

Ezen felül a Budapest Airport Zrt. jogosult a taxiállomás használatára az általa megállapított feltételek alapján pályázatot kiírni és azt a saját feltételei alapján, saját hatáskörben, önállóan értékelni, amelyet előzetesen egyeztet a BKK-val és Budapest Főváros Önkormányzata Főpolgármesteri Hivatalával. A közös erőfeszítések célja a budapesti repülőteret használó üzleti és szabadidős utazók részére minőségi, megbízható és biztonságos földi személyszállítási szolgáltatások nyújtása - írja a reptér közleményében.

Hogy ebből lesz is valami,

az már egy másik kérdés, mivel a hiénázók a legleleményesebb módon próbálják a gyanútlan utazót elcsábítani. Az „urak” általában a reptéri minibusz pultjához illetve a Főtaxi drosztjához vezető, a padlóra ragasztott, színes csíkok mentén sorakoznak és zaklatják az tranzitból kilépő utasokat. A hitelesség kedvéért nyakukban különböző, taxis társaságnak tűnő cégek nyakbavalói lógnak. Megfigyelőink szerint nem zavarja őket, ha rendőr jön, visszaintegetnek. De nem ért semmit az sem, amikor a reptér üzemeltetői még az említett uraknál is aggasztóbb külsejű férfiakat béreltek fel, előbbiek távoltartására. Nem is volt hosszú életű az intézkedés.

Sokat tettek

„Az elmúlt években a BKK-val közösen sokat tettünk annak érdekében, hogy javítsuk az utazási élményt a repülőteret használó magyar és külföldi utasok számára” – mondta az együttműködési megállapodás aláírása alkalmával Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Ezt mindenki, aki tömegközlekedett már Frankfurt és reptere, illetve Budapest és Ferihegy között, értelmezze tapasztalatai szerint. (Szögezzük le, egy repülőtérre történő kulturált és hatékony tömegközlekedés nem a reptér méretének függvénye.) Az utazási élmény néhány szerény külsőségtől eltekintve jottányit sem javult. Sőt, romlott, mert  - bár a MÁV asztala - a bezárt 1-es terminálról átköltözött fapadosokat is már csak a végletekig leromlott ferihegyi vasútállomáson a 200-as buszra átszállva lehet elérni. Arról meg aligha álmodhatunk, hogy a metrót valaha meghosszabbítják a légitársaságok számára sajnos végállomássá vált Ferihegyig.

„Repülőtér-üzemeltetőként a jövőben, a fővárossal együttműködésben még többet tehetünk annak érdekében, hogy tovább fejlesszük a szolgáltatások színvonalát, ahogyan azt egy európai főváros repülőterén az utasok elvárják. Biztos vagyok benne, hogy ennek révén több elégedett üzleti utazó és turista látogat majd el ebbe a gyönyörű városba” – tette hozzá Jost Lammers. Ráérzett valamire a vezérigazgató, bár a konkrét lépéseket a városvezetésnek kell meg tenni. Csak 1989 óta volt rá majdnem két és fél évtizedük.

Sovány vigasz

azoknak, akik az egyeduralkodó taxik és minibuszok helyett továbbra is kevés átszállással járó valóban európai szintű tömegközlekedésre várnak, hogy a 2B terminálon már működő BKK ügyfélszolgálati ponton felül további, jegyeket és bérleteket értékesítő és az utasok tájékoztatását szolgáló ügyfélpontot alakítanak ki a felek a 2A terminál érkezési szintjén is. Valamint, hogy a BKK termékeit értékesítő bérlet- és jegykiadó automatákat helyeznek ki a reptéri buszmegállókban is. A Budapest Airport többnyire az üzemeltetési és fenntartási költségek átvállalásában veszi ki részét, de vállalja az új jegyautomaták telepítési költségeit is.


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.