Június 12-15. között a Magyar Évad hongkongi záró akkordjaként a Magyar Turizmus Zrt. részt vett az ITE (International Travel Expo) Hong Kong elnevezésű turisztikai kiállításon. A kínai program további részeként a magyar turizmus állami vezetői tárgyalásokat folytattak kínai utazási szakemberekkel, a turizmus állami vezetőivel és turisztikai oktatási intézmények képviselőivel, továbbá prezentációk és sajtótájékoztató segítségével népszerűsítették Magyarország turisztikai kínálatát. A magyar delegáció tagjai: Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár, Dr. Niklai Ákos a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Dr. Róna Iván az MT Zrt. vezérigazgatója és Vértes Róbert az MT Zrt. kínai külképviselője voltak. A Magyar Turizmus Zrt. hongkongi akciójának célja a Magyar Évadhoz kapcsolódóan az volt, hogy a nagyközönség mellett, a szakma figyelmét is felkeltse Magyarország iránt.
A küldöttség első hivatalos programját június 16-án, Makaóban tartották, ahol a magyar felet többek között fogadta Maria Helena de Senna Fernandes-el a Makaói Turisztikai Hivatal helyettes vezetője. A megbeszélés során Fernandes Asszony tájékoztatást adott Makaó turisztikai marketingstratégiájáról és promóciós módszereiről, amely információk mindenképpen értékesek lehetnek egy olyan közigazgatási területről, amely GDP-jének közel 50%-át a gazdaság e szektorából nyeri.
Június 17-én Hong Kong-ban, Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár köszöntőjét követően, Dr. Róna Iván az MT Zrt. vezérigazgatója tartott prezentációt kínai utazási irodák számára, Magyarország és a hazai turisztikai kínálat népszerűsítése érdekében.
Délután Dr. Niklai Ákos a Magyar Turizmus Zrt. elnöke tartott prezentációt Magyarországról.
Az öt napos program negyedik napján a magyar delegáció Shenzenbe utazott, ahol a Shenzen Turisztikai Hivatal helyettes vezetőjével folytatott tárgyalásokat. A program hivatalos része mellett, a delegáció találkozott a Magyar Köztársaság Pekingi Nagykövetségének vezetőjével is Kusai Sándor nagykövet úrral, hogy egyeztessenek az Olimpia alatti promóció lehetséges eszközeiről.
A teljes eseménysorozatnak a hazánkra mint turisztikai desztinációra való figyelemfelkeltésen kívül a legfontosabb üzenete az volt, hogy hazánk mostantól sokkal nagyobb figyelmet szeretne fordítani az adott régióra, amely mind fejlettség, mind az életszínvonal tekintetében Kína vezető térségei közé tartozik. Ez különösen igaz Hongkongra, amely terület állampolgárai ráadásul vízum nélkül látogathatnak hazánkba és amely terület jelenleg egymaga közel annyi turistát küld hazánkba, mint az anyaország egésze. A helyi szakmával való kapcsolattartáson kívül azonban, tekintettel arra, hogy az adott régió és különösen Hongkong polgárainak utazási szokásai merőben eltérnek az ország északi részén élőkétől, szükséges és indokolt az alapos kutatás a helyi igények pontos feltérképezése érdekében, valamint a külön e célközönségnek szóló marketingkommunikáció kidolgozása. A vendégekkel való közvetlen kommunikáció összhangban van a Magyar Turizmus Zrt. külpiaci stratégiájával.