Zöld megoldások, szélvész iramú növekedés, folyamatos flottacsere

Több mint 3 ezer alkalmazott, 68 úti cél és 186 db Airbus A320, valamint A321 típusú repülőgépből álló flottájukkal 51,1 millió utas szállítottak járataikkal a 2023. március 31-én záródó pénzügyi évben – ez az eddigi mérleg, amelyet Radó András, a Wizz Air kommunikációs igazgatója von meg azon a reggeli rendezvényen, amelyre a sajtó képviselőit hívták el.

Évente 30-40 új Airbus-szal frissítik flottájukat, „ahogy érkeznek az újak, ugyanolyan darabszámban adjuk vissza a régebbieket a lízingcégeknek”, tudjuk meg. Magyarországról 5,6 millió utast reptettek – ezt úgy képzeljük el, hogy a budapesti reptér teljes forgalmának egyharmadát a diszkont légitársaság utasainak száma adja.

 

Útvonalbővítés, átrendeződő utazási piac

Idén akkora mértékben növekszik a cég, hogy már a teljes magyar légipiac egyharmadát a diszkont légitársaság uralja, ez összességében 34 százalékos növekedést jelent.

Tapasztalataik szerint a kelet-európai piacon némileg átrendeződik az utasok igénye: már nem csupán a klasszikus útvonalakra váltanak jegyet, hanem egyre többen keresnek leisure, azaz un. nyaralós járatokat.

„Az idei nyarunkba igencsak sokat fektettünk: több mint 100 millió eurót forgattunk be azért az ügyfeleink felé, hogy minden kárigényt ki tudjunk szolgálni, és a szolgáltatásaink minél zökkenőmentesebbek legyenek”, teszi hozzá Radó András. Azt is megtudjuk, igencsak sok nehezítő körülménnyel küzdöttek az idei nyári főszezonban: az időjárás viszontagságai, sztrájkok, a légiirányításban lévő súlyos munkaerőhiány – csak néhány közülük.

A következő üzleti évre pedig, halljuk, nem aprózza el terveit a WIZZ: 67 millió utast várnak járataikra, ekkor már 200 géppel repülnek és mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztatnak, ami jelentős növekedést jelent a korábbi üzleti időszakhoz képest.

Hány nap valójában az az 5 nap?

A kommunikációs igazgató bevallja, a Covid bezártsága utáni első üzleti évükben gyakran kaotikus állapotok uralkodtak járataik kapcsán a reptereken: a késések, törlések, poggyász gondok, a világban bolyongó bőröndök szinte minden naposak voltak. „Ma már ez nincs így”, mondja a szakértő, majd így folytatja: „sikerült a kárbejelentések, kárrendezéses ügyeket a jogszabályban előírt 30 napról az esetek nagytöbbségében (90%) 5 napra leszorítanunk, és a korábbi, tavaly nyári járattörlésekből ebben az évben már jóval kevesebb volt: akkor 60, idén 20 esetben nem tudtunk repülni, ez 60 százaléka a tavalyi törlések számának, ha egy mód van rá, elkerülik, mert egy légügyi cég esetén ez a legdrágább megoldás.”

A kijelentés első felének némileg ellentmond saját tapasztalatom: a sajtótájékoztatóval egyidőben érkezik email a Wizz Air-től, amelyben örömmel közlik, hogy befogadják a poggyászkár panaszomat. Csak egy a bökkenő: a járatukon történt kár 2023. május 27-én történt, ami köszönőviszonyban sincs a panasz befogadásának időpontjával, azaz 2023. október 5-vel. De gondolkodjunk pozitívan: a lényeg, végre elismerte a légügyi cég, hogy valóban kilyukadt az ominózus bőrönd a Malaga-Budapest járatukon.

A legzöldebb megoldás nem repülni, de ha igen, akkor velük

Ha már repülővel történik az utazás, akkor hozzánk váltsanak jegyet, mondja Radó András, ki is fejti, hogy miért. A Co2 sűrűség csökkentésére fő hangsúlyt fektet a légügyi cég, ezért is valósult meg az, amelyet mindig fennen hirdetnek, hogy a kibocsátott CO2 (gramm/utas kilométer) mérések alapján elnyerték a Global Environmental Sustainability Airline Group of the Year 2022 díját, valamint a World’s 3rd Youngest Aircraft Fleet 2022 díjat is megkapták a száznál nagyobb flottával rendelkező légitársaságok közül, így Európa leggyorsabban növekvő és legfenntarthatóbb légitársaságává vált. Elhangzik még, hogy jelentős mértékben támogatják az Európai Parlament ReFuelEUnévre hallgató, fenntartható légi közlekedésre vonatkozó szabályozását is.

A sikeres üzletmenet mellett a fenntarthatósági cél érdekében történik az is náluk, hogy gépeiket igyekeznek minden esetben teljesen megtölteni, nem szállnak fel üres vagy félig üres járatokkal. Ezzel kapcsolatban az árképzésről is szó esik. Megtudjuk, senki ne várjon arra, hogy majd az utolsó pillanatban last minute áron olcsóbban utazhat velük. Algoritmus által szabályozott dinamikus árazást alkalmaznak üzletpolitikájukban, és az a bevett szokás, hogy a WIZZ-nél nem olcsóbb a jegyvétel az utazáshoz közelebbi időpontokban.

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.