Zöld megoldások, szélvész iramú növekedés, folyamatos flottacsere

Több mint 3 ezer alkalmazott, 68 úti cél és 186 db Airbus A320, valamint A321 típusú repülőgépből álló flottájukkal 51,1 millió utas szállítottak járataikkal a 2023. március 31-én záródó pénzügyi évben – ez az eddigi mérleg, amelyet Radó András, a Wizz Air kommunikációs igazgatója von meg azon a reggeli rendezvényen, amelyre a sajtó képviselőit hívták el.

Évente 30-40 új Airbus-szal frissítik flottájukat, „ahogy érkeznek az újak, ugyanolyan darabszámban adjuk vissza a régebbieket a lízingcégeknek”, tudjuk meg. Magyarországról 5,6 millió utast reptettek – ezt úgy képzeljük el, hogy a budapesti reptér teljes forgalmának egyharmadát a diszkont légitársaság utasainak száma adja.

 

Útvonalbővítés, átrendeződő utazási piac

Idén akkora mértékben növekszik a cég, hogy már a teljes magyar légipiac egyharmadát a diszkont légitársaság uralja, ez összességében 34 százalékos növekedést jelent.

Tapasztalataik szerint a kelet-európai piacon némileg átrendeződik az utasok igénye: már nem csupán a klasszikus útvonalakra váltanak jegyet, hanem egyre többen keresnek leisure, azaz un. nyaralós járatokat.

„Az idei nyarunkba igencsak sokat fektettünk: több mint 100 millió eurót forgattunk be azért az ügyfeleink felé, hogy minden kárigényt ki tudjunk szolgálni, és a szolgáltatásaink minél zökkenőmentesebbek legyenek”, teszi hozzá Radó András. Azt is megtudjuk, igencsak sok nehezítő körülménnyel küzdöttek az idei nyári főszezonban: az időjárás viszontagságai, sztrájkok, a légiirányításban lévő súlyos munkaerőhiány – csak néhány közülük.

A következő üzleti évre pedig, halljuk, nem aprózza el terveit a WIZZ: 67 millió utast várnak járataikra, ekkor már 200 géppel repülnek és mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztatnak, ami jelentős növekedést jelent a korábbi üzleti időszakhoz képest.

Hány nap valójában az az 5 nap?

A kommunikációs igazgató bevallja, a Covid bezártsága utáni első üzleti évükben gyakran kaotikus állapotok uralkodtak járataik kapcsán a reptereken: a késések, törlések, poggyász gondok, a világban bolyongó bőröndök szinte minden naposak voltak. „Ma már ez nincs így”, mondja a szakértő, majd így folytatja: „sikerült a kárbejelentések, kárrendezéses ügyeket a jogszabályban előírt 30 napról az esetek nagytöbbségében (90%) 5 napra leszorítanunk, és a korábbi, tavaly nyári járattörlésekből ebben az évben már jóval kevesebb volt: akkor 60, idén 20 esetben nem tudtunk repülni, ez 60 százaléka a tavalyi törlések számának, ha egy mód van rá, elkerülik, mert egy légügyi cég esetén ez a legdrágább megoldás.”

A kijelentés első felének némileg ellentmond saját tapasztalatom: a sajtótájékoztatóval egyidőben érkezik email a Wizz Air-től, amelyben örömmel közlik, hogy befogadják a poggyászkár panaszomat. Csak egy a bökkenő: a járatukon történt kár 2023. május 27-én történt, ami köszönőviszonyban sincs a panasz befogadásának időpontjával, azaz 2023. október 5-vel. De gondolkodjunk pozitívan: a lényeg, végre elismerte a légügyi cég, hogy valóban kilyukadt az ominózus bőrönd a Malaga-Budapest járatukon.

A legzöldebb megoldás nem repülni, de ha igen, akkor velük

Ha már repülővel történik az utazás, akkor hozzánk váltsanak jegyet, mondja Radó András, ki is fejti, hogy miért. A Co2 sűrűség csökkentésére fő hangsúlyt fektet a légügyi cég, ezért is valósult meg az, amelyet mindig fennen hirdetnek, hogy a kibocsátott CO2 (gramm/utas kilométer) mérések alapján elnyerték a Global Environmental Sustainability Airline Group of the Year 2022 díját, valamint a World’s 3rd Youngest Aircraft Fleet 2022 díjat is megkapták a száznál nagyobb flottával rendelkező légitársaságok közül, így Európa leggyorsabban növekvő és legfenntarthatóbb légitársaságává vált. Elhangzik még, hogy jelentős mértékben támogatják az Európai Parlament ReFuelEUnévre hallgató, fenntartható légi közlekedésre vonatkozó szabályozását is.

A sikeres üzletmenet mellett a fenntarthatósági cél érdekében történik az is náluk, hogy gépeiket igyekeznek minden esetben teljesen megtölteni, nem szállnak fel üres vagy félig üres járatokkal. Ezzel kapcsolatban az árképzésről is szó esik. Megtudjuk, senki ne várjon arra, hogy majd az utolsó pillanatban last minute áron olcsóbban utazhat velük. Algoritmus által szabályozott dinamikus árazást alkalmaznak üzletpolitikájukban, és az a bevett szokás, hogy a WIZZ-nél nem olcsóbb a jegyvétel az utazáshoz közelebbi időpontokban.

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.