Zöld megoldások, szélvész iramú növekedés, folyamatos flottacsere

Több mint 3 ezer alkalmazott, 68 úti cél és 186 db Airbus A320, valamint A321 típusú repülőgépből álló flottájukkal 51,1 millió utas szállítottak járataikkal a 2023. március 31-én záródó pénzügyi évben – ez az eddigi mérleg, amelyet Radó András, a Wizz Air kommunikációs igazgatója von meg azon a reggeli rendezvényen, amelyre a sajtó képviselőit hívták el.

Évente 30-40 új Airbus-szal frissítik flottájukat, „ahogy érkeznek az újak, ugyanolyan darabszámban adjuk vissza a régebbieket a lízingcégeknek”, tudjuk meg. Magyarországról 5,6 millió utast reptettek – ezt úgy képzeljük el, hogy a budapesti reptér teljes forgalmának egyharmadát a diszkont légitársaság utasainak száma adja.

 

Útvonalbővítés, átrendeződő utazási piac

Idén akkora mértékben növekszik a cég, hogy már a teljes magyar légipiac egyharmadát a diszkont légitársaság uralja, ez összességében 34 százalékos növekedést jelent.

Tapasztalataik szerint a kelet-európai piacon némileg átrendeződik az utasok igénye: már nem csupán a klasszikus útvonalakra váltanak jegyet, hanem egyre többen keresnek leisure, azaz un. nyaralós járatokat.

„Az idei nyarunkba igencsak sokat fektettünk: több mint 100 millió eurót forgattunk be azért az ügyfeleink felé, hogy minden kárigényt ki tudjunk szolgálni, és a szolgáltatásaink minél zökkenőmentesebbek legyenek”, teszi hozzá Radó András. Azt is megtudjuk, igencsak sok nehezítő körülménnyel küzdöttek az idei nyári főszezonban: az időjárás viszontagságai, sztrájkok, a légiirányításban lévő súlyos munkaerőhiány – csak néhány közülük.

A következő üzleti évre pedig, halljuk, nem aprózza el terveit a WIZZ: 67 millió utast várnak járataikra, ekkor már 200 géppel repülnek és mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztatnak, ami jelentős növekedést jelent a korábbi üzleti időszakhoz képest.

Hány nap valójában az az 5 nap?

A kommunikációs igazgató bevallja, a Covid bezártsága utáni első üzleti évükben gyakran kaotikus állapotok uralkodtak járataik kapcsán a reptereken: a késések, törlések, poggyász gondok, a világban bolyongó bőröndök szinte minden naposak voltak. „Ma már ez nincs így”, mondja a szakértő, majd így folytatja: „sikerült a kárbejelentések, kárrendezéses ügyeket a jogszabályban előírt 30 napról az esetek nagytöbbségében (90%) 5 napra leszorítanunk, és a korábbi, tavaly nyári járattörlésekből ebben az évben már jóval kevesebb volt: akkor 60, idén 20 esetben nem tudtunk repülni, ez 60 százaléka a tavalyi törlések számának, ha egy mód van rá, elkerülik, mert egy légügyi cég esetén ez a legdrágább megoldás.”

A kijelentés első felének némileg ellentmond saját tapasztalatom: a sajtótájékoztatóval egyidőben érkezik email a Wizz Air-től, amelyben örömmel közlik, hogy befogadják a poggyászkár panaszomat. Csak egy a bökkenő: a járatukon történt kár 2023. május 27-én történt, ami köszönőviszonyban sincs a panasz befogadásának időpontjával, azaz 2023. október 5-vel. De gondolkodjunk pozitívan: a lényeg, végre elismerte a légügyi cég, hogy valóban kilyukadt az ominózus bőrönd a Malaga-Budapest járatukon.

A legzöldebb megoldás nem repülni, de ha igen, akkor velük

Ha már repülővel történik az utazás, akkor hozzánk váltsanak jegyet, mondja Radó András, ki is fejti, hogy miért. A Co2 sűrűség csökkentésére fő hangsúlyt fektet a légügyi cég, ezért is valósult meg az, amelyet mindig fennen hirdetnek, hogy a kibocsátott CO2 (gramm/utas kilométer) mérések alapján elnyerték a Global Environmental Sustainability Airline Group of the Year 2022 díját, valamint a World’s 3rd Youngest Aircraft Fleet 2022 díjat is megkapták a száznál nagyobb flottával rendelkező légitársaságok közül, így Európa leggyorsabban növekvő és legfenntarthatóbb légitársaságává vált. Elhangzik még, hogy jelentős mértékben támogatják az Európai Parlament ReFuelEUnévre hallgató, fenntartható légi közlekedésre vonatkozó szabályozását is.

A sikeres üzletmenet mellett a fenntarthatósági cél érdekében történik az is náluk, hogy gépeiket igyekeznek minden esetben teljesen megtölteni, nem szállnak fel üres vagy félig üres járatokkal. Ezzel kapcsolatban az árképzésről is szó esik. Megtudjuk, senki ne várjon arra, hogy majd az utolsó pillanatban last minute áron olcsóbban utazhat velük. Algoritmus által szabályozott dinamikus árazást alkalmaznak üzletpolitikájukban, és az a bevett szokás, hogy a WIZZ-nél nem olcsóbb a jegyvétel az utazáshoz közelebbi időpontokban.

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


Scotland Yard-jelentés a Heathrow forgalmát megbénító áramkimaradásról

Scotland Yard-jelentés a Heathrow forgalmát megbénító áramkimaradásról 

Nincs arra utaló jel, hogy bűncselekmény okozta volna a Heathrow repülőteret megbénító tüzet.
Sztrájk miatt leállnak a görögországi kompok

Sztrájk miatt leállnak a görögországi kompok  

A sztrájk egész Görögországra kiterjed, és minden hajókategóriát érint.
Új célállomások a Wizz Air kínálatában

Új célállomások a Wizz Air kínálatában 

Bilbaó, Wrocław, Gdansk és Vilnius júliustól közvetlen légihíddal elérhető Budapesttől.
Boeing 777-es repülőgépek újabb nyolc útvonalon

Boeing 777-es repülőgépek újabb nyolc útvonalon 

A programnak köszönhetően a légitársaság 2025 szeptemberéig 44 célállomásra terjeszti ki a megújult Boeing 777 és Airbus A380 típusú repülőgépek bevezetését.
Járattörlések a brüsszeli repülőtéren

Járattörlések a brüsszeli repülőtéren 

A sztrájk a szövetségi kormány által előterjesztett, nyugdíjreformra vonatkozó intézkedések ellen irányul.
Áprilistól felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional

Áprilistól felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional 

Áprilistól átmenetileg felfüggeszti a Kolozsvár-Budapest járatát az Aeroexpress Regional légitársaság – közölte hétfőn a magyar légitársaság.
Különleges vasúti megállapodás

Különleges vasúti megállapodás  

A TAL Aviation Group megállapodást kötött a Trenitaliával a vasúti szolgáltatások és a Frecciarossa nagysebességű vonatok népszerűsítésére.
Nyertek a párizsiak: még több autómentes utcát!

Nyertek a párizsiak: még több autómentes utcát! 

Párizs városvezetése bejelentette, hogy a lakosok támogatásával több száz utcát alakítanak át autómentessé.
Megalkották a világ első napelemes lakóautóját

Megalkották a világ első napelemes lakóautóját 

Eindhoven Műszaki Egyetem 22 diákból álló csapata megalkotta a világ első napelemes lakóautóját.
Repülőgép vezetés, evakuálás, tűzoltás – diákok egy napja a Wizz Air kiképzőközpontjában

Repülőgép vezetés, evakuálás, tűzoltás – diákok egy napja a Wizz Air kiképzőközpontjában 

A pécsi Baranya Vármegyei SZC Zsolnay Vilmos Technikum és Szakképző Iskola tanulóival ellátogattunk a Wizz Air kiképzőközpontjába.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.