Zöld szintre váltott a földön a Wizz Air

A Menzies Aviation-nel, valamint a Budapest Airport-tal (BA) közös hétfői sajtótájékoztatójukon bejelentették, hogy több budapesti járatuk földi kiszolgálását ezentúl kizárólag elektromos eszközökkel végzik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Erről a média képviselői a helyszínen meg is győződhettek.

"Zöld" témában először a Budapest Airport lépett: a repülőtéren használt elektromos berendezésekhez töltőinfrastruktúrájuk egy részét elektromos berendezésekre cserélték az angol anyacéggel rendelkező földi kiszolgálást biztosító Menzies céggel együttműködve.

Nem véletlenül került a WIZZ a képbe zöld megoldás terén, hiszen 14 repülőgépet üzemeltetnek Budapesten, amelyek mindegyike keskenytörzsű Airbus A321neo típus. A repülőgépek jelentős környezetvédelmi előnyökkel rendelkeznek: a zajterhelés és nitrogén-oxid-kibocsátás közel 50 százalékkal, a szén-dioxid kibocsátás 20 százalékkal kevesebb a korábbi típushoz képest. A 2023-as pénzügyi évben az ultrafapados cég elérte eddigi legalacsonyabb, 53,8 grammos szén-dioxid-intenzitását, ami iparági rekord zöld-témában az európai légiközlekedésben.

Megújuló energia a fókuszban

Mint hallhattuk, az angol cég (eredetileg skót alapítóval induló) vállalat céljai közt kiemelten szerepel, hogy 2025-ig eszközeinek 25 százaléka már megújuló energiával működjön. És mivel a Wizz Air egyes járatait a Menzies szolgálja ki a leszállást követően, illetve az újboli felszállás előtt. ezért a kiszolgáláshoz alkalmazott elektromos csomagszállító vontatók és szalagrakodók, napelemekkel ellátott utaslépcsők, földi áramellátó egység, push-back járművek, ivóvíz és mosdóegységek mind azt segítik elő, hogy az energiafelhasználást és a működési hatékonyságot zöld módon valósítsák meg.

A teljesen elektromos földi kiszolgálás lehetővé teszi, hogy a dízelüzemű berendezésekhez képest repülőgépenként számítva akár 80 százalékkal csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás, hangzott el a tájékoztató alkalmával.

A látványos bemutató alkalmával kint a kifutópályán azt is megtudtuk, hogy a Menzies Aviation párhuzamosan egyszerre két WIZZ-gépet képes teljesen elektromos berendezésekkel kiszolgálni.

Zöld megoldás égen, földön

Mi vagyunk az első légitársaság a budapesti repülőtéren, amelyik teljesen elektromossá alakítja földi kiszolgálását", mondta Yvonne Moynihan, az ultrafapados légitársaság fenntarthatóségért felelős igazgatója, majd hozzátette, fenntartható elkötelezettségüket mi sem jellemzi jobban, minthogy eltökélt céljuk, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentik karbonkibocsátásukat. "A budapesti bázisú repülőgépeink kizárólag Airbus A321neo típusúak, amelyek jelentős környezetvédelmi teljesítménye lehetővé teszik, hogy a legalacsonyabb szén-dioxid-intenzitással repüljünk Európában”, mondta Yvonne Moynihan.

„A fenntarthatóság kiemelt prioritás a Menzies számára. Célunk az, hogy 2045-re elérjük a nettó zéró kibocsátást az 1., 2. és 3. hatókörben. Ahol lehetséges, elektromos földi kiszolgáló berendezéseket és alternatív üzemanyagot használunk. Büszkék vagyunk arra is, hogy az európai berendezéseink 41 százaléka már elektromos”, tette hozzá  Katy Reid, a Menzies Aviation fenntarthatósági vezetője.

Fenntartható legyen a légikikötő működés

„Repülőtér-üzemeltetőként nagyon sokat teszünk azért, hogy a légikikötő minél fenntarthatóbb módon működjön, közvetlen működésünkből adódó kibocsátásunkat tíz év alatt 65 százalékkal csökkentettük. Már több mint 100 darab elektromos földi kiszolgáló jármű látja el a feladatokat a repülőtéren nap mint nap, töltésükhöz 43 töltési parkoló pozíció áll rendelkezésre”, jelentette ki Mike Carlson, a BA pénzügyi vezérigazgató-helyettese.

A Wizz Air 14 repülőgépet üzemeltet Budapesten, amelyek mindegyike keskenytörzsű Airbus A321neo típus. A repülőgépek jelentős környezetvédelmi előnyöket kínálnak: a zajterhelés és nitrogén-oxid-kibocsátás közel 50 százalékkal, a szén-dioxid kibocsátás 20 százalékkal kevesebb az előző típushoz képest. A 2023-as pénzügyi évben a Wizz Air elérte eddigi legalacsonyabb, 53,8 grammos szén-dioxid-intenzitását, ami egyben iparági rekord is az európai légiközlekedésben.

 

Forrás: Redlemon / Turizmus Online


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.