A jelek szerint a gyakori vezetőváltás sem gyógyír a román állami légitársaság veszteségeinek ledolgozására, vagy legalább a nullszaldó elérésére. A most nyilvánosságra hozott adatok szerint 2017 első félévében a Tarom közel négyszer annyi veszteséget repült össze, mint a tavalyi esztendő hasonló időszakában: 6,35 millió euróról 23,11 millióra ugrott a féléves lyuk a költségvetésben. A kilátások az esztendő második felére sem rózsásak, a vezetőség 9,15 millió eurós mínusszal számol 2017. december 31-én.
Pedig a fenntartó közlekedési minisztérium próbálja foltozgatni a Tarom flottáját, és szemfülesen lecsapott az idén, a korábbi vevő által a gyártónál lemondott két Boeing 737-800 NG-re. A gépcsere már évekkel ezelőtt megérett, miután a transzatlanti járatokat kiszolgáló két ócska Airbus 310-est ki kellett vonni a forgalomból.
Az egyik új, tíz évre lízingelt Boeing májusban meg is érkezett Bukarestbe, és a Tarom, a másik repülővel együtt az USA-ba és Kínába induló járatait élesztené fel az év végéig. Közben tárgyalásokat folytatnak további három, 225 és 270 férőhelyes gép vásárlására. Mindez várhatóan kevés lesz az utasszám felfuttatására, a veszteségek lefaragására.
A Taromot a WizzAir, a Ryanair és a BlueAir mára kiszorította a belföldi, valamint a legjövedelmezőbb európai vonalakról. Az igazgatótanács szakmai színvonala ugyanakkor tovább süllyed azzal, hogy Razvan Cuc közlekedési miniszter két tagot egy újságírónővel és egy kommunikációs hivatalnokkal cserélt le, alelnöknek pedig a belügynél, környezetvédelemnél, pénzügynél csiszolódott közgazdászt ültetett.