20 millió kínait szögezett képernyő elé a hazánkban forgatott valóságshow

2016. július 16-án Sanghaj legnézettebb TV-csatornáján főműsoridőben vetítették a Magyarországon forgatott kínai valóságshow első részét. Az internetes videómegosztó oldalakról az adást követő első négy napban több mint 20 millióan töltötték le a műsort és csodálhatták meg Magyarország látványosságait.

Kínában a filmturizmus szerepe folyamatosan nő, egye több kínai film és televíziós produkció készül külföldön. Népszerűek a turisztikai valóságshow-k, melyeket híres színészekkel forgatnak a világ különböző országaiban. Ezek hatására a kínai közönség nemcsak megismeri az adott országokat, hanem a műsorok nagy hatással vannak a kínai turisták úticél-választására, az ország kiutazó turizmusa ugyanis évről évre markáns növekedést mutat.

Magyarországra jelenleg évente 90 ezer kínai turista látogat. Egy-egy utazó valóságshow az egyik legjobb eszköz arra, hogy az ország széles körben népszerűsítse magát abban az országban, ahonnan a világ legtöbb turistája indul útnak, a kínai celebek magyarországi utazása pedig jelentősen növelheti az ország iránti érdeklődést, ennek hatására Magyarország turizmusból származó bevételeit.



2014-ben 120 millió kínai turista kelt útra, és a várakozások szerint ez a szám öt éven belül meg fog duplázódni. A kínai turisták vásárlóerő-értéke azért is tartozik az elsők közé a világon, mert általában utazásuk középpontjában a vásárlás áll.

A filmturizmus potenciálját tovább emeli, hogy a Kína egyik legnagyobb utazási irodája (Ctrip) által lefolytatott kutatás egyértelműen kimutatta: a megkérdezettek 83%-a elutazna az általa kedvelt film helyszínére, 91%-uk pedig úgy gondolja, hogy a film sokkal nagyobb hatást gyakorol rájuk, mint a turisztikai kiállítások, turisztikai reklámok.

Szem előtt tartva a fentieket, Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa az elmúlt egy évben több területi médiahatósággal, TV-társasággal tárgyalt az esetleges együttműködési lehetőségekről, hogy ezzel is hozzájáruljon a „Magyarország brand” felépítéséhez Kínában.

A főkonzulátus, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium többször tárgyalt a Shanghai Media Group (SMG) médiabirodalommal egy lehetséges együttműködésről, amelynek eredményeként május végén, június elején Magyarországon és 3 további közép-európai országban forgattak valóságshow-t 6 ismert kínai színésszel, akiknek blogjait, közösségi oldalait több tízmillióan követik az országban.

Horváth Levente főkonzul és Szentmártoni Lívia oktatási és kulturális szakdiplomata 2015. május 12-én tárgyalt a Shanghai Media Group vezetőivel a lehetséges együttműködésről. Horváth Viktória kiemelt ügyekért felelős nagykövet asszony és Horváth Levente főkonzul 2016. április 20-án tárgyalt a Shanghai Media Group vezetőivel a júniusi forgatásról.

2016. július 16-án vetítették a Dragon TV csatornán az első, Magyarországról szóló részt, amelyben bemutatták a Halászbástyát, meglátogatták a Lázár Lovasparkot, majd dunai hajós kiránduláson vettek részt, ahol a házigazdák magyar ételekkel, borokkal, valamint hegedűjátékkal és néptánccal kedveskedtek a színészeknek.

Forgatás a budai Várban

Az első részt már több mint 20 millióan tekintették meg a négy legnagyobb kínai videómegosztó oldalon, továbbá a hírekben is számos cikket olvashat a közönség a színészek magyarországi útjával kapcsolatban.

A következő, július 23-i részben a Széchenyi-fürdőt és a budapesti belvárost mutatják be a kínai közönségnek.

A 2016. július 16-i adást itt tekinthetik meg:


Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?