20 millió kínait szögezett képernyő elé a hazánkban forgatott valóságshow

2016. július 16-án Sanghaj legnézettebb TV-csatornáján főműsoridőben vetítették a Magyarországon forgatott kínai valóságshow első részét. Az internetes videómegosztó oldalakról az adást követő első négy napban több mint 20 millióan töltötték le a műsort és csodálhatták meg Magyarország látványosságait.

Kínában a filmturizmus szerepe folyamatosan nő, egye több kínai film és televíziós produkció készül külföldön. Népszerűek a turisztikai valóságshow-k, melyeket híres színészekkel forgatnak a világ különböző országaiban. Ezek hatására a kínai közönség nemcsak megismeri az adott országokat, hanem a műsorok nagy hatással vannak a kínai turisták úticél-választására, az ország kiutazó turizmusa ugyanis évről évre markáns növekedést mutat.

Magyarországra jelenleg évente 90 ezer kínai turista látogat. Egy-egy utazó valóságshow az egyik legjobb eszköz arra, hogy az ország széles körben népszerűsítse magát abban az országban, ahonnan a világ legtöbb turistája indul útnak, a kínai celebek magyarországi utazása pedig jelentősen növelheti az ország iránti érdeklődést, ennek hatására Magyarország turizmusból származó bevételeit.



2014-ben 120 millió kínai turista kelt útra, és a várakozások szerint ez a szám öt éven belül meg fog duplázódni. A kínai turisták vásárlóerő-értéke azért is tartozik az elsők közé a világon, mert általában utazásuk középpontjában a vásárlás áll.

A filmturizmus potenciálját tovább emeli, hogy a Kína egyik legnagyobb utazási irodája (Ctrip) által lefolytatott kutatás egyértelműen kimutatta: a megkérdezettek 83%-a elutazna az általa kedvelt film helyszínére, 91%-uk pedig úgy gondolja, hogy a film sokkal nagyobb hatást gyakorol rájuk, mint a turisztikai kiállítások, turisztikai reklámok.

Szem előtt tartva a fentieket, Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa az elmúlt egy évben több területi médiahatósággal, TV-társasággal tárgyalt az esetleges együttműködési lehetőségekről, hogy ezzel is hozzájáruljon a „Magyarország brand” felépítéséhez Kínában.

A főkonzulátus, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium többször tárgyalt a Shanghai Media Group (SMG) médiabirodalommal egy lehetséges együttműködésről, amelynek eredményeként május végén, június elején Magyarországon és 3 további közép-európai országban forgattak valóságshow-t 6 ismert kínai színésszel, akiknek blogjait, közösségi oldalait több tízmillióan követik az országban.

Horváth Levente főkonzul és Szentmártoni Lívia oktatási és kulturális szakdiplomata 2015. május 12-én tárgyalt a Shanghai Media Group vezetőivel a lehetséges együttműködésről. Horváth Viktória kiemelt ügyekért felelős nagykövet asszony és Horváth Levente főkonzul 2016. április 20-án tárgyalt a Shanghai Media Group vezetőivel a júniusi forgatásról.

2016. július 16-án vetítették a Dragon TV csatornán az első, Magyarországról szóló részt, amelyben bemutatták a Halászbástyát, meglátogatták a Lázár Lovasparkot, majd dunai hajós kiránduláson vettek részt, ahol a házigazdák magyar ételekkel, borokkal, valamint hegedűjátékkal és néptánccal kedveskedtek a színészeknek.

Forgatás a budai Várban

Az első részt már több mint 20 millióan tekintették meg a négy legnagyobb kínai videómegosztó oldalon, továbbá a hírekben is számos cikket olvashat a közönség a színészek magyarországi útjával kapcsolatban.

A következő, július 23-i részben a Széchenyi-fürdőt és a budapesti belvárost mutatják be a kínai közönségnek.

A 2016. július 16-i adást itt tekinthetik meg:


Friss kutatás:  az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást

Friss kutatás: az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást 

Pedig a nyaralások során bekövetkező balesetek és betegségek akár milliós költségeket is okozhatnak.
Új trend az európai utazók körében

Új trend az európai utazók körében 

Nyaralás a Balti-tenger lengyel partján.
Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.