Kínában a filmturizmus szerepe folyamatosan nő, egye több kínai film és televíziós produkció készül külföldön. Népszerűek a turisztikai valóságshow-k, melyeket híres színészekkel forgatnak a világ különböző országaiban. Ezek hatására a kínai közönség nemcsak megismeri az adott országokat, hanem a műsorok nagy hatással vannak a kínai turisták úticél-választására, az ország kiutazó turizmusa ugyanis évről évre markáns növekedést mutat.
Magyarországra jelenleg évente 90 ezer kínai turista látogat. Egy-egy utazó valóságshow az egyik legjobb eszköz arra, hogy az ország széles körben népszerűsítse magát abban az országban, ahonnan a világ legtöbb turistája indul útnak, a kínai celebek magyarországi utazása pedig jelentősen növelheti az ország iránti érdeklődést, ennek hatására Magyarország turizmusból származó bevételeit.
2014-ben 120 millió kínai turista kelt útra, és a várakozások szerint ez a szám öt éven belül meg fog duplázódni. A kínai turisták vásárlóerő-értéke azért is tartozik az elsők közé a világon, mert általában utazásuk középpontjában a vásárlás áll.
A filmturizmus potenciálját tovább emeli, hogy a Kína egyik legnagyobb utazási irodája (Ctrip) által lefolytatott kutatás egyértelműen kimutatta: a megkérdezettek 83%-a elutazna az általa kedvelt film helyszínére, 91%-uk pedig úgy gondolja, hogy a film sokkal nagyobb hatást gyakorol rájuk, mint a turisztikai kiállítások, turisztikai reklámok.
Szem előtt tartva a fentieket, Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa az elmúlt egy évben több területi médiahatósággal, TV-társasággal tárgyalt az esetleges együttműködési lehetőségekről, hogy ezzel is hozzájáruljon a „Magyarország brand” felépítéséhez Kínában.
A főkonzulátus, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium többször tárgyalt a Shanghai Media Group (SMG) médiabirodalommal egy lehetséges együttműködésről, amelynek eredményeként május végén, június elején Magyarországon és 3 további közép-európai országban forgattak valóságshow-t 6 ismert kínai színésszel, akiknek blogjait, közösségi oldalait több tízmillióan követik az országban.
Horváth Levente főkonzul és Szentmártoni Lívia oktatási és kulturális szakdiplomata 2015. május 12-én tárgyalt a Shanghai Media Group vezetőivel a lehetséges együttműködésről. Horváth Viktória kiemelt ügyekért felelős nagykövet asszony és Horváth Levente főkonzul 2016. április 20-án tárgyalt a Shanghai Media Group vezetőivel a júniusi forgatásról.
2016. július 16-án vetítették a Dragon TV csatornán az első, Magyarországról szóló részt, amelyben bemutatták a Halászbástyát, meglátogatták a Lázár Lovasparkot, majd dunai hajós kiránduláson vettek részt, ahol a házigazdák magyar ételekkel, borokkal, valamint hegedűjátékkal és néptánccal kedveskedtek a színészeknek.
Forgatás a budai Várban
Az első részt már több mint 20 millióan tekintették meg a négy legnagyobb kínai videómegosztó oldalon, továbbá a hírekben is számos cikket olvashat a közönség a színészek magyarországi útjával kapcsolatban.
A következő, július 23-i részben a Széchenyi-fürdőt és a budapesti belvárost mutatják be a kínai közönségnek.
A 2016. július 16-i adást itt tekinthetik meg: