"1993 óta 153 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma Németországban, ez 53 milliós növekedést jelent, ami több mint Lengyelország lakossága. Tavaly a magyar küldőpiac elérte a bűvös 800 ezres vendégéjszakaszámot, több mint 303 ezer vendégérkezéssel. 2006 óta 80 százalékkal bővült a magyar piac. A legfrissebb adatok szerint pedig idén január-márciusban 9,8 százalékkal, csaknem 160 000 ezerre nőtt a vendégérkezések száma, ami egy kiugróan jó eredmény többek között az új közlekedési csatornáknak, leginkább a légi járatoknak köszönhetően" – mondta el a DZT szakmai reggelijén Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal hazai képviseletvezetője.
A szakember hozzátette, hogy Németország turisztikai marketingjének két fő pillére a városok és kultúra valamint a természet és pihenés. Idén a témaév javában dübörög a 100 éves születésnapját ünneplő Bauhaussal, amely magyar mesterek munkájával is büszkélkedhet számos német helyszínen. Augusztusban és szeptemberben Magyarországra is ellátogat az a road show, amelynek keretei között egy 20 négyzetméteres Bauhaus mintaházikóban Walter Gropius, a Bauhaus iskola alapítójának dolgozószobáját járhatjuk be VR-szemüveg segítségével. 2021-ben a témaév egyik fontos eleme az egészségturizmus lesz Németországban.
A képviseletvezető rámutatott, Németország számos tekintetben élvonalbeli Európa-szerte: a statisztikák alapján az európai utasok első számú kulturális úti célja - mintegy 20 millió utas választja -, itt van a legnagyobb színházsűrűség 500 kőszínházzal, az összes operaelőadás egyharmadát ők rendezik a kontinensen és 44 világörökséggel a harmadikak Európában.
Az eseményen bemutatkozott Németország legnagyobb saját vezetésű szállodalánca, a Maritim, amely idén ünnepli 50. születésnapját. Marlies Rogen, a vállalat Kelet-Közép-Európáért felelős értékesítési vezetője elmondta: a darmstadti központú cég 1969-ben alakult és a kezdetektől koncepciójuk részét képezi, hogy nagy befogadóképességű és konferenciakapacitású, központi elhelyezkedésű, magas színvonalú házakat nyitnak. Legnagyobb házuk Stuttgartban található és 555 szobás. Németországban 29 városban 32 szállodával, külföldön 7 országban 11 hotellel rendelkeznek a 4-5 csillagos kategóriákban. Összesen 13500 szobájuk és 650 konferenciatermük van és csaknem 8000 embert foglalkoztatnak. Saját képzési akadémiájuk is van és a legjobb munkáltatónak járó díját is elnyerték már. Tavaly 15 millió eurós rekorderedményt értek el. Legújabb házuk a bulgáriai Aranyparton nyílt, és hamarosan Ingolstadtban, Stettinben és Amszterdamban nyitnak új hoteleket.
Forrás: Turizmus Online