A szigetet 1,2 millióan lakják és a nyári szezon novembertől áprilisig tart, míg a téli májustól októberig. A hőmérséklet mindig 15 fok felett van, ezért nem tekinthető szezonális desztinációnak, egész évben adottak a körülmények a turisták fogadására.
Az országban 117 hotel található, melyek több mint 40%-a ötcsillagos hotel, míg 32,5 %-a négycsillagos minősítésű. A magyar turisták száma 2015/2016-os évben 61%-kal nőtt, tavaly 2432-en keresték fel a szigetet. A lengyelek és a csehek irányából is nő az érdeklődés, tavaly a lengyel látogatók száma 90%-os növekedést mutatott. 2015-ben 5330 lengyel turista érkezett az országba, míg ez a szám 2016-ban már 10126 volt. A térséget a legtöbben Németországból, Franciaországból és az Egyesült Királyságból látogatják.
A Mauritiusi Tursiztikai Hivatal Kelet-Európával foglalkozó vezetője, Ashwin Cahoolessur szerint, a sziget legvonzóbb tulajdonsága, hogy minden fajta nyaralási formára alkalmas és biztonságos. Hangsúlyozta, hogy kiemelt figyelmet szentelnek a biztonságnak, ezt alapos ellenőrzésekkel és fokozott biztonsági személyzettel érik el.
A mauritiusi turizmus erőssége, az esküvős utazás/nászút, a MICE utazás és az aktív pihenés. Számtalan sportolási lehetőség van a szigeten, a vízi sportokon kívül a golfozás is az oda látogatók kedvence.
Mivel a kelet-európai térség egyre jobban kezdi felfedezni az országot, így nagy potenciált látnak ebben a piacban, ezért Mauritiust bemutatókkal, jövőbeni tanulmányutakkal szeretnék jobban megismertetni az utazási szakmával. A prezentációból megtudtuk, hogy az ország, több turisztikai díjat is kapott az elmúlt időszakban, többek között 2016-ban az ITB Berlin „Legcsodálatosabb hotelekkel rendelkező sziget az Indiai-óceánon” díjat.
A bemutató után belekóstolhattunk a mauritiusi gasztronómiába, a kókuszos csirkébe, az édesburgonya salátába és a tésztafélékbe is.
Forrás: Turizmus Online