A Kölnmesse üzleti eredménye rekordot döntött 2014-ben

A Kölnmesse üzleti eredménye 2014-es évben sokkal jobban alakult a tervezettnél. Árbevétele 231.200.000 €, nettó vesztesége mindössze 3.300.000 €. 2014-ben 81 eseménynek adott otthont, több mint 34.000 kiállítót és 2,1 millió látogatót fogadott. Az év kulcsfontosságú stratégiai lépése pedig a Kölnmesse 3,0 beruházási program elindítása volt.

Kiváló üzleti év volt a 2014-es

A cég éves sajtótájékoztatóján, az Igazgatóság bejelentette, hogy a forgalom elérte a 231.200.000 eurót, ez mintegy 8.000.000 euróval meghaladja az év eleji előrejelzéseket. A cég éves nettó vesztesége mindössze 3.300.000 € volt, mely 16.000.000 euróval jobb a vártnál. "Annak ellenére, hogy nettó veszteséget könyveltünk el, a 2014-es egy kiváló üzleti év volt," értékelte az évet Gerald Böse, a Kölnmesse elnök-vezérigazgatója. "Növekedést értünk el Németországban és külföldön is, valamint világos célokat és perspektívákat fogalmaztunk meg a jövőre nézve."

2014-ben a Kölnmesse összesen 81 kereskedelmi vására és kiállítása több mint 96 ország 34.000 vállalatát, valamint 198 ország több mint 2,1 millió látogatóját vonzotta. A Kölnmesse 23 saját rendezvényt és 26 vendég rendezvényt tartott Kölnben, valamint további 32 kereskedelmi vásárt Németországon kívül. A nagy javulás nagyrészt annak köszönhető, hogy Kölnmesse programjában elsősorban a vezető kereskedelmi vásárokat érintő eredményes fejlesztéseket hajtott végre.

A standterületek méretét növelték

Az AUMA, az iparág ernyőszervezete szerint Németországban 2014-ben az összes vásár látogatói és kiállítói száma 1 %-kal emelkedett, míg a teljes standterületek mérete változatlan maradt. Ezzel szemben a Kölni kereskedelmi vásárok területe mintegy 6%-kal növekdett és az elmúlt 4 év kumulált növekedése pedig meghaladta a 30%-ot. Ez éppúgy érvényes volt a jövőorientált digitális témájú kereskedelmi vásárokra, a DMEXCO és GAMESCOM-ra, mint az olyan hagyományos eseményekre,mint az IMM COLOGNE, ORGATEC, EISENWARENMESSE — International Hardware Fair Cologne, ISM, ART COLOGNE, valamint az olyan kereskedelmi vásárokra mint a H+H COLOGNE és a KIND+JUGEND.

Fejlesztések Németországon kívül

Szépen fejlődtek a különböző üzleti tevékenységek Németországon kívül is, Kínában, Indiábana és más ázsiai országokban, valamint az arab térségben szervezett események. Ehhez a csoporthoz a közelmúltban csatlakozott Törökország az ANUFOOD Eurázsia vásárral és a dél-amerikai piac is. 2014-ben Kölnmesse új leányvállalatot létrehozott Brazíliában, mely az ANUTEC - INTERNATIONAL FOODTEC kiállítást és UrbanTec Brasil-t szervezi. Kolumbia is egy nagyon érdekes jövőbeni piac, figyelembe véve a lehetséges gazdasági potenciált és a jó földrajzi elhelyezkedését Közép-Amerikában.

Kölnmesse 3.0 befektetési program

A Kölnmesse néhány fontos lépést tett 2014-ben. A részvényesek egyetértésével a cég elindította a Kölnmesse 3.0 befektetési programját, ezzel megalapozta, hogy a jövő top kereskedelmi vásárai között legyen a helye, közölte Jürgen Roters polgármester. A Kölnmesse 3.0 egy 3 fázisú projekt, melynek célja a déli csarnok modernizálása, a forgalmi és parkolási helyzet javítása, a csarnokok korszerűsítése, a közlekedési utak fejlesztése. A 2030-ig tartó projekt magába foglalja az új 1-es kiegészítő csarnok (Halle 1 Plus) kialakítását, mely további 10 ezer négyzetméter kiállítási területet jelent, részben a jelenlegi felújítások átmeneti ellensúlyozásaként. További fejlesztések a CONFEX csarnok építése, melynek új formátuma lehetővé teszi a konferenciák és a kiállítások egyedülálló kombinálását, ezen kívül egy új belépő terminált is terveznek a déli csarnoknál egy kelet-nyugati körúttal.

Fejlesztések külső támogatás nélkül

A Felügyelőbizottság már el is fogadta a 200 millió eurós befektetési volument a projekt első fázisára, mely 2020-ig fut. Böse rámutatott, hogy Kölnmesse "a német kereskedelmi vásárok kis exkluzív csoportjának a tagjaként hosszú távon profitot tud termelni, mind a működését, mind a beruházásokat illetően mindenféle pénzügyi támogatás nélkül”

A Kölnmesse 3.0 projekt megvalósítása már elkezdődött. Kiírták az építészeti pályázatot a tervezett új épületekre és a cég elkezdte az új parkoló tervezését. A parkoló, mely mintegy 1700 új parkolóhelyet jelent, a cég első építészeti projektje, mely 2017-re készül el. Az 1-es kiegészítő csarnok (Halle 1 Plus) 2018-ra, a CONFEX csarnok 2021-re, az új terminál pedig 2024-re lesz készen.

Forrás: Vendég&Hotel Online


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.