A Kölnmesse üzleti eredménye rekordot döntött 2014-ben

A Kölnmesse üzleti eredménye 2014-es évben sokkal jobban alakult a tervezettnél. Árbevétele 231.200.000 €, nettó vesztesége mindössze 3.300.000 €. 2014-ben 81 eseménynek adott otthont, több mint 34.000 kiállítót és 2,1 millió látogatót fogadott. Az év kulcsfontosságú stratégiai lépése pedig a Kölnmesse 3,0 beruházási program elindítása volt.

Kiváló üzleti év volt a 2014-es

A cég éves sajtótájékoztatóján, az Igazgatóság bejelentette, hogy a forgalom elérte a 231.200.000 eurót, ez mintegy 8.000.000 euróval meghaladja az év eleji előrejelzéseket. A cég éves nettó vesztesége mindössze 3.300.000 € volt, mely 16.000.000 euróval jobb a vártnál. "Annak ellenére, hogy nettó veszteséget könyveltünk el, a 2014-es egy kiváló üzleti év volt," értékelte az évet Gerald Böse, a Kölnmesse elnök-vezérigazgatója. "Növekedést értünk el Németországban és külföldön is, valamint világos célokat és perspektívákat fogalmaztunk meg a jövőre nézve."

2014-ben a Kölnmesse összesen 81 kereskedelmi vására és kiállítása több mint 96 ország 34.000 vállalatát, valamint 198 ország több mint 2,1 millió látogatóját vonzotta. A Kölnmesse 23 saját rendezvényt és 26 vendég rendezvényt tartott Kölnben, valamint további 32 kereskedelmi vásárt Németországon kívül. A nagy javulás nagyrészt annak köszönhető, hogy Kölnmesse programjában elsősorban a vezető kereskedelmi vásárokat érintő eredményes fejlesztéseket hajtott végre.

A standterületek méretét növelték

Az AUMA, az iparág ernyőszervezete szerint Németországban 2014-ben az összes vásár látogatói és kiállítói száma 1 %-kal emelkedett, míg a teljes standterületek mérete változatlan maradt. Ezzel szemben a Kölni kereskedelmi vásárok területe mintegy 6%-kal növekdett és az elmúlt 4 év kumulált növekedése pedig meghaladta a 30%-ot. Ez éppúgy érvényes volt a jövőorientált digitális témájú kereskedelmi vásárokra, a DMEXCO és GAMESCOM-ra, mint az olyan hagyományos eseményekre,mint az IMM COLOGNE, ORGATEC, EISENWARENMESSE — International Hardware Fair Cologne, ISM, ART COLOGNE, valamint az olyan kereskedelmi vásárokra mint a H+H COLOGNE és a KIND+JUGEND.

Fejlesztések Németországon kívül

Szépen fejlődtek a különböző üzleti tevékenységek Németországon kívül is, Kínában, Indiábana és más ázsiai országokban, valamint az arab térségben szervezett események. Ehhez a csoporthoz a közelmúltban csatlakozott Törökország az ANUFOOD Eurázsia vásárral és a dél-amerikai piac is. 2014-ben Kölnmesse új leányvállalatot létrehozott Brazíliában, mely az ANUTEC - INTERNATIONAL FOODTEC kiállítást és UrbanTec Brasil-t szervezi. Kolumbia is egy nagyon érdekes jövőbeni piac, figyelembe véve a lehetséges gazdasági potenciált és a jó földrajzi elhelyezkedését Közép-Amerikában.

Kölnmesse 3.0 befektetési program

A Kölnmesse néhány fontos lépést tett 2014-ben. A részvényesek egyetértésével a cég elindította a Kölnmesse 3.0 befektetési programját, ezzel megalapozta, hogy a jövő top kereskedelmi vásárai között legyen a helye, közölte Jürgen Roters polgármester. A Kölnmesse 3.0 egy 3 fázisú projekt, melynek célja a déli csarnok modernizálása, a forgalmi és parkolási helyzet javítása, a csarnokok korszerűsítése, a közlekedési utak fejlesztése. A 2030-ig tartó projekt magába foglalja az új 1-es kiegészítő csarnok (Halle 1 Plus) kialakítását, mely további 10 ezer négyzetméter kiállítási területet jelent, részben a jelenlegi felújítások átmeneti ellensúlyozásaként. További fejlesztések a CONFEX csarnok építése, melynek új formátuma lehetővé teszi a konferenciák és a kiállítások egyedülálló kombinálását, ezen kívül egy új belépő terminált is terveznek a déli csarnoknál egy kelet-nyugati körúttal.

Fejlesztések külső támogatás nélkül

A Felügyelőbizottság már el is fogadta a 200 millió eurós befektetési volument a projekt első fázisára, mely 2020-ig fut. Böse rámutatott, hogy Kölnmesse "a német kereskedelmi vásárok kis exkluzív csoportjának a tagjaként hosszú távon profitot tud termelni, mind a működését, mind a beruházásokat illetően mindenféle pénzügyi támogatás nélkül”

A Kölnmesse 3.0 projekt megvalósítása már elkezdődött. Kiírták az építészeti pályázatot a tervezett új épületekre és a cég elkezdte az új parkoló tervezését. A parkoló, mely mintegy 1700 új parkolóhelyet jelent, a cég első építészeti projektje, mely 2017-re készül el. Az 1-es kiegészítő csarnok (Halle 1 Plus) 2018-ra, a CONFEX csarnok 2021-re, az új terminál pedig 2024-re lesz készen.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Már a horvátok is nehezítettek a határátkelésnél

Már a horvátok is nehezítettek a határátkelésnél 

Szlovákia és Ausztria után április 15-től Horvátország is ideiglenes határellenőrzést rendelt el.
Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak

Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak 

Az olaszországi Nápoly közelében történt a tragédia, a Faito-hegyre vezető drótkötélpályán.
Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét

Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét 

Már hozzá is láttak.
World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit

World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit  

Főszerkesztőnk is a nemzetközi zsűri tagja.
Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok

Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok 

Sokan azt gondolják, hogy Dubajban csak költséges szórakozás várja a látogatókat. Szerencsére ez nem így van, hiszen számos ingyenes látnivalót is találunk, ha Dubajba látogatunk.
Magyar kortársművészet Milánóban

Magyar kortársművészet Milánóban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósult Budapest Select – A VVoven View kiállítás több mint 8000 érdeklődőt fogadott a Milan Design Week során, az 5VIE designnegyed egyik kiemelt helyszíneként.
Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója

Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója 

Ez az a hely, amiről már mindenki hallott, és látta fotókon, de kevesen tudják, miért is épült valójában?
Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson

Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson 

Idén inkább utaznak a fiatalok, minthogy megvegyék a legújabb okostelefont.
A világ legnagyobb vizicsatája

A világ legnagyobb vizicsatája 

A hatalmas vízipisztolyos csata a Fehér Lótusz (White Lotus) filmsorozat egyik legfrissebb epizódjában is szerepet kapott.
Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon

Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nyitotta meg a 2025-ös Oszakai Világkiállítás Magyar Pavilonját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.