A lehetőségek adottak - kihozhatjuk belőle a legtöbbet

Kína a világ legnagyobb -, hazánknak pedig a legfontosabb Ázsiai küldőpiaca. Éppen ezért ott volt a helyünk a TRAVEL EASY "THE BELT AND ROAD" EASTERN EUROPE TRAVEL RETAIL SUMMIT című eseményen a Corinthia Hotelben.

Egy övezet, egy út  - az Új Selyemút ötlete kínai kezdeményezésre 2013-ban merült fel a nemzetközi sajtóban. Célja a kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése Ázsia, Afrika és Európa között. Az óriási együttműködésben 3 kontinensen 68 ország, a világ lakosságának 65%-a érintett. A világ legkiterjedtebb kereskedelmi útvonalhálózatát a i.e. II. század tájékán létrejött Selyemút alkotta, amely a nyugati és a keleti világ nagy birodalmainak találkozási helye volt, emellett egyfajta gazdasági tengelyként is működött.

A projekt komoly lehetőség az abban részt vevő országoknak: jó hatással lehet a gazdasági kapcsolatokra és az amúgy is jelentős (és növekvő) kínai turizmusra. Míg 2010-ben kevesebb, mint százezer kínai turista érkezett hazánkba, tavaly több mint 234 ezer, 2019-re pedig 20%-os növekedést várva 290 ezer vendégre számítunk a világ legnépesebb országából.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, 2017-ben 228 ezer kínai turistát regisztráltak a magyar szálláshelyeken, ami 35%-os növekedés az előző évhez képest. Az általuk eltöltött vendégéjszaka 22%-kal nőtt, így meghaladta a 367 ezret.

Boros Emese elmondta, a növekedést segíti, hogy az egyik legnézettebb TV csatorna sorozatának egyes részeit Budapesten forgatták, emellett az is, hogy a kínaiak számára kedvelt közösségi média csatornákon is jelen van hazánk. Ez azért különösen fontos, mert a kínaiak sokat tájékozódnak az interneten egy-egy utazás előtt.

Hazánknak a kelet-közép-európai országok legalább annyira vetélytársai, mint együttműködő partnerei, ugyanis Kína a régióra méreténél fogva egységes egészként tekint. Pozíciónkat erősíti, hogy a 2015 óta működő Budapest Peking járat mellé Kína és Magyarország második közvetlen összekötőjeként, 2019-ben nyílik Budapest Sanhgai útvonal. 

A változáshoz fejlődés dukál

Dr. Bin Dai Kína Turisztikai Akadémiájának elnöke beszédének elején a kínai turizmussal kapcsoltban több kérdést is feltett: tudjuk tartani a növekedést? Milyen változásokra van szükség? Milyen együttműködésekre van szükség?

Ezek után bemutatta a kínai piacot: a maga 150 millió utazójával és a kilencvenes évek vége óta növekvő életszínvonallal. (Egyes becslések szerint 2030-ra félmilliárd kínai tartozhat a közepes jövedelműek táborába.) Beszélt arról is, hogy az utazóknak egyre több információjuk és elvárásuk van. Rámutatott: régen követni kellett az idegenvezetőt, megnézték a Lánchidat, és ami még épp a túrában volt; manapság viszont a kínai turista már itt maradhat a városban, élvezheti a helyi ételeket, tapasztalatokat. Ezt támasztja alá, hogy az egyéni utazás száma és szerepe egyre nő. Régebben időt töltöttek valamerre és félretettek arra, hogy termékeket vásároljanak. Ez átalakult: fontos a minőség, az utazás, az éttermi és vásárlási lehetőségek egyaránt.

A vásárlásokat ösztönzi az egyik szervező, a Travel Easy tevékenysége: "az első olyan fintech vállalkozás amely az turisztikai szolgáltató szektor ellátójaként teljes adóvisszatérítési szolgáltatást nyút a vásárlói részére, olyan kereskedelmi rendszer (ökoszisztéma) amely összeköttetést biztosít a teljes turisztikai szektorral". 

Több előadásban is szó esett arról, hogy a kínai turisták egyre inkább a minőséget keresik, és egyre több pénzt költenek egy-egy utazás során. A kínaiak ráadásul nem csak a termékek, hanem a kultúra iránt is kifejezetten érdeklődnek, szívesen mennek múzeumba vagy opera előadásra. 

Beibei Xue elmondta, Magyarországról az elsők között a Lánchíd, a termálfürdők és a vásárlási lehetőségek jutnak először egy kínai eszébe. A fiatalabbak –és egyre fiatalodik a látogatóközönség, ezért érdemes odafigyelni az igényeikre- ennél különlegesebb, személyesebb helyi élményre vágynak. Sok ilyen van Budapesten, érdemes ezeket is megmutatni.

 


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.