A lehetőségek adottak - kihozhatjuk belőle a legtöbbet

Kína a világ legnagyobb -, hazánknak pedig a legfontosabb Ázsiai küldőpiaca. Éppen ezért ott volt a helyünk a TRAVEL EASY "THE BELT AND ROAD" EASTERN EUROPE TRAVEL RETAIL SUMMIT című eseményen a Corinthia Hotelben.

Egy övezet, egy út  - az Új Selyemút ötlete kínai kezdeményezésre 2013-ban merült fel a nemzetközi sajtóban. Célja a kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése Ázsia, Afrika és Európa között. Az óriási együttműködésben 3 kontinensen 68 ország, a világ lakosságának 65%-a érintett. A világ legkiterjedtebb kereskedelmi útvonalhálózatát a i.e. II. század tájékán létrejött Selyemút alkotta, amely a nyugati és a keleti világ nagy birodalmainak találkozási helye volt, emellett egyfajta gazdasági tengelyként is működött.

A projekt komoly lehetőség az abban részt vevő országoknak: jó hatással lehet a gazdasági kapcsolatokra és az amúgy is jelentős (és növekvő) kínai turizmusra. Míg 2010-ben kevesebb, mint százezer kínai turista érkezett hazánkba, tavaly több mint 234 ezer, 2019-re pedig 20%-os növekedést várva 290 ezer vendégre számítunk a világ legnépesebb országából.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, 2017-ben 228 ezer kínai turistát regisztráltak a magyar szálláshelyeken, ami 35%-os növekedés az előző évhez képest. Az általuk eltöltött vendégéjszaka 22%-kal nőtt, így meghaladta a 367 ezret.

Boros Emese elmondta, a növekedést segíti, hogy az egyik legnézettebb TV csatorna sorozatának egyes részeit Budapesten forgatták, emellett az is, hogy a kínaiak számára kedvelt közösségi média csatornákon is jelen van hazánk. Ez azért különösen fontos, mert a kínaiak sokat tájékozódnak az interneten egy-egy utazás előtt.

Hazánknak a kelet-közép-európai országok legalább annyira vetélytársai, mint együttműködő partnerei, ugyanis Kína a régióra méreténél fogva egységes egészként tekint. Pozíciónkat erősíti, hogy a 2015 óta működő Budapest Peking járat mellé Kína és Magyarország második közvetlen összekötőjeként, 2019-ben nyílik Budapest Sanhgai útvonal. 

A változáshoz fejlődés dukál

Dr. Bin Dai Kína Turisztikai Akadémiájának elnöke beszédének elején a kínai turizmussal kapcsoltban több kérdést is feltett: tudjuk tartani a növekedést? Milyen változásokra van szükség? Milyen együttműködésekre van szükség?

Ezek után bemutatta a kínai piacot: a maga 150 millió utazójával és a kilencvenes évek vége óta növekvő életszínvonallal. (Egyes becslések szerint 2030-ra félmilliárd kínai tartozhat a közepes jövedelműek táborába.) Beszélt arról is, hogy az utazóknak egyre több információjuk és elvárásuk van. Rámutatott: régen követni kellett az idegenvezetőt, megnézték a Lánchidat, és ami még épp a túrában volt; manapság viszont a kínai turista már itt maradhat a városban, élvezheti a helyi ételeket, tapasztalatokat. Ezt támasztja alá, hogy az egyéni utazás száma és szerepe egyre nő. Régebben időt töltöttek valamerre és félretettek arra, hogy termékeket vásároljanak. Ez átalakult: fontos a minőség, az utazás, az éttermi és vásárlási lehetőségek egyaránt.

A vásárlásokat ösztönzi az egyik szervező, a Travel Easy tevékenysége: "az első olyan fintech vállalkozás amely az turisztikai szolgáltató szektor ellátójaként teljes adóvisszatérítési szolgáltatást nyút a vásárlói részére, olyan kereskedelmi rendszer (ökoszisztéma) amely összeköttetést biztosít a teljes turisztikai szektorral". 

Több előadásban is szó esett arról, hogy a kínai turisták egyre inkább a minőséget keresik, és egyre több pénzt költenek egy-egy utazás során. A kínaiak ráadásul nem csak a termékek, hanem a kultúra iránt is kifejezetten érdeklődnek, szívesen mennek múzeumba vagy opera előadásra. 

Beibei Xue elmondta, Magyarországról az elsők között a Lánchíd, a termálfürdők és a vásárlási lehetőségek jutnak először egy kínai eszébe. A fiatalabbak –és egyre fiatalodik a látogatóközönség, ezért érdemes odafigyelni az igényeikre- ennél különlegesebb, személyesebb helyi élményre vágynak. Sok ilyen van Budapesten, érdemes ezeket is megmutatni.

 


Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?