Amszterdam több-kevesebb sikerrel, de próbálja lerázni magáról az elmúlt évtizedekben kialakult "buliváros" imázst. Ezt előmozdítandó indították el 2023-ban a "Maradj távol" kampányukat, amellyel a részeges brit turistákat szerették volna távoltartani. Mivel úgy tűnik ez a kísérlet kudarcot vallott, újabb ötlet született a turisták megválogatására.
Most a "Renew your View" kampány keretében arra buzdítják a látogatókat, hogy próbálják meg a helyiek szemével látni a várost. Az euronews.com cikke szerint ezzel azokat a turistákat célozzák meg, akik valamilyen "vulgáris szórakozást keresnek” a város piros lámpás negyedében és a különböző „kávézókban”. Mint írják, a város vezetői Amszterdam egy másik oldalát szeretnék hangsúlyozni és népszerűsíteni, amely mentes minden botrányos viselkedéstől és a lármás legénybúcsúktól.
Amszterdam elindított egy weboldalt, ahol a városba utazást tervezők kitölthetnek egy kérdőívet a látogatásuk céljáról.
Az "Amsterdam Rules" névre keresztelt oldaltól azt remélik a helyi hatóságok, hogy a bulira koncentráló látogatók átgondolják a városba tervezett tevékenységeiket és elkezdik más szemmel látni a helyi lehetőségeket.
A 2023 márciusában elindított "Stay Away" (Maradj távol) kampányt Hollandia egyébként már más országokra is kiterjesztette, így minden 18-35 év közötti uniós férfi állampolgárra, és a kampány több zavaró magatartás visszaszorítását célzó intézkedéssel is párosult, mint a füvezési tilalom vagy a piros lámpás negyedben az éttermek és élelmiszerüzletek korai bezárása. A helyi hatóságok arra is figyelmeztetnek, hogy egy zűrzavaros bulihétvége a városban akár pénzbírsággal járhat.