A német GfK országmárka indexe (Nation Brands Index - NBI) alapján összeállított rangsorban Németország az Egyesült Államokat megelőzve került az élre a tavaly elfoglalt második helyről.
Németország megítélése elsősorban a labdarúgó világbajnokságon elért győzelem révén javult, de az ország európai vezető szerepét, gazdasági erejét és nemzetközi politikai felelősségvállalását is nagyra értékelik a világon - idézték a német GfK közleményéből Simon Anholtot, az országmárka-elemzési módszer kidolgozóját.
A kutató hozzátette, hogy Németország pontszáma a "becsületes és hozzáértő kormány" elnevezésű vizsgálati dimenzióban emelkedett a legnagyobb mértékben 2013-hoz képest, és valamennyi vizsgált ország közül a legtöbb pontot kapta a "beruházási környezet" és a "társadalmi egyenlőség" dimenzióban.
A vizsgálatban 49 ország megítélését vizsgálták több mint 20 ezer interjú alapján. Az interjúalanyok 23 szempont, dimenzió alapján értékelték az országokat, és az így kapott pontok alapján képezték az NBI-t.
Az első 10 helyezett Németország és az Egyesült Államok után sorrendben Nagy-Britannia, Franciaország, Kanada, Japán, Olaszország, Svájc, Ausztrália és Svédország.
Forrás: MTI