Az MI és a turizmus találkozása a DZT jóvoltából

A jelenleg érvényben lévő kapcsolati korlátozások miatt az idei Knowledge Day virtuális rendezvény formájában zajlott, amelyhez több mint 100 résztvevő kapcsolódott online.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „A digitalizáció a joker a kezünkben a koronavírus-válság elleni küzdelemben. A Knowledge Day rendezvényünk erős platformként került be a köztudatba, amelyen megoszthatjuk a DZT-tagokkal tudásunkat és hálózatunkat a digitális transzformáció minden dimenziójában. A mesterséges intelligencia vagy a nyílt adat (open data) tematikája például olyan területek, amelyeken már ma is értékes praktikus tudással rendelkezünk. Így a németországi turisztikai partnereinket hatásosan tudjuk támogatni a felépülési időszakban és a nemzetközi verseny jövőbeli kihívásainál.

”Megnyitó előadóként a DZT Fabian Westerheide személyével a mesterséges intelligencia (MI) Németországban egyik legismertebb személyiségét prezentálta. A szakember, befektető és a ‚Rise of AI‘ szakmai konferencia szervezője analizálta a koronavírus-krízisben szerzett tapasztalatokat. A Knowledge Day rendezvényen Westerheide nyolc tézist mutatott be, amelyek a mesterséges intelligenciát kapcsolatba hozzák a turizmus aktuális alakulásával. „A világ azon B-to-C-platformoké, amelyek a mesterséges intelligencia segítségével részletesen képesek analizálni az ügyfelek kívánságait és szükségleteit” - magyarázza a szakember. Az MI-alkalmazások például segíthetik az ügyfeleket, hogy utazásuk során megtarthassák a privátszférájukat, illetve a szolgáltatókat, hogy személyre szabott termékeket alakíthassanak ki.

Ezen felül a DZT a Knowledge Day rendezvényen különböző praktikus felhasználási módokat mutatott be a jövőorientált technológiákkal kapcsolatban. Ide tartoznak a perspektívák, egy köztes mérleg, illetve az Open Data-/Knowledge Graph projekt megvalósításának tervezett következő lépései a német turisztikai szakmában, amelyet a DZT koordinál. Az MI használatát jól mutatja a DZT chatbot robotja, amely a koronavírus-válság alatt került kifejlesztésre és a Facebook-csatornába, illetve a Corona-microsite-ba lett beépítve, hogy automatikusan és személyesen válaszolja meg a fogyasztók kérdéseit a nap minden szakában. A Knowledge Day további témái voltak a járvány idején használt kiterjesztett valóság (Augmented Reality -AR), illetve a Facebook Németország travel insight utazási adatai.

A Knowledge Day témáit és tartalmait ezen a linken érheti el:

https://www.germany.travel/de/trade/knowledge-days/knowledge-days.html


Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.