Az utazók eléréséhez szinte nélkülözhetetlenek a közösségi média csatornák

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, hétfőn a budapesti Larus Rendezvényközpontban az MTÜ új programsorozatának első eseménye zajlott, melynek célja, hogy külpiaci B2B tevékenységéről tájékoztassa szakmai partnereit. Ezen az eseményen két piacszakértő tartott előadást: Sarmon Zsuzsanna Észak-Amerikát, és Kanadát, Yao Yao pedig Kínát mutatta be.

Sarmon Zsuzsanna január elseje óta látja el az észak-amerikai régió értékesítési feladatait. Elmondása alapján Észak-Amerika 326 millió lakosának utazási kedve folyamatosan növekszik, jelenleg ez a világ második legnagyobb küldő piaca. Tavaly a 69 millió utazásból 3,8 millióan választották úticélként Közép-Európát. Magyarország 2011-ben még 247 ezer vendégéjszakával részesült erről a piacról ez 2017-re csaknem 80%-kal nőtt. A főszezoni hónapok kiemelkednek, de az őszi és a téli hónapokban is növekszik az érdeklődés. 2018 első negyedévben mintegy 10 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma 2017-hez képest, és további növekedést valószínűsítenek a LOT illetve az American Airlines közvetlen budapesti járatai.

Figyelemre méltó 17,7%-os a vendégéjszaka szám növekedés a vidéki desztinációkban (Észak-Amerikából). Ez egybeesik azzal a törekvéssel, hogy hosszabb ideig tartózkodjanak nálunk a turisták, akár azoknak a vidéki desztinációknak a bevonásával, amelyek megérettek erre. Sarmon Zsuzsanna szerint az észak-amerikai piac számára Magyarország előnye a kulturális gazdagság, jó ár-érték arány, és az, hogy a szomszédos országok könnyedén elérhetőek vízen és szárazföldön egyaránt.

Kanada

A szakember felel a kanadai piacért is. A kanadai lakosság általános jó életszínvonalának köszönhetően 36 millió lakosból annyian utaznak, amivel a világ 7. legnagyobb küldőpiaca. Tavaly a kanadaiak Magyarországon töltött 113 ezres vendégéjszaka száma 77%-kal magasabb, mint 2010-ben volt. Ezek az utazások főként a melegebb hónapokra koncentráltak. 2018 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest 23,6%-kal nőttek vidéken a vendégéjszakák, országos szinten pedig a növekedés elérte a 10,9%-ot.

Az előadásból megtudhattuk, hogy mindkét országra jellemző a nyugdíjas utazások túlsúlya, azonban emelkedik a többgenerációs utazások száma is. Hajlandóak magasabb összeget fizetni azért, hogy tökéletesen megszervezett utazáson vehessen részt. A szabadidős és az üzleti utazásaikat is a jól bevált travel agent-jeiken keresztül foglalják le.

Az elmúlt időszakban különböző idegenforgalmi szövetség tagjává váltunk (Virtuoso, Signature Travel Network, ASTA, USTOA), ezeken keresztül hazánk 34 ezer utazási tanácsadóval tudja felvenni a kapcsolatot.
Sarmon Zsuzsa beszélt továbbá a AFAR-ról, amely három éve vezető turisztikai médium, az utazások a partnereiken keresztül azonnal foglalhatók is. Négy újságírójuk, véleményvezérük látogat el Magyarországra még az idén.

Kína

Kína a világ legnagyobb küldőpiaca . Yao Yao országspecialista elmondta, hogy a 1,37 milliárd fős népesség jelentős része a városokba koncentrálódik. A gazdagabb térségek a következők: Peking, Shanghai, Kanton és a partmenti területek. 2016-ban 135,1 millió lakos tett többnapos külföldi utazást, ami 5,7 %-os növekedés az előző évhez képest. A UNWTO adatai szerint tavaly 4,7%-ot nőtt ez a szám. Az utazók 59%-a nő, jellemzően a 40+-os korosztályból és még mindig szeretik a csoportos utazást. A legnagyobb utazási iroda, C-Trip adatai alapján a csoportos és egyéni utazás aránya nagyjából fel-fele. Ezek mellett a személyre szabott utak is egyre népszerűbbek.

Kína hazánk legfontosabb Ázsiai küldőpiaca. Tavaly 228 ezer kínai turistát regisztráltak a magyar szálláshelyeken, ami 35%-os növekedés az előző évhez képest. Az általuk eltöltött vendégéjszaka 22%-kal nőtt, így meghaladta a 367 ezret. A szezon márciusban kezdődik, és októberig, az aranyhétig tart (egy hetes állami ünnep Kínában).

Idén tartották a második ITB China rendezvényt Shanghaiban, az MTÜ először jelent meg önálló standdal. Az üzleti ügyfeleket kiállításokon, roadshow-kon érik el, B2C kampányuk pedig a médiára koncentrál: az egyik legnézettebb TV csatorna sorozatának egyes részeit Budapesten forgatják, és aktívan jelen vannak a kínai utazók eléréséhez szinte nélkülözhetetlen közösségi média csatornákon, a Weibo-n és a WeChat-en. "Ahhoz, hogy Magyarország versenyben tudjon maradni a Kínai turisták megnyeréséért, szükséges, hogy kommunikáljunk a két legnépszerűbb platformon" - tette hozzá Yao Yao.

 


Impozáns termek, hatalmas csillárok – mindezt a föld gyomra rejti egy lengyel sóbányában

Impozáns termek, hatalmas csillárok – mindezt a föld gyomra rejti egy lengyel sóbányában 

Egy legenda szerint a lengyelországi helynek magyar kötődése is van.
Jól teszi, ha elhalasztja isztambuli városnéző programját

Jól teszi, ha elhalasztja isztambuli városnéző programját 

A sorozatos demonstrációk következtében a török hatóságok szigorú intézkedéseket vezettek be, többek közt utazási korlátozásokat rendeltek el Isztambulba és onnan kifelé.
Thaiföldre készül? Akkor mostanában kerülje el a magas épületeket!

Thaiföldre készül? Akkor mostanában kerülje el a magas épületeket! 

Péntek hajnalban két rendkívül erős földrengés is megrázta Délkelet-Ázsiát. A thaiföldi Bangkokban összedőlt egy épülő 30 emeletes toronyház, de külföldi turisták nem kerültek veszélybe.
Súlyos földrengés Délkelet-Ázsiában – Mianmar, Thaiföld is érintett – VIDEÓVAL

Súlyos földrengés Délkelet-Ázsiában – Mianmar, Thaiföld is érintett – VIDEÓVAL 

Erős, 7,7-es erősségű földrengés rázta meg pénteken Délkelet-Ázsiát. 
Belépés az Egyesült Királyságba: kötelező az ETA

Belépés az Egyesült Királyságba: kötelező az ETA  

Jön az ETA, vagyis az elektronikus utazási engedély, és máris emelik az árát.
OTP Travel: ütős katalógusbemutató exkluzív helyszínen

OTP Travel: ütős katalógusbemutató exkluzív helyszínen 

Az OTP Travel rendhagyó rendezvényén mutatta be viszonteladói partnereinek a 2025. évi utazási katalógusát.
Versenyeznek a művészek a Sagrada Familia főhomlokzatának kialakításáért

Versenyeznek a művészek a Sagrada Familia főhomlokzatának kialakításáért 

Mindhárom alkotótól „művészeti javaslatokat” rendelnek, és ezek alapján dönt majd a kuratórium arról, hogy kire vagy kikre bízzák az úgynevezett Dicsőség homlokzat elkészítését.
Indul a főszezon: Milánóban fokozottan védik a turistákat

Indul a főszezon: Milánóban fokozottan védik a turistákat 

Ezzel a Róma utáni második legnagyobb olasz városban nyolcra emelkedett az úgynevezett vörös zónák száma, ahol a megszigorított biztonsági intézkedések érvényesek.
Tavaszi kalandfesztivál a Bécsi Városházán

Tavaszi kalandfesztivál a Bécsi Városházán 

Szabadtéri kalandok, kreatív foglalkozások, színházi előadások és izgalmas felfedezések a programban.
Elsüllyedt Hurghada partjainál egy turistákat szállító tengeralattjáró

Elsüllyedt Hurghada partjainál egy turistákat szállító tengeralattjáró 

Egyiptomban történt a baleset, hatan meghaltak a jelentések szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.