Az utazók eléréséhez szinte nélkülözhetetlenek a közösségi média csatornák

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, hétfőn a budapesti Larus Rendezvényközpontban az MTÜ új programsorozatának első eseménye zajlott, melynek célja, hogy külpiaci B2B tevékenységéről tájékoztassa szakmai partnereit. Ezen az eseményen két piacszakértő tartott előadást: Sarmon Zsuzsanna Észak-Amerikát, és Kanadát, Yao Yao pedig Kínát mutatta be.

Sarmon Zsuzsanna január elseje óta látja el az észak-amerikai régió értékesítési feladatait. Elmondása alapján Észak-Amerika 326 millió lakosának utazási kedve folyamatosan növekszik, jelenleg ez a világ második legnagyobb küldő piaca. Tavaly a 69 millió utazásból 3,8 millióan választották úticélként Közép-Európát. Magyarország 2011-ben még 247 ezer vendégéjszakával részesült erről a piacról ez 2017-re csaknem 80%-kal nőtt. A főszezoni hónapok kiemelkednek, de az őszi és a téli hónapokban is növekszik az érdeklődés. 2018 első negyedévben mintegy 10 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma 2017-hez képest, és további növekedést valószínűsítenek a LOT illetve az American Airlines közvetlen budapesti járatai.

Figyelemre méltó 17,7%-os a vendégéjszaka szám növekedés a vidéki desztinációkban (Észak-Amerikából). Ez egybeesik azzal a törekvéssel, hogy hosszabb ideig tartózkodjanak nálunk a turisták, akár azoknak a vidéki desztinációknak a bevonásával, amelyek megérettek erre. Sarmon Zsuzsanna szerint az észak-amerikai piac számára Magyarország előnye a kulturális gazdagság, jó ár-érték arány, és az, hogy a szomszédos országok könnyedén elérhetőek vízen és szárazföldön egyaránt.

Kanada

A szakember felel a kanadai piacért is. A kanadai lakosság általános jó életszínvonalának köszönhetően 36 millió lakosból annyian utaznak, amivel a világ 7. legnagyobb küldőpiaca. Tavaly a kanadaiak Magyarországon töltött 113 ezres vendégéjszaka száma 77%-kal magasabb, mint 2010-ben volt. Ezek az utazások főként a melegebb hónapokra koncentráltak. 2018 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest 23,6%-kal nőttek vidéken a vendégéjszakák, országos szinten pedig a növekedés elérte a 10,9%-ot.

Az előadásból megtudhattuk, hogy mindkét országra jellemző a nyugdíjas utazások túlsúlya, azonban emelkedik a többgenerációs utazások száma is. Hajlandóak magasabb összeget fizetni azért, hogy tökéletesen megszervezett utazáson vehessen részt. A szabadidős és az üzleti utazásaikat is a jól bevált travel agent-jeiken keresztül foglalják le.

Az elmúlt időszakban különböző idegenforgalmi szövetség tagjává váltunk (Virtuoso, Signature Travel Network, ASTA, USTOA), ezeken keresztül hazánk 34 ezer utazási tanácsadóval tudja felvenni a kapcsolatot.
Sarmon Zsuzsa beszélt továbbá a AFAR-ról, amely három éve vezető turisztikai médium, az utazások a partnereiken keresztül azonnal foglalhatók is. Négy újságírójuk, véleményvezérük látogat el Magyarországra még az idén.

Kína

Kína a világ legnagyobb küldőpiaca . Yao Yao országspecialista elmondta, hogy a 1,37 milliárd fős népesség jelentős része a városokba koncentrálódik. A gazdagabb térségek a következők: Peking, Shanghai, Kanton és a partmenti területek. 2016-ban 135,1 millió lakos tett többnapos külföldi utazást, ami 5,7 %-os növekedés az előző évhez képest. A UNWTO adatai szerint tavaly 4,7%-ot nőtt ez a szám. Az utazók 59%-a nő, jellemzően a 40+-os korosztályból és még mindig szeretik a csoportos utazást. A legnagyobb utazási iroda, C-Trip adatai alapján a csoportos és egyéni utazás aránya nagyjából fel-fele. Ezek mellett a személyre szabott utak is egyre népszerűbbek.

Kína hazánk legfontosabb Ázsiai küldőpiaca. Tavaly 228 ezer kínai turistát regisztráltak a magyar szálláshelyeken, ami 35%-os növekedés az előző évhez képest. Az általuk eltöltött vendégéjszaka 22%-kal nőtt, így meghaladta a 367 ezret. A szezon márciusban kezdődik, és októberig, az aranyhétig tart (egy hetes állami ünnep Kínában).

Idén tartották a második ITB China rendezvényt Shanghaiban, az MTÜ először jelent meg önálló standdal. Az üzleti ügyfeleket kiállításokon, roadshow-kon érik el, B2C kampányuk pedig a médiára koncentrál: az egyik legnézettebb TV csatorna sorozatának egyes részeit Budapesten forgatják, és aktívan jelen vannak a kínai utazók eléréséhez szinte nélkülözhetetlen közösségi média csatornákon, a Weibo-n és a WeChat-en. "Ahhoz, hogy Magyarország versenyben tudjon maradni a Kínai turisták megnyeréséért, szükséges, hogy kommunikáljunk a két legnépszerűbb platformon" - tette hozzá Yao Yao.

 


Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?