Az Oxford Economics turizmusipari prognózisa szerint, amely a Visa Inc. megbízása alapján készült, Visa hitelkártya-tulajdonosok utazási modelljét vizsgálva, az elkövetkező évtizedben jelentős növekedés várható világszinten a nemzetközi turizmusban.
A tanulmány adatai azt mutatják, hogy kb 282 millió háztartás évi legalább egy külföldi utazást tervez 2025-ig, ami a 2015. évihez képest 35%-os növekedést jelent. A háztartások külföldi utazásokra szánt átlagos kiadásai 2025-ben elérik az 5 305 amerikai dollárt.
A kutatás feltárja a nemzetközi utazásokra ható legfőbb tényezőket az elkövetkező évtizedre. Ezek között található a középosztály nagyságának növekedése világszerte, az internet egyre hozzáférhetőbbé válása, a sok országban egyre javuló közlekedési infrastruktúra, valamint a lakosság elöregedése, amelynek egyre több ideje van szabadidős utazásokra.
Az Oxford Economics tanácsadó cég elemzi a különböző országok és régiók tervezett kiadásait. A táblázat kimutatja, hogy a 2015. év adataihoz képest mely 10 országnak lesz a legnagyobb részesedése a turizmusban 2025-ben. Az adatok rámutatnak, hogy a növekvő jövedelmek létrehozzák az „utazó osztályt”, a 20 ezer dollár feletti jövedelemmel rendelkező háztartások adják az utazásra fordított nemzetközi kiadások 90 százalékát. Az előrejelzések szerint 2025-ig mintegy 945 millió háztartás, vagyis a világ összes háztartásainak a fele rendelkezik majd 20 ezer dollár feletti jövedelemmel, ami ösztönözni fogja a nemzetközi utazások számát és az azokra szánt kiadásokat. Ez különösen igaz a feltörekvő piacokra, például Kínára, Oroszországra és Brazíliára.
A 65 év feletti idős korosztály 2025-ig megduplázza, 180 millióra növeli utazásainak számát éves szinten, ami azt jelenti, hogy a világon minden 8. utazást ez a korosztály bonyolítja. Az idős turisták hosszabb, nagyobb komfortfokozatú és drágább utazásokat engedhetnek meg maguknak. Nő a gyógyturizmus jelentősége, a gyógyászati célú utazások száma a jövőben.
A globalizáció hatásainak és a technológiák fejlődésének köszönhetően egyre több ország számára elérhetővé válnak a turisztikai szolgáltatások. Az elkövetkező évtizedben 340 új repülőtér épül majd, ami új útvonalak és desztinációk bevonását jelenti, megkönnyítve és kényelmesebbé téve a nemzetközi utazásokat. Ezzel párhuzamosan nő az internet hozzáférhetősége és a mobilalkalmazások száma a világban. A digitális kapcsolat nem csak az utazások spontaneitását növeli, de a személyre szabott turisztikai lehetőségeket szélesedő tárházát is kínálja. A kutatást részletesen ismerteti a Dnevnik bolgár lap, írásunk e cikk alapján készült.