A három napos rendezvény első két napján 20 érdekfeszítő előadást lehetett hallgatni többek között a borvilág régi-új desztinációiról, például Indiáról, Görögországról, Romániáról, a katalán kézműves sörökről, a social media új kihívásairól és természetesen a cavakról.
Magyarországot két cég is képviselte előadással. A Wine a’More Travel Utazási Iroda Tokaj-bemutatóval és tokaji borok kóstolójával kápráztatta el a közönséget, melyet a Magyar Turizmus Zrt. és a borászatok is támogattak. A lehetőségek ezernyi tárházát bemutató előadás telt házas volt, mely után a résztvevők a Szent Tamás Pince, az Oremus Pince, a Holdvölgy Pincészet és a Tokaj Kereskedőház száraz, késői szüretelésű és aszú boraival ismerkedhettek meg. Emellett a Taste Hungary Kft. borturisztikáról tartott előadást.
A konferenciát B2B workshop követte, melyen a résztvevők személyesen cserélhettek egymással információt.
A rendezvényen több mint 45 országból közel 300 borturisztikában érdekelt cég képviseltette magát.
A rendezvény fő támogatója, a Katalán Idegenforgalmi Hivatal mindent megtett a résztvevők kényelméért, és azért, hogy nemzeti italuk, a cava ismertségét és presztízsét növelje. Ennek érdekében több pincészet is bemutatkozott a legnagyobbaktól - mint a Freixenet vagy a Torres - a kisebbekig, mint a Llopart vagy a Villafranca. Penedes és környéke tökéletes célpont azoknak a turistáknak, akik a bort nem csak a gasztronómiával, de a kultúrával, a történelemmel és az aktív kikapcsolódással akarják ötvözni.
Forrás: Turizmus Online