Bécs külső kerületei kerülnek a látogató-forgalom fókuszába

Idén november 13-án került megrendezésre a Wien Tourismus éves szakmai konferenciája, amely a bécsi turisztikai és kulturális szcéna egyik rangos találkozási fóruma.

Az egész délutánt és estét betöltő nívós rendezvényen bemutatásra kerültek a friss üzleti- és forgalmi eredmények, valamint az elkövetkező évek marketingtevékenységinek súlypontjai.

A „Pulsating Vienna” mottó jegyében a bécsi belváros egyik népszerű rendezvényhelyszínén szervezett eseményen több mint 450-en vettek részt. Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője az idei év eddigi kiemelt aktivitásait és eredményeit prezentáló előadásban statisztikai adatokkal illusztrálta, hogy Bécs turisztikai teljesítménye ismét erős alapokon nyugszik. Az elhangzott beszámolóból kiderült, a város 2018-ban készült, - majd 2020-ban átdolgozott - visitor economy (látogató-gazdaság) stratégiájában 2025-re megfogalmazott célok és indikátorok közül már az idén több teljesülni fog. A szállodák üzleti forgalma vélhetőleg már az idei évben eléri és meghaladja a 900 millió eurós célértéket. Az első kilenc havi statisztikák alapján reális várakozás az év végéig az 1 milliárd eurós turisztikai forgalom realizálása. A fenntarthatósági szemléletet és üzemeltetést bizonyító zöld minősítések számában a bécsi szállodák már elérték, sőt meghaladták a 2025-re célul tűzött 140-es számot: idén már 146 bécsi kereskedelmi szálláshely rendelkezik ilyen környezetvédelmi zöld tanúsítvánnyal. Amin még javítani, az a vonattal érkező vendégek részaránya. Jelenleg ez a mutató megegyezik az autóval érkező vendégek arányával. 2025-re szeretnék, hogy az autós és vonatos vendégérkezések aránya 40:60 százalék körül alakuljon a mostani 50:50 helyett. Ennek érdekében Bécs mindent megtesz, bár már jelenleg is a világ vasúttal legjobban elérhető világvárosai közé tartozik az osztrák főváros – vázolta a helyezet és további lehetőségeket a Wien Tourismus vezetője. Bécs látogató-gazdasága nagy fordulatszámon működik, idén 74 ezer szoba érhető el a város kereskedelmi szálláshelyein és 52 ezer munkavállaló dolgozik a vendégek mindennapi elégedettsége érdekében. Bécsben megforduló vendégek elégedettsége egyébként jóval a 8,06-os nemzetközi benchmark érték felett jár, a cél ennek a jó eredménynek a megőrzése.

A város látogató-gazdaságának további rendkívül fontos célkitűzése, hogy a látogatók hozzájáruljanak helyi lakosság életminőségének további növeléshez. Ezen a területen 10 megkérdezett bécsi lakosból jelenleg 9 úgy véli, hogy számára pozitív és gazdagító a városba érkezők hatása. A Wien Tourismus ezt az indikátort tekinti az egyik legfőbb mutatószámnak, s céljuk hogy ez az érték a következő években se romoljon – hangsúlyozta megnyitó beszéden Peter Hanke, városüzemeltetési tanácsnok, a Wien Tourismus elnöke. Az idei marketing-kooperációk és aktivitások eredményeinek ismertetésekor Norbert Kettner kitért a mesterséges intelligencia (MI) segítségével Gustav Klimt művészetét humorosan áthallásos módon bemutató kampányukra, amely az USA-ban pár hét alatt 122 millió elérést generált. A MI segítségével megkomponált kampányaik jóval a benchmark feletti kiemelt eredményességet mutatnak: a tinderen és – idén először már – TikTok-on is futó aktivitásaik esetében is. Elhangzott továbbá: Amerika, mint küldő-piac már ismét harmadik a sorban, nagyon erős a MICE szegmensbe is az érdeklődés. Ázsiából való élénkülésére még várni kell, egyelőre hiányzik a megfelelő légi-kapacitás a korábbi forgalmi eredmények eléréséhez. Sikeres a Wien Tourismus ivie-applikációja, amely 800 ezer letöltéssel mára Ausztria leggyakrabban használt mobilos turisztikai applikációjá vált. Az est során bemutatásra került a BAHÖ néven frissen indított podcast sorozat, amely pár adás után már 40 ezres eléréssel büszkélkedhet.

A jövő évi fókusztémák kapcsán ismertetésre került, hogy a belvárosi látogatóforgalom koncentrációjának oldása érdekében az aktívabb városmaggal, piaccal, élénk közösségi terekkel egyaránt rendelkező külvárosi kerületek megismertetése és kínálatuk elismertetésére kerül a Wien Tourismus marketing-tevékenységének középpontjába. A Heartbeat Streets akció célja, hogy a bevásárló utcákkal, forgalmas piacokkal és komoly gasztro-szcénával rendelkező külső kerületek is jótékonyan részesülhessenek a látogató-gazdaságból, másrészt a látogatók Bécs új arcát megismerve, maguk is belemerülhessenek az igazi bécsi életérzésben. Ennek érdekében szabadon álló, felhagyott üzlethelyiségeket például pop-up szállodai szobákká alakítják át, amelynek „lobbyját” a forgalmas közterületek, utcák és piacok adják. A vendégeknek így a szó szoros értelmében lehetőségük lesz megmártózni Bécs pulzáló külvárosainak mindennapjaiban, megismerni a helyi szokásokat és életvitelt. A találkozások adják a látogató-gazdaság alapját – hangzott el az est során többször az egyik fő üzenet. Erre a tételre erősített rá a konferencia keynote előadójának, Carmel Allen-nek, a londoni Tate Galleries igazgatójának informatív előadása is. Elmondta, hogy a turisztikai termékfejlesztés legfontosabb része a HELY és az EMBER interakciójának létrehozása, amelynek csúcsa az élményfejlesztés. A legtökéletesebb élményfejlesztés pedig az, ahol a találkozások, interakciók által valamilyen transzformáció, rácsodálkozás történik, ahol a látogató, a külső szemlélő bevonódik, a történés részévé válik. A kitekintőben már a 2025-ös év tematikáját is megismerhette a hallgatóság, amely Johann Strauss zeneszerző születésének 200. évfordulója köré szerveződik majd.

A Wien Tourismus konferenciájának részletes programja megtekinthető és teljes egészében visszanézhető ITT. Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő, a GD Consulting partnerének helyszíni beszámolója ITTolvasható. A Heartbeat Street projektről további részletek ITT. További fotók az eseményről ITT.

Forrás: GD Consulting


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.