Bécs külső kerületei kerülnek a látogató-forgalom fókuszába

Idén november 13-án került megrendezésre a Wien Tourismus éves szakmai konferenciája, amely a bécsi turisztikai és kulturális szcéna egyik rangos találkozási fóruma.

Az egész délutánt és estét betöltő nívós rendezvényen bemutatásra kerültek a friss üzleti- és forgalmi eredmények, valamint az elkövetkező évek marketingtevékenységinek súlypontjai.

A „Pulsating Vienna” mottó jegyében a bécsi belváros egyik népszerű rendezvényhelyszínén szervezett eseményen több mint 450-en vettek részt. Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője az idei év eddigi kiemelt aktivitásait és eredményeit prezentáló előadásban statisztikai adatokkal illusztrálta, hogy Bécs turisztikai teljesítménye ismét erős alapokon nyugszik. Az elhangzott beszámolóból kiderült, a város 2018-ban készült, - majd 2020-ban átdolgozott - visitor economy (látogató-gazdaság) stratégiájában 2025-re megfogalmazott célok és indikátorok közül már az idén több teljesülni fog. A szállodák üzleti forgalma vélhetőleg már az idei évben eléri és meghaladja a 900 millió eurós célértéket. Az első kilenc havi statisztikák alapján reális várakozás az év végéig az 1 milliárd eurós turisztikai forgalom realizálása. A fenntarthatósági szemléletet és üzemeltetést bizonyító zöld minősítések számában a bécsi szállodák már elérték, sőt meghaladták a 2025-re célul tűzött 140-es számot: idén már 146 bécsi kereskedelmi szálláshely rendelkezik ilyen környezetvédelmi zöld tanúsítvánnyal. Amin még javítani, az a vonattal érkező vendégek részaránya. Jelenleg ez a mutató megegyezik az autóval érkező vendégek arányával. 2025-re szeretnék, hogy az autós és vonatos vendégérkezések aránya 40:60 százalék körül alakuljon a mostani 50:50 helyett. Ennek érdekében Bécs mindent megtesz, bár már jelenleg is a világ vasúttal legjobban elérhető világvárosai közé tartozik az osztrák főváros – vázolta a helyezet és további lehetőségeket a Wien Tourismus vezetője. Bécs látogató-gazdasága nagy fordulatszámon működik, idén 74 ezer szoba érhető el a város kereskedelmi szálláshelyein és 52 ezer munkavállaló dolgozik a vendégek mindennapi elégedettsége érdekében. Bécsben megforduló vendégek elégedettsége egyébként jóval a 8,06-os nemzetközi benchmark érték felett jár, a cél ennek a jó eredménynek a megőrzése.

A város látogató-gazdaságának további rendkívül fontos célkitűzése, hogy a látogatók hozzájáruljanak helyi lakosság életminőségének további növeléshez. Ezen a területen 10 megkérdezett bécsi lakosból jelenleg 9 úgy véli, hogy számára pozitív és gazdagító a városba érkezők hatása. A Wien Tourismus ezt az indikátort tekinti az egyik legfőbb mutatószámnak, s céljuk hogy ez az érték a következő években se romoljon – hangsúlyozta megnyitó beszéden Peter Hanke, városüzemeltetési tanácsnok, a Wien Tourismus elnöke. Az idei marketing-kooperációk és aktivitások eredményeinek ismertetésekor Norbert Kettner kitért a mesterséges intelligencia (MI) segítségével Gustav Klimt művészetét humorosan áthallásos módon bemutató kampányukra, amely az USA-ban pár hét alatt 122 millió elérést generált. A MI segítségével megkomponált kampányaik jóval a benchmark feletti kiemelt eredményességet mutatnak: a tinderen és – idén először már – TikTok-on is futó aktivitásaik esetében is. Elhangzott továbbá: Amerika, mint küldő-piac már ismét harmadik a sorban, nagyon erős a MICE szegmensbe is az érdeklődés. Ázsiából való élénkülésére még várni kell, egyelőre hiányzik a megfelelő légi-kapacitás a korábbi forgalmi eredmények eléréséhez. Sikeres a Wien Tourismus ivie-applikációja, amely 800 ezer letöltéssel mára Ausztria leggyakrabban használt mobilos turisztikai applikációjá vált. Az est során bemutatásra került a BAHÖ néven frissen indított podcast sorozat, amely pár adás után már 40 ezres eléréssel büszkélkedhet.

A jövő évi fókusztémák kapcsán ismertetésre került, hogy a belvárosi látogatóforgalom koncentrációjának oldása érdekében az aktívabb városmaggal, piaccal, élénk közösségi terekkel egyaránt rendelkező külvárosi kerületek megismertetése és kínálatuk elismertetésére kerül a Wien Tourismus marketing-tevékenységének középpontjába. A Heartbeat Streets akció célja, hogy a bevásárló utcákkal, forgalmas piacokkal és komoly gasztro-szcénával rendelkező külső kerületek is jótékonyan részesülhessenek a látogató-gazdaságból, másrészt a látogatók Bécs új arcát megismerve, maguk is belemerülhessenek az igazi bécsi életérzésben. Ennek érdekében szabadon álló, felhagyott üzlethelyiségeket például pop-up szállodai szobákká alakítják át, amelynek „lobbyját” a forgalmas közterületek, utcák és piacok adják. A vendégeknek így a szó szoros értelmében lehetőségük lesz megmártózni Bécs pulzáló külvárosainak mindennapjaiban, megismerni a helyi szokásokat és életvitelt. A találkozások adják a látogató-gazdaság alapját – hangzott el az est során többször az egyik fő üzenet. Erre a tételre erősített rá a konferencia keynote előadójának, Carmel Allen-nek, a londoni Tate Galleries igazgatójának informatív előadása is. Elmondta, hogy a turisztikai termékfejlesztés legfontosabb része a HELY és az EMBER interakciójának létrehozása, amelynek csúcsa az élményfejlesztés. A legtökéletesebb élményfejlesztés pedig az, ahol a találkozások, interakciók által valamilyen transzformáció, rácsodálkozás történik, ahol a látogató, a külső szemlélő bevonódik, a történés részévé válik. A kitekintőben már a 2025-ös év tematikáját is megismerhette a hallgatóság, amely Johann Strauss zeneszerző születésének 200. évfordulója köré szerveződik majd.

A Wien Tourismus konferenciájának részletes programja megtekinthető és teljes egészében visszanézhető ITT. Kovács Balázs nemzetközi turisztikai szakértő, a GD Consulting partnerének helyszíni beszámolója ITTolvasható. A Heartbeat Street projektről további részletek ITT. További fotók az eseményről ITT.

Forrás: GD Consulting


Személyi változás az Österreich Werbungnál

Személyi változás az Österreich Werbungnál 

Kaufmann Ildikó február végén távozik az Österreich Werbungtól, feladatait március 11-től Borsi Valéria veszi át.
Huszonöt  osztrák város korlátozná az autósforgalmat

Huszonöt osztrák város korlátozná az autósforgalmat 

Ehhez azonban az osztrák KRESZ, az StVA módosítására van szükség.
Titkos kapuk nyílnak meg Máltán egyetlen hétvégére

Titkos kapuk nyílnak meg Máltán egyetlen hétvégére 

A látogatóknak életre szóló élményben lesz részük miközben a nagyközönség előtt általában zárva tartó helyeket ismerhetnek meg. 
Hetedhét ország kalandos felfedezése a Fjällräven Classic szervezésében

Hetedhét ország kalandos felfedezése a Fjällräven Classic szervezésében 

 Az eseménysorozat idén is ellátogat Svédországba, Dél-Koreába, Dániába, Németországba és az Egyesült Államokba, visszatér az Egyesült Királyságba, illetve elsőként járja be Chile egyedülálló vidékét.
Készpénzfelvétel külföldön? Megoldható, de nem minden áron

Készpénzfelvétel külföldön? Megoldható, de nem minden áron 

Könnyen megkopaszthatják az embert a külföldi pénzautomaták. Szerencsére van olcsó megoldás is - mutatjuk.
Alakul Bécs új okos városrésze: Aspern

Alakul Bécs új okos városrésze: Aspern 

Az osztrák főváros legújabb szlogenje a Smart City, amelynek jegyében egy új negyedet álmodtak meg.
Hundertwasser rajongóknak: hamarosan ismét nyitva a bécsi múzeum

Hundertwasser rajongóknak: hamarosan ismét nyitva a bécsi múzeum 

Fél éven át tartó felújítást követően márciustól újra látogatható a bécsi Hundertwasser Múzeum, a KunstHaus Wien.
Közösen írtak történelmet - 2023-ban több mint 3 millió turista kereste fel Máltát

Közösen írtak történelmet - 2023-ban több mint 3 millió turista kereste fel Máltát 

Ez kiemelkedő siker, hiszen csak 2024-re tervezték a szigetország turisztikai vezetői, hogy elérik a covid előtti bevételi szintet.
Sztrájkolnak az Eiffel-torony dolgozói

Sztrájkolnak az Eiffel-torony dolgozói 

Párizs legismertebb turistalátványosságának alkalmazottai az építmény gazdasági irányítása ellen tiltakoznak hétfő óta.
Így állnak az idei nyári foglalások eddig a TUI-nál

Így állnak az idei nyári foglalások eddig a TUI-nál 

Nem árulunk el nagy titkot, ha elöljáróban elmondjuk: Törökország szerepel eddig a foglalások élén.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.