A TTG Incontri Utazás Kiállításon a magyar stand az Európa Faluban kapott helyet, a szomszédos pavilonokban Világfalu, Olaszország és egyéb turisztikai szolgáltatók mutatkoznak be. A 48 m2-es Magyarország/Budapest stand a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) szervezésében, összesen 8 kiállítóval: a BFTK mellett a Budaventura Travel, a Mondial Utazási Kft. DMC, az Aktiv Tours Incoming Agency, a Quality Tours Hungary DMC, a Tour East Tour, a Pátria Tours és a Liberty Hungary DMC képviseli hazánkat.
A sok utazási irodás érdeklődőn kívül, számos olasz blogger mutat érdeklődést Budapest iránt; továbbá nagyszámú egyéni érdeklődő is felkeresi a standot, akik a már lefoglalt magyarországi utazásuk előtt érdeklődnek a hazai turisztikai kínálatról. A BFTK képviseletében Kovács Györgyi, a Budapest Kártya Divízió vezetője tárgyal a 3 nap alatt több, mint 60 szakmai érdeklődővel és több tucatnyi egyéni utazóval.
A TTG Incontri kiállításon mindösszesen 2.131 kiállító ad randevút egymásnak — ezek közel 30%-a tour operator vagy utazási iroda, 17%-a szállásadó, 15%-a desztinációs menedzsment szervezet, 13%-a pedig valamilyen digitális tartalmat, technológiát (mobilapplikáció, webhely, blog, webes analízis) népszerűsít. A mintegy 45 ezer résztvevő felerészben turisztikai szolgáltató (utazási irodák, utazásszervezők), 25%-ban szállásadó. 13%-os arányban képviseltetik magukat a marketing szervezetek, 5-5%-ban pedig az utasszállítással foglalkozó cégek, illetve a média képviselői.
A kiállítás szervezői nagy hangsúlyt fektetnek a zöld filozófiára, a szelektív hulladékgyűjtésen túl, idén a kiállítói katalógust is korlátozott számban nyomtatták csak ki. Olaszország Budapest 4. legnagyobb beutaztató piaca, a tavalyi évben 200 ezret is meghaladó vendégforgalommal és 572 ezer vendégéjszakával. A legtöbb vendég Észak-Olaszországból (Milano, Bologna, Rimini, Trieszt környékéről) érkezik Budapestre. 2019 első nyolc hónapjában (január-augusztus) közel 137 ezer olasz vendég több mint 390 ezer vendégéjszakát töltött el a magyar fővárosban.
Forrás: Turizmus Online