Digitális Luther

2016. október 31-én pontosan a reformáció jubileumának kezdetekor a Német Turisztikai Hivatal (DZT) online is elindította „Luther 2017 – 500 éves a reformáció Németországban” tematikus kampányát.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Luther Márton mint szimbólum egy kiemelkedő reklám-nagykövet, aki felhívja a kulturális, illetve vallási motivációjú külföldi vendégek – köztük 800 millió protestáns világszerte – figyelmét a kulturális úticél Németországra. A reformáció jubileumára szervezett tematikus kampányunk konzekvensen a DZT digitális stratégiáján alapul: ehhez piacspecifikusan használjuk fel a különböző online platformokat és az összes fontos közösségi médiacsatornát. A kampánnyal Németország modern arcát mutatjuk be, illetve erősítjük az úticél Németországot a nemzetközi versenyben.”

A kampány előtti visszaszámlálás során a DZT a Német egység napjának központi ünnepségének keretén belül a nagykövet rezidenciájában Washingtonban október 5-én egy bonyolult digitális hologramm-installációval már színpadra állította Luther Mártont. Mostantól a DZT weboldalának felhasználói egy animációs filmet láthatnak, amely humorosan és szimpatikusan mutatja be a Lutherrel kapcsolatos fontos tényeket és adatokat. A nemzetközi értékesítésnél VR-szemüvegek is bevetésre kerülnek. A Playmobil-Luther figura hat 360 fokos videóban mutatja be életének állomásait, a történelmi helyszíneket, illetve a turisztikai úticélokat is.

Luther munkásságának legfontosabb helyszínei – mint például a Luther-városok Wittenberg, Eisleben és Mansfeld, Torgau, Schmalkalden, a Wartburg Eisenachban, Erfurt, Augsburg, Coburg, Worms és Heidelberg – ezen felül áttekinthetően szerepelnek egy interaktív térképen. Nyolc „Luther-útvonal”illusztrálja 30 nyelven a reformátor életének állomásait.

A DZT online sajtóközpontjában a sajtó képviselői célcsoportoknak megfelelően előkészített információkat és képanyagot találnak a témához. A Playmobil cég Luther-figurája, amely a Congress- und Tourismuszentrale Nürnberggel együttműködésben született, a mozgó képeken szimpatikus főszereplőként mutatkozik, és számos más marketingakcióban szerepel világszerte.

A klasszikus média képviselőinek szervezett sajtóutakon kívül blogger- és véleményvezér- (influencer-) utazások is bemutatják majd a Luther-útvonalak mentén található különleges helyszíneket, illetve megjelenítik ezeket az összes releváns közösségi média platformon, mint a Facebook, az Instagram, a Youtube vagy a Snapchat.

A DZT-kampány központi elemei a fontos küldőpiacok, amelyeknek erős kötődése van a reformációhoz, mint például Hollandia, Svájc, Dánia, Svédország, Norvégia, Finnország, Magyarország, illetve a tengerentúlon az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Dél-Korea. A kampány megvalósításánál a DZT számos partnerrel működik együtt, ilyen például a „Luther 2017” központ, a Németországi Evangélikus Egyház, a szövetségi államok turisztikai szervezetei, illetve a németországi Luther-városok.


Súlyos baleset  egy spanyol síközpontban

Súlyos baleset egy spanyol síközpontban 

A baleset a síközpont sífelvonóján történt, egyelőre harminc sérültről tudni, akik közül tizenheten nagyon súlyos állapotban vannak.
Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.