Digitális Luther

2016. október 31-én pontosan a reformáció jubileumának kezdetekor a Német Turisztikai Hivatal (DZT) online is elindította „Luther 2017 – 500 éves a reformáció Németországban” tematikus kampányát.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Luther Márton mint szimbólum egy kiemelkedő reklám-nagykövet, aki felhívja a kulturális, illetve vallási motivációjú külföldi vendégek – köztük 800 millió protestáns világszerte – figyelmét a kulturális úticél Németországra. A reformáció jubileumára szervezett tematikus kampányunk konzekvensen a DZT digitális stratégiáján alapul: ehhez piacspecifikusan használjuk fel a különböző online platformokat és az összes fontos közösségi médiacsatornát. A kampánnyal Németország modern arcát mutatjuk be, illetve erősítjük az úticél Németországot a nemzetközi versenyben.”

A kampány előtti visszaszámlálás során a DZT a Német egység napjának központi ünnepségének keretén belül a nagykövet rezidenciájában Washingtonban október 5-én egy bonyolult digitális hologramm-installációval már színpadra állította Luther Mártont. Mostantól a DZT weboldalának felhasználói egy animációs filmet láthatnak, amely humorosan és szimpatikusan mutatja be a Lutherrel kapcsolatos fontos tényeket és adatokat. A nemzetközi értékesítésnél VR-szemüvegek is bevetésre kerülnek. A Playmobil-Luther figura hat 360 fokos videóban mutatja be életének állomásait, a történelmi helyszíneket, illetve a turisztikai úticélokat is.

Luther munkásságának legfontosabb helyszínei – mint például a Luther-városok Wittenberg, Eisleben és Mansfeld, Torgau, Schmalkalden, a Wartburg Eisenachban, Erfurt, Augsburg, Coburg, Worms és Heidelberg – ezen felül áttekinthetően szerepelnek egy interaktív térképen. Nyolc „Luther-útvonal”illusztrálja 30 nyelven a reformátor életének állomásait.

A DZT online sajtóközpontjában a sajtó képviselői célcsoportoknak megfelelően előkészített információkat és képanyagot találnak a témához. A Playmobil cég Luther-figurája, amely a Congress- und Tourismuszentrale Nürnberggel együttműködésben született, a mozgó képeken szimpatikus főszereplőként mutatkozik, és számos más marketingakcióban szerepel világszerte.

A klasszikus média képviselőinek szervezett sajtóutakon kívül blogger- és véleményvezér- (influencer-) utazások is bemutatják majd a Luther-útvonalak mentén található különleges helyszíneket, illetve megjelenítik ezeket az összes releváns közösségi média platformon, mint a Facebook, az Instagram, a Youtube vagy a Snapchat.

A DZT-kampány központi elemei a fontos küldőpiacok, amelyeknek erős kötődése van a reformációhoz, mint például Hollandia, Svájc, Dánia, Svédország, Norvégia, Finnország, Magyarország, illetve a tengerentúlon az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Dél-Korea. A kampány megvalósításánál a DZT számos partnerrel működik együtt, ilyen például a „Luther 2017” központ, a Németországi Evangélikus Egyház, a szövetségi államok turisztikai szervezetei, illetve a németországi Luther-városok.


Tizenhét tonna kőolaj a tengerben a horvát partoknál

Tizenhét tonna kőolaj a tengerben a horvát partoknál 

A rendőrség tájékoztatása szerint a kőolajszennyezésről péntek délelőtt 9:30 körül érkezett a bejelentés. 
Róma városára kitehetnék a táblát: Megtelt!

Róma városára kitehetnék a táblát: Megtelt! 

A pápa búcsúztatója és a temetés miatt, valamint az egyidejűleg zajló Ifjúsági Jubileum okán Rómában április 25-26-án körülbelül 154 ezer új érkezést és összesen 320 ezer látogatót regisztráltak. 
MNB: nyaraláskor kiemelten figyeljen a bankkártyaforgalomra!

MNB: nyaraláskor kiemelten figyeljen a bankkártyaforgalomra! 

Az MNB-hez érkezett ügyfélpanaszok szerint nyáron folyamatosan nőnek a szállásadói, autókölcsönzői és egyéb partnerekre hivatkozó kibercsalási kísérletek.
Nyári ajánlatok a Visit Maldives bemutatóján

Nyári ajánlatok a Visit Maldives bemutatóján 

Beszámoló a Visit Maldives közép- és kelet-európai képviseletének online bemutatójáról.
Új korszak a gízai piramisoknál

Új korszak a gízai piramisoknál 

Egyiptom határozott lépéseket tesz a világ egyik legismertebb történelmi helyszíne, a gízai piramisok rendbetétele érdekében.
A világ legjobb helyeinek egyike, történelmi múltja páratlan

A világ legjobb helyeinek egyike, történelmi múltja páratlan 

Rász el-Haima (Ras Al Khaimah) 7 ezer éves történelme, 64 kilométer hosszú tengerpartja, a területén áthúzódó vörösen izzó sivatag és a Hadzsar-hegység sziklás vonulatai egyre több látogatót vonz a világ minden tájáról.
Újra pandás övezet a bécsi állatkert

Újra pandás övezet a bécsi állatkert 

A pandák 2020-ban születtek a kínai óriáspanda kutató központban.
Erős földrengés Isztambulban

Erős földrengés Isztambulban 

Tucatnyian megsérültek, miközben épületekből ugrottak ki.
Végveszélyben a világ korallzátonyai

Végveszélyben a világ korallzátonyai 

A tudósok arra figyelmeztetnek, hogy ez és a mögötte álló jelenség teljesen megváltoztatja bolygónk ökoszisztémáját.
Hazai utazási irodások  Hajnanban – helyszíni tudósítás

Hazai utazási irodások Hajnanban – helyszíni tudósítás 

A MUISZ tavaszi tanulmányútján a kínai nyaralósziget, Hajnan volt az úti cél. Háromrészes tudósításunk első részét közöljük.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.