A nehéz járványügyi helyzet ellenére az elmúlt napokban némi örömhír is vegyült a szomorú turisztikai hírek közé Ausztriában. A linzi turisztikai egyesület, a Linz Tourismus megrendelésére készített, idén augusztusban az online csatornákon virálisan terjesztett turisztikai reklámfilm rangos elismerést kapott Cannes-ban, ahol az elmúlt héten hirdették ki a világ legjobb gazdasági témájú reklámfilmjeit. Az alig háromperces kisfilm esetében a rendhagyó megközelítést és az innovatív koncepciót értékelte a zsűri. Eközben az ausztriai Szövetségi Digitális és Gazdasági Minisztérium ugyancsak felfigyelt a filmre, és a legjobbaknak adható állami kitüntető oklevelet adományozta a film készítőinek. A turisztikai reklámfilm jó példa arra, hogy a „megváltozott világban nem konvencionális szemlélettel, az emberek és az őszinte humor fókuszba helyezésével lehet leginkább a vendégek figyelmét felkelteni” – nyilatkozta Prof. Georg Steiner, a Linz Tourismus ügyvezetője az elismerések átvételét követően.
{youtube|id=iVTHnOg3JEE}
Ahogy arról korábban beszámoltunk az egyik leginnovatívabb ausztriai turisztikai egyesület hírében álló Linz Tourismus idén nyáron vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy rövid videóval heteken keresztül tematizálta az osztrák médiát és közbeszédet. A „Linz ist Linz” azaz Linz az Linz cím alatt bemutatott kisfilm napok alatt feltornászta magát az osztrák és német média vezető hírei közé, s ez az érdeklődés máig kitart. A YouTube csatornán a harmadik negyedév legtöbbet kattintott gazdasági tematikájú kisfilmje lett az alkotás. Ausztriában mind szövetségi, mind tartományi szinten kiemelten foglalkoztak vele a híradások, TV-híradók és vezető napilapok szerkesztőségi cikkei. A turisztikai szakmai műhelyekben a mai napig keresik a választ és magyarázatot: mennyire megosztó az akció, illetve miként generálhatott ekkora figyelmet egy, csupán a közösségi hálókon keresztül terjedő turisztikai reklámakció? A film jó alapot szolgáltatott egy társadalmi vita lefolytatásához is a városban, amely során a linzi polgárok a saját reflexióikat is elmondhatták a világról amelyben élnek, illetve amelyben élni szeretnének. A német nyelvterületen vezető napilapok tovább éltetik a Linz körül kialakult pezsgést. Legutóbb a Frankfurter Allgemeine Zeitung szentelt egész oldalas összeállítást linzi sikertörténetnek, az élményeken keresztül pozitív változtatásokat generáló turisztikai jó gyakorlatnak.
Ahogy arról korábban szintén beszámoltunk, a számos nemzetközi elismerésben, – köztük az Európai Bizottság smart tourism city különdíjában is – részesült, az egykor az Európai Kulturális Fővárosa címet is viselő Linz város turisztikai szervezete immáron a város élménylaborjaként, programgeneráló- és történetmesélő turisztikai szervizközpontként definiálja saját szerepét, s ennek megfelelően teljesen új alapokra helyezte munkáját. A most díjat nyert rövidfilm egy puzzle darab abban az összképben, amelyet Linz már több mint egy évtizede, pozitív változások sorozatával következetesen épít. Nem véletlen, hogy a város turisztikai szlogenje és üzenete: „Linz verändert”, azaz a város amely pozitívan megváltoztatja az oda látogatót, s az ott lakók szemléletét egyaránt, miközben maga is változik és változtat.
Díjat nyert Cannes-ban Linz provokatív imázsfilmje
Arany Delfinnel díjazták a Linz Tourismus provokatív kisfilmjét, amely a Cannes-i Corporate Media & TV nemzetközi fesztiválon mérette meg magát. Ausztriában pedig a Szövetségi Digitalizációs és Gazdasági Minisztérium kitűnő gazdasági témájú rövidfilmeknek járó elismerő oklevelét kapta meg a „Linz ist Linz” turisztikai reklámfilm – tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyar piacért is felelős régiós megbízottja.
![A madridiak Balatonja a magyarok kedvence](https://turizmusonline.hu/i/9/c/7/2/3/a/d/c/c/e/4/8/1/4/3/f/1/b/c/b/costa-blanca_md.jpeg)
A madridiak Balatonja a magyarok kedvence
A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
![Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt](https://turizmusonline.hu/i/e/4/e/e/7/9/c/0/9/9/3/b/0/c/c/1/e/8/2/9/parizs_md.jpg)
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt
„Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
![Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét](https://turizmusonline.hu/i/2/a/6/3/5/4/c/d/d/b/c/8/f/6/5/a/5/9/a/b/nincs-cim_md.jpeg)
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét
Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
![Prémium úti cél Törökországban](https://turizmusonline.hu/i/8/4/7/a/e/d/7/3/f/b/9/3/5/b/3/8/a/2/6/0/bodrum_md.jpg)
Prémium úti cél Törökországban
A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
![Pompeii, a betemetett város](https://turizmusonline.hu/i/6/f/3/c/4/1/4/a/6/a/a/0/1/8/8/1/9/2/9/5/nincs-cim_md.jpeg)
Pompeii, a betemetett város
A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
![Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb](https://turizmusonline.hu/i/a/4/1/1/b/5/e/9/4/8/9/e/1/5/3/0/4/1/0/4/nincs-cim_md.jpeg)
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb
A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
![Magyarok nélkül megállna Ausztria](https://turizmusonline.hu/i/8/5/9/4/a/a/c/6/3/f/2/d/8/9/0/e/5/5/c/d/st-wolfgang-to-salzkammergut-kornyeken_md.jpg)
Magyarok nélkül megállna Ausztria
Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
![Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban](https://turizmusonline.hu/i/6/7/4/d/c/9/5/5/d/f/3/a/7/d/d/6/6/5/0/6/kornati-nemzeti-park_md.jpeg)
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban
Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
![Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban](https://turizmusonline.hu/i/f/9/9/5/4/2/7/5/7/b/7/8/0/6/7/7/d/8/5/a/nincs-cim_md.jpg)
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban
A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet.
![Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában](https://turizmusonline.hu/i/c/b/f/0/3/6/9/f/7/0/e/f/8/0/b/9/d/f/4/b/linz-az-osztrak-turizmus-kiserleti-laborja_md.jpg)
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában
Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.
Interjú
![Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni](https://turizmusonline.hu/i/3/a/4/1/e/3/3/a/8/9/3/a/4/9/f/8/7/e/b/8/pesti-istvan_md.jpg)
Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni
A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
![Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető](https://turizmusonline.hu/i/6/8/3/f/0/7/9/8/1/e/0/0/7/1/8/c/7/5/d/e/dunai-agnes-es-dunai-bernadett_md.jpg)
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető
Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
![Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”](https://turizmusonline.hu/i/4/2/2/9/f/7/e/c/0/6/e/e/d/b/2/6/d/7/b/a/csernus-imre_md.jpg)
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”
Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.