Drága és időigényes az utazási költségek elszámolása

Minden egyes útiköltség-elszámolás elkészítése átlagosan 20 percnyi munkát igényel, feldolgozása átlagosan 53 euróba kerül.

Az utazási költségek elszámolása az egyik legjelentősebb költséggel és legtöbb idővel járó teher a vállalatok számára. Ez a következtetése egy közelmúltban megjelent tanulmánynak, melyet a GBTA Foundation és a HRS készített, és amelynek keretében több mint 500 utazási ügyintézőt kérdeztek meg a világ minden tájáról. A tanulmány szerint a szállásfoglalást is tartalmazó üzleti utakról készített valamennyi útiköltség-elszámolás elkészítése átlagosan 20 percet vesz igénybe, és 53 euró feldolgozási költséggel jár. A folyamatba emellett gyakran csúszik hiba: körülbelül minden ötödik igénylés tartalmaz hibát, és minden javítás további 18 percet és 47 euró költséget jelent.

Németországban, ahol 175,8 millió üzleti utat bonyolítottak le tavaly a VDR üzleti utakra irányuló elemzése (VDR Business Travel Analysis) szerint, önmagában a feldolgozás költsége milliárdokra rúghat – és emellett ez jelentős időráfordítást is igényel az utazó munkavállalóktól is. Most jön a csavar: mivel ezek közvetett költségek, gyakran nem ismerik fel. „Amikor megtakarítási lehetőségek után kutatnak, a legtöbb vállalatnál csak a közvetlen költségekre figyelnek, mint például a vonatjegy, a repülés vagy a szállodai szoba ára. Sokkal nagyobb költségmegtakarítási lehetőséget rejt azonban az útiköltség-elszámolás feldolgozásának javítása. Ennek a kulcsa pedig egy automatizált és digitalizált folyamat, amely kiiktatja a kézi adatbevitel és a csatolt bizonylatok szükségességét” – mondja Tobias Ragge, a HRS ügyvezető igazgatója.

Európa még mindig papíron dolgozik, miközben Észak-Amerika már digitálisan

Európában 81%-os részesedéssel még mindig igen elterjedt a papíralapú bizonylatok beadása. A mobil bizonylatok, mint például az olyan, okostelefonnal lefényképezett bizonylatok, amelyeket az észak-amerikai vállalatok többsége (61%-a) elfogad, Európában még mindig csak a mezőny elenyésző részénél (16%-nál) vannak jelen. A beszkennelt igénylések – amelyek Észak-Amerikában alapvetőnek számítanak 84%-os előfordulással – az európai vállalatoknak csupán 40%-ánál vannak jelen. Ráadásul a költségek elektronikus (azaz például e-mailben történő) igénylése csak az európai vállalatok 33%-ánál van gyakorlatban, jelentősen lemaradva Észak-Amerikától (62%), Latin-Amerikától (56%), valamint az ázsiai és csendes-óceáni térségtől (41%).

Lemaradnak a szállodai szállás centralizált kifizetésében

Ezzel szemben a legtöbb vállalat profi módon kezeli a repülőjegy-foglalást. Erre a célra kétszer gyakrabban használják a közvetlenül a vállalaton átfutó fizetési módokat (pl. a vállalati hitelkártyát), mint a szállásfoglalás lebonyolításakor. Szállásfoglalás esetén azok a gyakoribb fizetési módok, amelyeknél a munkavállaló előre fizet, majd visszaigényli az összeget a munkáltatójától. A digitális fizetési megoldások jelenléte mellett az előre fizetés népszerűtlen módszerei már nem tarthatók tovább, az adatok pedig közvetlenül a vállalat számviteli rendszerében rögzülnek. A részletes információk és a jó minőségű adatok lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy kiadásaik között további megtakarítási lehetőségekre bukkanjanak. Tobias Ragge szerint: „A vállalkozástulajdonosoknak érdemes holisztikusan szemlélni a szállodai tartózkodást – a foglalástól a bejelentkezésen és fizetésen át egészen a számlázásig és archiválásig. A folyamat egyes lépései óriási megtakarítási lehetőségeket rejtenek.”


Indul a főszezon az IBUSZ-nál

Indul a főszezon az IBUSZ-nál 

A toplistás úti célok között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.
Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.