Drága és időigényes az utazási költségek elszámolása

Minden egyes útiköltség-elszámolás elkészítése átlagosan 20 percnyi munkát igényel, feldolgozása átlagosan 53 euróba kerül.

Az utazási költségek elszámolása az egyik legjelentősebb költséggel és legtöbb idővel járó teher a vállalatok számára. Ez a következtetése egy közelmúltban megjelent tanulmánynak, melyet a GBTA Foundation és a HRS készített, és amelynek keretében több mint 500 utazási ügyintézőt kérdeztek meg a világ minden tájáról. A tanulmány szerint a szállásfoglalást is tartalmazó üzleti utakról készített valamennyi útiköltség-elszámolás elkészítése átlagosan 20 percet vesz igénybe, és 53 euró feldolgozási költséggel jár. A folyamatba emellett gyakran csúszik hiba: körülbelül minden ötödik igénylés tartalmaz hibát, és minden javítás további 18 percet és 47 euró költséget jelent.

Németországban, ahol 175,8 millió üzleti utat bonyolítottak le tavaly a VDR üzleti utakra irányuló elemzése (VDR Business Travel Analysis) szerint, önmagában a feldolgozás költsége milliárdokra rúghat – és emellett ez jelentős időráfordítást is igényel az utazó munkavállalóktól is. Most jön a csavar: mivel ezek közvetett költségek, gyakran nem ismerik fel. „Amikor megtakarítási lehetőségek után kutatnak, a legtöbb vállalatnál csak a közvetlen költségekre figyelnek, mint például a vonatjegy, a repülés vagy a szállodai szoba ára. Sokkal nagyobb költségmegtakarítási lehetőséget rejt azonban az útiköltség-elszámolás feldolgozásának javítása. Ennek a kulcsa pedig egy automatizált és digitalizált folyamat, amely kiiktatja a kézi adatbevitel és a csatolt bizonylatok szükségességét” – mondja Tobias Ragge, a HRS ügyvezető igazgatója.

Európa még mindig papíron dolgozik, miközben Észak-Amerika már digitálisan

Európában 81%-os részesedéssel még mindig igen elterjedt a papíralapú bizonylatok beadása. A mobil bizonylatok, mint például az olyan, okostelefonnal lefényképezett bizonylatok, amelyeket az észak-amerikai vállalatok többsége (61%-a) elfogad, Európában még mindig csak a mezőny elenyésző részénél (16%-nál) vannak jelen. A beszkennelt igénylések – amelyek Észak-Amerikában alapvetőnek számítanak 84%-os előfordulással – az európai vállalatoknak csupán 40%-ánál vannak jelen. Ráadásul a költségek elektronikus (azaz például e-mailben történő) igénylése csak az európai vállalatok 33%-ánál van gyakorlatban, jelentősen lemaradva Észak-Amerikától (62%), Latin-Amerikától (56%), valamint az ázsiai és csendes-óceáni térségtől (41%).

Lemaradnak a szállodai szállás centralizált kifizetésében

Ezzel szemben a legtöbb vállalat profi módon kezeli a repülőjegy-foglalást. Erre a célra kétszer gyakrabban használják a közvetlenül a vállalaton átfutó fizetési módokat (pl. a vállalati hitelkártyát), mint a szállásfoglalás lebonyolításakor. Szállásfoglalás esetén azok a gyakoribb fizetési módok, amelyeknél a munkavállaló előre fizet, majd visszaigényli az összeget a munkáltatójától. A digitális fizetési megoldások jelenléte mellett az előre fizetés népszerűtlen módszerei már nem tarthatók tovább, az adatok pedig közvetlenül a vállalat számviteli rendszerében rögzülnek. A részletes információk és a jó minőségű adatok lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy kiadásaik között további megtakarítási lehetőségekre bukkanjanak. Tobias Ragge szerint: „A vállalkozástulajdonosoknak érdemes holisztikusan szemlélni a szállodai tartózkodást – a foglalástól a bejelentkezésen és fizetésen át egészen a számlázásig és archiválásig. A folyamat egyes lépései óriási megtakarítási lehetőségeket rejtenek.”


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.