India továbbra is az elsőszámú küldő piac, ahonnan a január – szeptember időszakban 1,478,000 turista érkezett. A nagymértékű növekedés a hatékony desztinációs marketingnek tudható be, de szerepe lehet benne a bollywoodi szupersztárral, Shah Rukh Khannal kialakított szoros együttműködésnek is.
A kínai turisták továbbra is az 5. legnagyobb forgalmat bonyolító látogatók, és számuk 49%-os növekedést mutat. A jelentős előrelépés a kínai turisták számára ma már ingyenesen megkapható vízumnak is betudható.
Szaúd-Arábia és az Egyesült Királyság továbbra is a második és harmadik „helyezett” - összesen 1.250.000 szaúdi és 905.000 brit utazó látogatott el Dubajba 2017 január-szeptember időszakban.
Az első 20 piac közül az orosz forgalom rekordot döntött, mintegy 95%-os növekedéssel, melyben szintén szerepe lehet a könnyített és ingyenes vízumnak.
Regionális szinten az öböl-menti országok számítanak a legnagyobb küldő piacnak.
Dubaj nem áll le, folyamatosan fejleszti, bővíti a kínálatot minden téren – a turizmus növekedése pedig biztos jele annak, hogy ezen fejlesztések nem hiábavalóak.
A 2020-ra tervezett 20 milliós látogatószám tehát – 2020-as turisztikai vízió - úgy tűnik, hogy nem álom, hanem igen is megvalósítható terv, sőt a turizmus szektor egyre nagyobb mértékben járul hozzá az ország GDP-jéhez.
Forrás: Turizmus Online