Barcelonából indult el az osztrák főváros roadshowja, amely többek között Londonba, Párizsba, Berlinbe és Milánóba látogat el. A helyszíneken egy kb. 500 fő befogadására is képes nagyméretű gömbsátrat állítanak fel. A felfújható sátor különlegessége, hogy a gömb belső felületére nagy teljesítményű projektorokkal 360 fokos, szférikus panorámavideó és 3D animáció keverékét vetítik. A 15 perces multimédiashowban bemutatják Bécs legszebb helyszíneit, amiket látványos 3D animációkkal kötnek össze.
A panorámavideón túl további, nagy felbontású, illetve panorámafotókat használó eszközök is segítik Bécs főbb látnivalóinak bemutatását. A felhasznált fotógráfiákat Szabó Péter készítette. Az óriási felbontású panorámaképek elkészítésére a Bécsi Turisztikai Hivatal kérte fel a nagy felbontású képek szakértőjeként ismert fotóst, aki kollégáival együtt a koncepció kialakításában is részt vett. Péter neve ismerős lehet, a pár éve nagy sikert aratott Budapestről készült világrekord felbontású panorámakép kapcsán, amit ő és csapata készített.
Virtuális valóság a turizmusmarketingben
A sátorban található egyik eszköz a manapság egyre népszerűbb, és a turisztikai marketingben is egyre nagyobb teret nyerő VR (virtual reality) szemüveg. A fejre erősíthető eszközzel a 360 fokban készült panorámaképeken keresztül úgy gyönyörködhetünk Bécs híres épületeiben, mintha valóban a helyszínen lennénk. A virtuális valóság alkalmazást is a hazai szakemberek, az AERA Concept & Communication munkatársai készítették a Bécsi Turisztikai Hivatal számára. A desztinációmarketinggel foglalkozó cég neve sem ismeretlen a nagyközönség számára, a Budapest Business Region - Get Engaged című videójuk közel kétmilliós megtekintést ért el a Youtube-on, a World of Potentials imázsfilm pedig több rangos díjat is nyert.
A szemüvegekben látható panorámaképeket nem csak a helyszínen élvezhetik a látogatók. A Google Cardboard mintájára készített kartonszemüvegeket ajándékként kapják az érdeklődők, így családjukkal, barátaikkal is megoszthatják az élményt. Bécs cardboardra optimalizált microsite-ját is az AERA fejlesztői készítették. Az oldal meglátogatásával és egy Vienna Cardboarddal bárki számára elérhetővé válik egy virtuális séta a bécsi Ringstrassén.
A másik, a hazai fejlesztők által készített interaktív eszköz az Microsoft Kinect érzékelőjét használja, ennek segítségével a látogatók érintés nélkül, kézmozdulatok és különböző gesztusok segítségével tudják az óriás méretű képernyőkön megjelenő panorámaképet irányítani.
Az idei roadshow nem az első sikeres közös munka Vienna Tourist Boarddal. 2013-ban a My Perfect Day kampányhoz is Péter és csapata készítette a hatalmas felbontású panorámaképeket és a hozzá tartozó webes rendszert. A projekt egyedülálló módon két kategóriában (nemzetközi digitális média, microsite) is díjat nyert 2014-ben a Creative Club Austria (CCA) gáláján. 2014-ben a bécsi Ringstrasse 150. évfordulójára készített microsite-hoz ismét a magyar ügynökséget kérték fel a nagyfelbontású panorámaképek készítésére és webes megjelenítésére. Ezek a képek láthatók a turné során kihelyezett eszközökön.
Forrás: Turizmus Online