Egy másodperc alatt repít Barcelonából Bécsbe a szuperszemüveg

2015. március 11. és április 19. között Európa hat nagyvárosát érintő roadshowra indult Bécs. A turisztikai kampány meghatározó eleme egy óriási, 22 méter átmérőjű, felfújható gömb. A kupolában a látogatók a magyar szakemberek által készített interaktív eszközök segítségével ismerhetik meg Bécset. 

Barcelonából indult el az osztrák főváros roadshowja, amely többek között Londonba, Párizsba, Berlinbe és Milánóba látogat el. A helyszíneken egy kb. 500 fő befogadására is képes nagyméretű gömbsátrat állítanak fel. A felfújható sátor különlegessége, hogy a gömb belső felületére nagy teljesítményű projektorokkal 360 fokos, szférikus panorámavideó és 3D animáció keverékét vetítik. A 15 perces multimédiashowban bemutatják Bécs legszebb helyszíneit, amiket látványos 3D animációkkal kötnek össze.

A panorámavideón túl további, nagy felbontású, illetve panorámafotókat használó eszközök is segítik Bécs főbb látnivalóinak bemutatását. A felhasznált fotógráfiákat Szabó Péter készítette. Az óriási felbontású panorámaképek elkészítésére a Bécsi Turisztikai Hivatal kérte fel a nagy felbontású képek szakértőjeként ismert fotóst, aki kollégáival együtt a koncepció kialakításában is részt vett. Péter neve ismerős lehet, a pár éve nagy sikert aratott Budapestről készült világrekord felbontású panorámakép kapcsán, amit ő és csapata készített.



Virtuális valóság a turizmusmarketingben

A sátorban található egyik eszköz a manapság egyre népszerűbb, és a turisztikai marketingben is egyre nagyobb teret nyerő VR (virtual reality) szemüveg. A fejre erősíthető eszközzel a 360 fokban készült panorámaképeken keresztül úgy gyönyörködhetünk Bécs híres épületeiben, mintha valóban a helyszínen lennénk. A virtuális valóság alkalmazást is a hazai szakemberek, az AERA Concept & Communication munkatársai készítették a Bécsi Turisztikai Hivatal számára. A desztinációmarketinggel foglalkozó cég neve sem ismeretlen a nagyközönség számára, a Budapest Business Region - Get Engaged című videójuk közel kétmilliós megtekintést ért el a Youtube-on, a World of Potentials imázsfilm pedig több rangos díjat is nyert.

A szemüvegekben látható panorámaképeket nem csak a helyszínen élvezhetik a látogatók. A Google Cardboard mintájára készített kartonszemüvegeket ajándékként kapják az érdeklődők, így családjukkal, barátaikkal is megoszthatják az élményt. Bécs cardboardra optimalizált microsite-ját is az AERA fejlesztői készítették. Az oldal meglátogatásával és egy Vienna Cardboarddal bárki számára elérhetővé válik egy virtuális séta a bécsi Ringstrassén.

A másik, a hazai fejlesztők által készített interaktív eszköz az Microsoft Kinect érzékelőjét használja, ennek segítségével a látogatók érintés nélkül, kézmozdulatok és különböző gesztusok segítségével tudják az óriás méretű képernyőkön megjelenő panorámaképet irányítani.

Az idei roadshow nem az első sikeres közös munka Vienna Tourist Boarddal. 2013-ban a My Perfect Day kampányhoz is Péter és csapata készítette a hatalmas felbontású panorámaképeket és a hozzá tartozó webes rendszert. A projekt egyedülálló módon két kategóriában (nemzetközi digitális média, microsite) is díjat nyert 2014-ben a Creative Club Austria (CCA) gáláján. 2014-ben a bécsi Ringstrasse 150. évfordulójára készített microsite-hoz ismét a magyar ügynökséget kérték fel a nagyfelbontású panorámaképek készítésére és webes megjelenítésére. Ezek a képek láthatók a turné során kihelyezett eszközökön.


Új trend az európai utazók körében

Új trend az európai utazók körében 

Nyaralás a Balti-tenger lengyel partján.
Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.