Fillérekbe kerül két hét Barcelona - csak nem nekünk

Az európai nyaralások új vonzerővel gazdagodtak: az euró meredek értékcsökkenése hatására jóval olcsóbbá válik a kontinens a világ több tájáról érkező turistája számára, különösen az Egyesült Államok és Kína viszonylatában.

Az amerikai turisták számára a dollár erősödése 25% körüli árcsökkenést hozhat a tavalyi évhez képest, a kínai valuta pedig az elmúlt évben közel 20%-ot erősödött az euróhoz viszonyítva - írja a Skift. Az eurózónában élők viszont a lassan bővülő gazdaság miatt úgy érezhetik, hogy inkább megéri a zónán belül utazni, elkerülve ezzel a valutaváltás kockázatát.

Ez azt jelenti, hogy minden körülmény adott ahhoz, hogy az európai turizmus egy egészen nagyszerű év elé nézzen – Mondja Nick Greenfield, a a londoni székhelyű Európai Utazásszervezők Egyesületének utazásszervezői kapcsolatokért felelős munkatársa.

Az euró gyengülését több tényező eredményezte az utóbbi időben, mélyrepülése különösen a dollárhoz viszonyítva jelentős. Az euróval valamelyik nap 1,057 dolláron kereskedtek, egy évvel ezelőtti értéke 1,40 dollár magasságában volt. Tim Cooper, a londoni BMI Kutató nemzetközi közgazdásza szerint a várakozások alapján az euró és a dollár az év folyamán paritásba fog kerülni egymással. Az eurót jelenleg a görög államadósság alakulása, valamint a zóna korlátozott gazdasági növekedése is a mélybe húzza.

Kedvező árak, bővülő foglalások

Az amerikai foglalások száma néhány európai országban ez idáig közel 20%-kal bővült európai szakemberek, valamint amerikai utazási irodák adatai alapján.

Lyssandros Tsilidis, az Utazási és Turisztikai Ügynökök Hellén Egyesületének elnöke szerint Görögországban az amerikai piacról – amely hagyományosan a legnagyobb küldőpiac – a megrendelések száma 15-20%-kal bővült az előző év azonos időszakához képest. Spanyolország 12%-os növekedést mért januárban, és majdnem 19%-osat februárban. A szakértők további növekedésre számítanak, amelyet a dollár erősödésének tulajdonítanak.

„Az árfolyam jelenlegi alakulása miatt bizonyos szolgáltatásokat könnyebben vehetünk igénybe – mondja Bob Homeyer amerikai üzletember, aki feleségével madridi pihenését tölti. – Több alkalommal is nagyon kedvező áron tudtunk étkezni, valamint a Prado Múzeumot is 7 euróval (7,48 dollár) alacsonyabb áron tudjuk megtekinteni, ez mindenképpen jó üzlet számunkra” – fejtette ki véleményét Madrid városában.

Az amerikaiak és a kínaiak is egyre jobban szeretik Párizst

Európában Párizs a legvonzóbb desztinációk közé tartozik, mintegy 10 millió amerikai turistát vonzott tavaly. A szakemberek bíznak benne, hogy számuk idén eléri a 11 milliót, valamint a kedvező árfolyam további költést generál – mondja Francois Navarro, a város turisztikai bizottságának vezetője.

Amennyiben ez a trend továbbra is így alakul, Navarro szerint az amerikaiak még inkább vissza fognak térni Párizsba, és a beutazó turisták listáján az első helyet fogják elfoglalni, ebben az évtizedben az első alkalommal.

A Priceline amerikai online utazási ügynökség jelentésében pedig az áll, hogy április első hetében a Franciaországba szóló repülőjegyekből 20%-kal többet értékesítettek, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Azonban a kínai turisták új generációja is felbukkant Párizs turisztikai előrejelzéseiben, jellemzően a 25-40 év közöttiek, akik egyénileg utaznak, valamint magas színvonalú szállodákat és éttermeket vesznek igénybe, nem úgy, mint az előző generáció, akik jellemzően vásárlási szándékkal érkeztek a városba. A kínai turistákról elmondható, hogy átlagosan négyszer annyi időt töltenek egy desztinációban, mint az amerikai látogatók.

Róma népszerű, de más városokban is egyre több az amerikai

Az Egyesült Államok képezi Róma legnagyobb küldőpiacát is, a város 7%-os növekedést jegyzett amerikai oldalról januárban a tavalyi év azonos időszakához képest – olvasható ki a legfrissebb adatokból.

A Liberty Travel amerikai utazási vállalat szerint a New Yorkban található irodáikban évről évre 17%-os ugrás jelentkezik az európai foglalások számában. A növekedés magában foglalja azt a tényt is, hogy jelentős az emelkedés az olyan, eddig kevésbé nagy amerikai látogatószámmal rendelkező városokban is, mint például Dublin, Amszterdam, Barcelona, Madrid és Athén. Az utazók számára széleskörű választási lehetőséget biztosítanak az eurózónához csatlakozott országok Portugáliától Finnországig, Görögországtól Írországig.

Európa jelenleg versenyben van a hagyományosan népszerű amerikai desztinációkkal az amerikai piacon – állítja Joseph A. Moscone, a Booking.com közönségkapcsolatokért felelős vezetője.

A társaság összehasonlítást végzett a tavalyi és idei szobaárakról Párizsban, Rómában, Barcelonában, Amszterdamban és Berlinben, felhasználva a múlt havi, illetve a 2014. márciusi euró-dollár árfolyamot. Az eredmények alapján az átlagos szobaár amerikai dollárban egy éjszakáért, egy négycsillagos szállodában 21%-kal alacsonyabb jelenleg, az ötcsillagos szálláshelyeket figyelembe véve pedig 17%-kal csökkent.

Ez azt jelenti, hogy a Booking.com által kalkuláltak szerint egy 7 napos tartózkodás Palm Springsben megegyezik egy 14 napos pihenéssel Barcelonában a költségeket tekintve.

Az európai nyaralások nem csupán megfizethetőek, hanem viszonylag még olcsóbb opciónak is tekinthetők néhány drágább amerikai desztinációhoz képest – áll Moscone nyilatkozatában.

Forrás: Skift


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.