A Les Dames d'Escoffier filantróp társaság tagjai olyan hölgyek, akik a vendéglátás és gasztronómia területén vezető pozíciót töltenek be. 36 tagszervezettel működik az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban és Mexikóban. A szervezetbe csak meghívás alapján lehet bekerülni. Tevékenységük elsődlegesen a kortárs gasztronómiai trendek követésére és oktatására irányul.
A magyar est vendégei a szervezet New York tagozatának tagjai voltak. Köztük például a szervezet alapítója és elnöke, a Wine Spectator Magazine főszerkesztője, a Culinary Institute of America alelnöke, Jenifer Lang - Láng György özvegye a Café des Artistes (NYC) és Gundel (Budapest) volt tulajdonosa, az International Wine Center elnöke, a CBS-New York Radio, továbbá az egyik legnagyobb élelmiszerlánc a Whole Foods Market marketingigazgatója és a NY Daily News gasztronómiai főszerkesztője. A Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviselőjének bevezetője után Dr. Kumin Ferenc New York-i főkonzul köszöntötte a vendégeket, és beszélt a magyar gasztronómiai forradalomról, Széll Tamás eredményeiről, Michelin csillagos éttermeinkről és a Bocuse d'Or 2016-os budapesti rendezvényről. Bogyay Katalin ENSZ Nagykövet is köszöntötte a hölgyeket, és a kultúra, valamint a nők egyenjogúságának fontos szerepéről beszélt. A missziók vezetői a teljes rendezvényen részt vettek.
A csúcsminőségű borokat a Balassi Intézet New York-i Kulturális Központja biztosította. Az MT Zrt. és a Balassi Intézet együttműködése nem új keletű: az elmúlt években több nagyszabású projektet valósított meg a két társintézmény közösen. A Bocuse d'Or szakácsverseny európai döntőjének hirdetését, étkezési és borkultúránk megjelenítését a Balassi Intézet is fontosnak tartja az észak-amerikai piacon.
A borbemutatót Gál Helga, a Magyar Külgazdasági és Külügyminisztérium bor és gasztronómiai szakértője prezentálta. A borokat megfelelő ételtársítással kínálták. Nem maradt le az étlapról a hagyományos és a modern magyar gasztronómiában ikonikussá vált gulyásleves sem. Az italsort és a borbemutatót a 6 puttonyos Tokaji Aszú bemutatása és desszertvariációk kínálása zárta le.
A Magyar Turizmus Zrt. New York-i képviselete tudatosan építi a Magyarország-márkát Észak-Amerikában. A szakmai együttműködések kiszélesítése mellett olyan döntéshozókat is megszólít, akik a Magyarországról alkotott képet a megfelelő szinteken pozitívan befolyásolhatják. Ebben a munkában kulcsfontosságú szerepet játszik Magyarországnak a gasztronómián keresztül történő bemutatása. A rendezvény meggyőzőerejét igazolja, hogy a nagy presztízsű szervezet szinte azonnal tárgyalásokat kezdett budapesti tagozatának létrehozására.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt., Vendég & Hotel Online