Idén 21. alkalommal rendezték meg Frankfurtban az IMEX szakkiállítást. Európa legjelentősebb MICE-piaci eseménye ez alkalommal is kiváló lehetőséget kínált több ezer előzetesen minősített és kiemelt vásárlóerővel rendelkező nemzetközi döntéshozóval történő találkozásra. A BUD CB és magyar partnerei - főként 4-5 csillagos hotelek és DMC-k, valamint rendezvényhelyszínek és rendezvénytechnikai cégek - idén 120 négyzetméteres standon várták az érdeklődőket.
Bár a kutatások szerint* a nemzetközi üzleti utazások csak 2024-ben fognak a vírushelyzet előtti szintre visszatérni, a szektor lendületét a tavalyinál sokkal mozgalmasabb légkör és a tárgyalások minősége is jól mutatta. A szakmai vásár során a hazai szolgáltatók képviselői és a BUD CB munkatársai összesen több mint 700, előre egyeztetett tárgyaláson, a standon pedig hat alkalommal desztinációs prezentáció keretében mutatták be hazánk legfontosabb fejlesztéseit és új attrakcióit. A bemutatók középpontjában az infrastrukturális fejlesztések, új szálláshelyek és rendezvényhelyszínek, valamint megújult attrakciók álltak.
A helyszíni visszajelzések megerősítették, hogy a nemzetközi üzleti turizmus szakértői körében egyre nagyobb az érdeklődés Magyarország és elsősorban Budapest iránt. Az MTÜ a magyar turisztikai kínálat versenyképes megjelenítése érdekében „Innovatív Turisztikai Termékcsomag” pályázatának keretében idén is társkiállítói lehetőséget biztosított előzetes jelentkezés alapján hazai szolgáltatók részére. A nevezett termékeket a meghirdetett szakmai kritériumok alapján 6 főből álló szakmai grémium értékelte. A legjobbnak talált három DMC a programajánlatát a frankfurti kiállítási napokon tartott szakmai prezentációk során is bemutatta az Ügynökség a nemzetközi szakmai közönségnek.
Forrás: MTÜ / igyutazunk.hu