A World Travel Market legújabb, 2014-es trendriportjában olyan témára is kitérnek, mint az afrikai szörfturizmus, ami jelentős növekedésnek indult a kontinens tengerparti részein, ráadásul hozzájárul a fenntartható turisztikai fejlődéshez is.
Amerikában tombol a bringamánia, a kerékpáros turizmus ugyanis lassan túlszárnyalja a népszerű golfturizmust - legalábbis a középkorú férfi turisták körében biztosan -, ezáltal pedig jelentős mértékben elkezdett átalakulni az idegenforgalmi kínálat.
Ma már egyre több nagyvárosban felfigyelnek arra, hogy a fiatal, viszonylag kevés pénzt költő turisták is igénylik a trendi és szép enteriőrt, amikor szállásról van szó, és nem elég csupán egy ágy, ahol aludni lehet - hiszen a hosztel már nem csupán a hátizsákos turisták kiváltsága. Ez pedig az Egyesült Királyságban csúcsosodik, ahol egyre inkább elterjednek a dizájnhosztelek, amelyek minőséget és olykor már a luxushoz közelítő élményeket biztosítanak megfizethető áron. (Nem kell ehhez Angliáig menni, itthon is nyílt már dizájnhosztel Budapesten.)
Az egyik legújabb európai trend azonban az Airbnb-hez hasonló vacsoramegosztás, vagyis a helyiek közösségi oldalakon, website-okon invitálják a turistákat egy-egy finom fogásra saját otthonukba.
A trendriportban szó esik ezen kívül a hordható elektronikai eszközökről is, illetve arról, hogy a fiatal, kreatív elméknek köszönhetően hogyan kapnak új „arcot”, új imázst a Közel-Kelet országai.
A kínai WeChaten keresztül történő szállásfoglalás is a tanulmány részét képezi, India az online vonatjegyvásárlással próbál még inkább betörni a turisztikai piacra, a szállodák körében pedig lassan egyre nagyobb trend az, hogy vendégeiket kedvezményekkel, kis ajándékokkal jutalmazzák, ha fotót posztolnak a szállásról a közösségi oldalak valamelyikére.
A World Travel Market trendriportja ide kattintva letölthető.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.