Felmérés: mindegy, hogy hová, csak induljunk!

Ez az első olyan nyár, amikor az összes Covid-19-hez kapcsolódó korlátozást feloldották, ami óriási fellendülést hozott a repülőjegy foglalásokban a Kiwi.com adatai alapján.

A globális volumenek megháromszorozódtak a tavalyi évhez képest, és 59 százalékkal haladják meg a 2019-es adatokat.  A magyaroknál kiemelkedő az utazási kedv, tavalyhoz képest hatszorosára nőtt a foglalások száma. A legtöbb honfitársunk idén nyáron Olaszországba, Spanyolországba és Görögországba repül. A jelenlegi utazási roham közepette egy új tendencia is megjelent.

 

Tarol a „mindegy, hogy hova, csak utazzunk már” mentalitás

A foglaló portálon idén nyáron ötmilliárd keresés - majdnem kétszer annyi (1,9), mint tavaly nyáron – érkezett a „bárhová" irányuló utazásra, ami azt jelenti, hogy nem konkrét desztinációra keresnek, csak utazni szeretnének. Ez a „mindegy, hogy hová, csak utazzunk már” szemlélet a magyarokra különösen jellemző, és a nyári hónapokra még inkább felerősödött. 2021-hez képest megháromszorozódott, 22 millióra nőtt azoknak a kereséseknek a száma, ahol a célállomást üresen hagyták, és csak a többi mezőt töltötték ki a magyarok.

Olasz-spanyol-görög triumvirátus: a magyarok ide repülnek leginkább nyáron

A bezártság után újra lehet felfedezni, pihenni és elmenekülni a mindennapokból; idén nyáron a globális toplisták élén olyan úti célok állnak, mint Olaszország, Spanyolország, Thaiföld, Malajzia és Kolumbia. A repülővel utazó honfitársaink körében is Olaszország a sláger, ide vett repülőjegyet június 19-ig a nyári hónapokra a legtöbb magyar. Olaszországot követi Spanyolország, majd Görögország. A lista 4. fokára az Egyesült Királyság állhatott megelőzve Franciaországot. 

 

A keresési listát Barcelona vezeti továbbra is a nyári hónapokra, amelyet London, majd Párizs követnek. Érdekesség, hogy azok közül, akik a „bárhová”-t írták be célállomásnak, azok közül a legtöbben végül Londonba vettek repülőjegyet. A 2. város ezen a listán Párizs, majd Milánó.

Fő szempont a rugalmasság

Az idei nyár abszolút utazási trendjeként figyelhető meg a rugalmasság a költségvetés, az utazási időpontok és az utazás módja tekintetében, valamint az, hogy akárhová szívesen utazunk. 

"Sok utazó a Covid-19 után rugalmasabb és kreatívabb az utazásaival kapcsolatban.  Sokuknak lehetőségük van bárhonnan dolgozni, ami lehetővé teszi számukra, hogy megőrizzék munkahelyük stabilitását, miközben egy új úti célt fedeznek fel.  Egyesek a lehető legtöbbet akarják kihozni a költségvetésükből, és a lehető legkedvezőbb áron akarnak világot látni, míg mások a lehető legtöbbet akarnak utazni, és minél több országot meglátogatni, hogy bepótolják a kiesett időt" - mondja Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója. 

 

Forrás: kiwi.com


Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.