A 30 ezer lakost számláló, alsó-bajorországi Deggendorf városából mintegy 33 diák csatlakozott a tanulmányúthoz, melynek célja volt, hogy megismerkedjenek Budapest vonzerőivel, egyszersmind betekintést nyerjenek abba, hogy mi áll a magyar főváros prosperáló turisztikai mutatói mögött.
A Duna-parti bajor kisváros ifjúsági turisztikai szervezete, a DEG.TOUR.-S. e.V. a helyi főiskola turizmus-menedzsment szakos hallgatóinak szervezte a négynapos budapesti kirándulást. A diákcsoport a tanulmányút második napján tett látogatást a városházán a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ meghívására. Pap Mária, a BFTK turisztikai divízióvezetője előadásában egy pulzáló, élettel teli sokszínű és biztonságos Duna-menti fővárost mutatott be a hallgatóságnak, melynek turisztikai bevételei már a 2008-as gazdasági válságból való kilábalás kezdete, lényegében 2010 óta töretlenül bővülnek. A divízióvezető kiemelte, hogy a budapesti vendégéjszakák száma egy sor, igazi turistamágnesként számon tartott európai nagyvárossal (Bécs, Róma, Berlin, Barcelona) összehasonlítva, jóval nagyobb ütemben növekszik, és ehhez markánsan hozzájárul Németország is, amely továbbra is Budapest harmadik legjelentősebb küldőpiaca — sőt, a Brexitet követően a magyar főváros legfontosabb küldőpiacává növi ki magát az EU-n belül.
Még német kontextusban is kimagasló a bajor turisták érdeklődése fővárosunk iránt, hiszen a hagyományosan erős történelmi-kulturális és gazdasági kapcsolatok mellett a viszonylagos földrajzi közelség, az igénybe vehető közlekedési módok számossága is népszerűvé teszi Budapestet a bajor küldőpiacon. Mindamellett a német utaztatói szakma teljes horizontját célozta meg a BFTK az április közepén elindított Budapest Akadémia e-learning tananyaggal, amely a német médiapiac egyik legbefolyásosabb ágazatspecifikus médiaszereplője, a FvW Medien online felületén érhető el egy teljes éven keresztül. Az előadás arra is kereste a választ, hogy Budapestet mi teszi különlegessé a vendégek számára: kiemelésre került az ECM nemzetközi városversenyében („Best Destinations 2018”) elért előkelő 8. helyezés, a kulturális diverzitás és a négy évszakos fővárosi fesztiválkoncepció, valamint a sportvárosi imázs, és vele együtt a 2019. évre elnyert Európa Sportfővárosa cím. A prezentációban hangsúlyt kapott Budapest nemzeti szintű márkaépítése („Grand Budapest”) és a nagyváros környéke által kínált turisztikai élményígéretek — lévén Budapest és környéke továbbra is együtt alkotja a magyar turisztikai paletta egyetlen, nemzetközileg is széles körben értelmezhető termékét.
A tanulmányutat szervező, és egyben a helyi TDM szervezet funkcióit ellátó DEG.TOUR.-S. e.V.deklarált célja, hogy a város és a városkörnyék (Landkreis Deggendorf) intenzív kapcsolatot alakítson ki és tartson fenn a turisztikai ágazat fejlesztésében érdekelt vállalatokkal és szervezetekkel. Mindezt előmozdítandó, a DEGTOUR tanulmányutakat is szervez a turizmus-menedzsment hallgatók számára. Nem ez volt az egyetlen, közelmúltban megvalósult egyetemi tanulmányút Budapesten. Április 24-én holland diákok érkeztek a fővárosba az enschedei székhelyű Saxion – University of Applied Sciences | Hospitality Business School szervezésében.
Itt szintén a BFTK látta el a házigazda szerepét. A 20 fős diákcsoport az egyetemi turisztikai képzés keretében közösségi média kurzuson is részt vett. A vizsgafeladatuk idén Budapest social media megjelenésének követése és továbbfejlesztése (social media boost) volt. Ehhez különböző tematikákat kaptak az egyes csoportok (gasztronómia, wellness, fesztiválok, aktív kikapcsolódás). A vizsgafeladat részeként social media eszközökre kellett tartalmat gyártaniuk és stratégiát készíteniük — Facebook poszt, Instagram poszt, video stb. formájában. A vizsgabizottságban a BFTK is képviseltette magát: a Főváros hivatalos turisztikai és kulturális szervezetének munkatársai a fiatal célcsoport prezentálásában hallgathatták meg a vizsgamunkákat. A projekt során a budapesti turisztikai szakemberek hasznos információkat nyertek arról, hogy a Millennials célcsoport milyen social media platformokon fogyaszt különböző tartalmakat, és mindezt hogyan, milyen fogyasztói attitűdök mentén teszi.
Forrás: Turizmus Online