Fiatal szakembereket is érdekel a Budapest-jelenség

Május 10. és 13. között a Technische Hochschule Deggendorf (Németország) hallgatói keresték fel Budapestet tanulmányi kirándulás céljából, a DEG.TOUR.-S. e.V. – Deggendorfer Tourismus-Studienkreis szervezésében. A diákcsoportot a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) fogadta a Főpolgármesteri Hivatal tárgyalótermében.

A 30 ezer lakost számláló, alsó-bajorországi Deggendorf városából mintegy 33 diák csatlakozott a tanulmányúthoz, melynek célja volt, hogy megismerkedjenek Budapest vonzerőivel, egyszersmind betekintést nyerjenek abba, hogy mi áll a magyar főváros prosperáló turisztikai mutatói mögött.

A Duna-parti bajor kisváros ifjúsági turisztikai szervezete, a DEG.TOUR.-S. e.V. a helyi főiskola turizmus-menedzsment szakos hallgatóinak szervezte a négynapos budapesti kirándulást. A diákcsoport a tanulmányút második napján tett látogatást a városházán a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ meghívására. Pap Mária, a BFTK turisztikai divízióvezetője előadásában egy pulzáló, élettel teli sokszínű és biztonságos Duna-menti fővárost mutatott be a hallgatóságnak, melynek turisztikai bevételei már a 2008-as gazdasági válságból való kilábalás kezdete, lényegében 2010 óta töretlenül bővülnek. A divízióvezető kiemelte, hogy a budapesti vendégéjszakák száma egy sor, igazi turistamágnesként számon tartott európai nagyvárossal (Bécs, Róma, Berlin, Barcelona) összehasonlítva, jóval nagyobb ütemben növekszik, és ehhez markánsan hozzájárul Németország is, amely továbbra is Budapest harmadik legjelentősebb küldőpiaca — sőt, a Brexitet követően a magyar főváros legfontosabb küldőpiacává növi ki magát az EU-n belül.

Még német kontextusban is kimagasló a bajor turisták érdeklődése fővárosunk iránt, hiszen a hagyományosan erős történelmi-kulturális és gazdasági kapcsolatok mellett a viszonylagos földrajzi közelség, az igénybe vehető közlekedési módok számossága is népszerűvé teszi Budapestet a bajor küldőpiacon. Mindamellett a német utaztatói szakma teljes horizontját célozta meg a BFTK az április közepén elindított Budapest Akadémia e-learning tananyaggal, amely a német médiapiac egyik legbefolyásosabb ágazatspecifikus médiaszereplője, a FvW Medien online felületén érhető el egy teljes éven keresztül. Az előadás arra is kereste a választ, hogy Budapestet mi teszi különlegessé a vendégek számára: kiemelésre került az ECM nemzetközi városversenyében („Best Destinations 2018”) elért előkelő 8. helyezés, a kulturális diverzitás és a négy évszakos fővárosi fesztiválkoncepció, valamint a sportvárosi imázs, és vele együtt a 2019. évre elnyert Európa Sportfővárosa cím. A prezentációban hangsúlyt kapott Budapest nemzeti szintű márkaépítése („Grand Budapest”) és a nagyváros környéke által kínált turisztikai élményígéretek — lévén Budapest és környéke továbbra is együtt alkotja a magyar turisztikai paletta egyetlen, nemzetközileg is széles körben értelmezhető termékét.

A tanulmányutat szervező, és egyben a helyi TDM szervezet funkcióit ellátó DEG.TOUR.-S. e.V.deklarált célja, hogy a város és a városkörnyék (Landkreis Deggendorf) intenzív kapcsolatot alakítson ki és tartson fenn a turisztikai ágazat fejlesztésében érdekelt vállalatokkal és szervezetekkel. Mindezt előmozdítandó, a DEGTOUR tanulmányutakat is szervez a turizmus-menedzsment hallgatók számára. Nem ez volt az egyetlen, közelmúltban megvalósult egyetemi tanulmányút Budapesten. Április 24-én holland diákok érkeztek a fővárosba az enschedei székhelyű Saxion – University of Applied Sciences | Hospitality Business School szervezésében.

Itt szintén a BFTK látta el a házigazda szerepét. A 20 fős diákcsoport az egyetemi turisztikai képzés keretében közösségi média kurzuson is részt vett. A vizsgafeladatuk idén Budapest social media megjelenésének követése és továbbfejlesztése (social media boost) volt. Ehhez különböző tematikákat kaptak az egyes csoportok (gasztronómia, wellness, fesztiválok, aktív kikapcsolódás). A vizsgafeladat részeként social media eszközökre kellett tartalmat gyártaniuk és stratégiát készíteniük — Facebook poszt, Instagram poszt, video stb. formájában. A vizsgabizottságban a BFTK is képviseltette magát: a Főváros hivatalos turisztikai és kulturális szervezetének munkatársai a fiatal célcsoport prezentálásában hallgathatták meg a vizsgamunkákat. A projekt során a budapesti turisztikai szakemberek hasznos információkat nyertek arról, hogy a Millennials célcsoport milyen social media platformokon fogyaszt különböző tartalmakat, és mindezt hogyan, milyen fogyasztói attitűdök mentén teszi.

Forrás: Turizmus Online


WTTC: 2035-re 4,5 millió új turisztikai munkahely jöhet létre az Európai Unióban

WTTC: 2035-re 4,5 millió új turisztikai munkahely jöhet létre az Európai Unióban 

Az Európai Unió utazási és turisztikai szektora erőteljes növekedési pályára állt, és a következő évtized során várhatóan további 4,5 millió munkahelyet teremt 2035-re.
Új irodában a Kartago Tours központja

Új irodában a Kartago Tours központja 

A költözés a vállalat ügyfelei által eddig is használt elérhetőségeket nem érinti.
Élj Dubajban, miközben tanulj tartalomkészítést!

Élj Dubajban, miközben tanulj tartalomkészítést! 

A Beautiful Destinations Academy,  a Visit Dubai-val együttműködve most egyedülálló lehetőséget kínál .
World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit

World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit  

Főszerkesztőnk is a nemzetközi zsűri tagja.
Varsó, a meglepetések városa

Varsó, a meglepetések városa  

Lengyelország fővárosa igazi modern metropolisz.
Mit rejt a mély Görögország egyik legszebb szigete alatt?

Mit rejt a mély Görögország egyik legszebb szigete alatt? 

Szantoriniről van, szó, ahol meredek sziklák százai sorakoznak, helyről, amelyet turisták százezrei látogatnak évente.
Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok

Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok 

Sokan azt gondolják, hogy Dubajban csak költséges szórakozás várja a látogatókat. Szerencsére ez nem így van, hiszen számos ingyenes látnivalót is találunk, ha Dubajba látogatunk.
Már a horvátok is nehezítettek a határátkelésnél

Már a horvátok is nehezítettek a határátkelésnél 

Szlovákia és Ausztria után április 15-től Horvátország is ideiglenes határellenőrzést rendelt el.
Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak

Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak 

Az olaszországi Nápoly közelében történt a tragédia, a Faito-hegyre vezető drótkötélpályán.
Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét

Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét 

Már hozzá is láttak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.