Fiatal szakembereket is érdekel a Budapest-jelenség

Május 10. és 13. között a Technische Hochschule Deggendorf (Németország) hallgatói keresték fel Budapestet tanulmányi kirándulás céljából, a DEG.TOUR.-S. e.V. – Deggendorfer Tourismus-Studienkreis szervezésében. A diákcsoportot a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) fogadta a Főpolgármesteri Hivatal tárgyalótermében.

A 30 ezer lakost számláló, alsó-bajorországi Deggendorf városából mintegy 33 diák csatlakozott a tanulmányúthoz, melynek célja volt, hogy megismerkedjenek Budapest vonzerőivel, egyszersmind betekintést nyerjenek abba, hogy mi áll a magyar főváros prosperáló turisztikai mutatói mögött.

A Duna-parti bajor kisváros ifjúsági turisztikai szervezete, a DEG.TOUR.-S. e.V. a helyi főiskola turizmus-menedzsment szakos hallgatóinak szervezte a négynapos budapesti kirándulást. A diákcsoport a tanulmányút második napján tett látogatást a városházán a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ meghívására. Pap Mária, a BFTK turisztikai divízióvezetője előadásában egy pulzáló, élettel teli sokszínű és biztonságos Duna-menti fővárost mutatott be a hallgatóságnak, melynek turisztikai bevételei már a 2008-as gazdasági válságból való kilábalás kezdete, lényegében 2010 óta töretlenül bővülnek. A divízióvezető kiemelte, hogy a budapesti vendégéjszakák száma egy sor, igazi turistamágnesként számon tartott európai nagyvárossal (Bécs, Róma, Berlin, Barcelona) összehasonlítva, jóval nagyobb ütemben növekszik, és ehhez markánsan hozzájárul Németország is, amely továbbra is Budapest harmadik legjelentősebb küldőpiaca — sőt, a Brexitet követően a magyar főváros legfontosabb küldőpiacává növi ki magát az EU-n belül.

Még német kontextusban is kimagasló a bajor turisták érdeklődése fővárosunk iránt, hiszen a hagyományosan erős történelmi-kulturális és gazdasági kapcsolatok mellett a viszonylagos földrajzi közelség, az igénybe vehető közlekedési módok számossága is népszerűvé teszi Budapestet a bajor küldőpiacon. Mindamellett a német utaztatói szakma teljes horizontját célozta meg a BFTK az április közepén elindított Budapest Akadémia e-learning tananyaggal, amely a német médiapiac egyik legbefolyásosabb ágazatspecifikus médiaszereplője, a FvW Medien online felületén érhető el egy teljes éven keresztül. Az előadás arra is kereste a választ, hogy Budapestet mi teszi különlegessé a vendégek számára: kiemelésre került az ECM nemzetközi városversenyében („Best Destinations 2018”) elért előkelő 8. helyezés, a kulturális diverzitás és a négy évszakos fővárosi fesztiválkoncepció, valamint a sportvárosi imázs, és vele együtt a 2019. évre elnyert Európa Sportfővárosa cím. A prezentációban hangsúlyt kapott Budapest nemzeti szintű márkaépítése („Grand Budapest”) és a nagyváros környéke által kínált turisztikai élményígéretek — lévén Budapest és környéke továbbra is együtt alkotja a magyar turisztikai paletta egyetlen, nemzetközileg is széles körben értelmezhető termékét.

A tanulmányutat szervező, és egyben a helyi TDM szervezet funkcióit ellátó DEG.TOUR.-S. e.V.deklarált célja, hogy a város és a városkörnyék (Landkreis Deggendorf) intenzív kapcsolatot alakítson ki és tartson fenn a turisztikai ágazat fejlesztésében érdekelt vállalatokkal és szervezetekkel. Mindezt előmozdítandó, a DEGTOUR tanulmányutakat is szervez a turizmus-menedzsment hallgatók számára. Nem ez volt az egyetlen, közelmúltban megvalósult egyetemi tanulmányút Budapesten. Április 24-én holland diákok érkeztek a fővárosba az enschedei székhelyű Saxion – University of Applied Sciences | Hospitality Business School szervezésében.

Itt szintén a BFTK látta el a házigazda szerepét. A 20 fős diákcsoport az egyetemi turisztikai képzés keretében közösségi média kurzuson is részt vett. A vizsgafeladatuk idén Budapest social media megjelenésének követése és továbbfejlesztése (social media boost) volt. Ehhez különböző tematikákat kaptak az egyes csoportok (gasztronómia, wellness, fesztiválok, aktív kikapcsolódás). A vizsgafeladat részeként social media eszközökre kellett tartalmat gyártaniuk és stratégiát készíteniük — Facebook poszt, Instagram poszt, video stb. formájában. A vizsgabizottságban a BFTK is képviseltette magát: a Főváros hivatalos turisztikai és kulturális szervezetének munkatársai a fiatal célcsoport prezentálásában hallgathatták meg a vizsgamunkákat. A projekt során a budapesti turisztikai szakemberek hasznos információkat nyertek arról, hogy a Millennials célcsoport milyen social media platformokon fogyaszt különböző tartalmakat, és mindezt hogyan, milyen fogyasztói attitűdök mentén teszi.

Forrás: Turizmus Online


Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.
Megvan a földkerülő verseny győztese

Megvan a földkerülő verseny győztese 

A francia Charlie Dalin nyerte meg a tizedik Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.