Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „A városi és kulturális utazások piacvezetőjeként öt csoportban folytatjuk a történetmesélésünket (storytelling). Az „Urban City” csoport olyan témákkal, mint a nagyvárosi hangulat, shopping vagy a tetőbárok mellett mindenekelőtt a vidéki területeket a „Romantik” csoport témái, mint a kis történelmi városok, a kastélyok és kertek, a borrégiók és a hagyományos gasztronómia, amelyeket visszatükröz a kampány. A németországi nyaralás is számos vonzó ajánlatot kínál, amelyek a „Nyaralás a vízparton” csoportban játszanak nagy szerepet: itt tengerparti élményekről, fürdőhajókról, beach klubbokról, sziget-feelingről, tavakról, tutajozásról, gőzhajós kirándulásról, lakóhajós nyaralásról a folyókon és tavakon és még sok más témáról hallhatunk.
A „Művészet és kultúra” csoportban, amely vonzó tényező a nemzetközi utazók számára, múzeumok és kiállítások, ipari kultúra, zene és showműsorok, illetve szabadtéri rendezvények kapnak helyet. Végül pedig a „Látnivalók” csoport az, amely bemutatja az úticél Németország látványosságait: a hamburgi Elbphilharmonie-tól kezdve a Zollvereinbányaművön és a Brandenburgi-kapun keresztül egészen a Neuschwanstein-kastélyig és a Hohenzollern-várig Németország más desztinációkhoz képest számos kiemelt látnivalóval rendelkezik. A 16 szövetségi állam látnivalóinak vonzó prezentációja garantálja az utazások számának növekedését.
A ‚Germany simply inspiring‘ vagy az aktuális ‚Culinary Germany‘ kampányunk nagy visszhangja is mutatja, hogy az átfogó közösségimédia-aktivitás nagy mértékben növeli az úticél Németország iránti figyelmet és megihleti az utazókat. Ám a digitális értékesítés mellett az élő, live-kommunikáció ugyanolyan fontos. A pop-up rendezvények a nemzetközi piacokon növelik a kampány dinamikáját”. A DZT-kampány German Summer Cities résztvételi lehetőségei megtalálhatók a piacaktivitás oldalain.