Hogy javítható egy metróvonal imázsa?

Felújított állomások, tisztább, klimatizált szerelvények, biztonsági kamerarendszer fogadja a jövőben a bécsi U6-os metró utasait. Ráadásul szeptembertől nem lehet majd erős szagú ételeket enni a vonatokban, ami régi vágya sok utasnak.

Mivel a teljesítményéhez képest méltatlanul alulértékelik a bécsiek az U6-os metróvonalat, a Wiener Linien átfogó intézkedéscsomaggal szeretne javítani az évente 80 millió utast szállító vonal megítélésén.

A 17,4 kilométer hosszú vonal mentén folyamatosan felújítják az Otto Wagner tervezte állomásépületeket és LED-esre cserélik a világításukat. Ezek nemcsak kevesebbet fogyasztanak, de nagyobb fényt is adnak, így növelik az utasok biztonságérzetét. Utóbbi érdekében bekamerázták az összes szerelvényt, az állomásokat és a vonatokat pedig speciálisan képzett biztonsági személyzet járja.

Mivel az U6 viszonylag hosszú szakaszon közlekedik a földfelszínen, a nyári hőségben a szerelvények gyorsan átmelegednek. Noha a kocsik fele már klimatizált, a régi típusú szerelvényekben sokat panaszkodnak a melegre az utasok. Első megoldásként napvédő fóliát ragasztottak az ablaküvegekre, az ablaktáblák fölé pedig szellőzőket szereltek. Ezen kívül egy új szellőzőtechnika tesztje is elkezdődött, a szerelvényeket pedig vegyes – klimatizált és régi típusú – kocsikkal közlekedtetik.

Az új mosóberendezésnek köszönhetően az utasokat ezentúl még tisztább szerelvények fogadják: kéthetente az összes kocsira sor kerül a 600 ezer euróért létesített mosóban. Egy mosáshoz mintegy 3 ezer liter víz kell, aminek a 95%-át összegyűjtik és felhasználják a következő mosáskor. A szerelvényeket belülről egyébként naponta végigtakarítják, hat-nyolc hetente pedig a padlótól a plafonig végigcsutakolják – beleértve az üléseket és az ablakpucolást is. A nagyobb tisztasághoz várhatóan az is hozzájárul majd, hogy szeptembertől nem szabad erős illatú ételeket fogyasztani a szerelvényekben, így kevesebb lesz az ételfoltok miatti szennyeződés.

Noha az U6 megbízhatósága 99%-os, a menetrend pontosabb betartása érdekében a forgalmasabb állomásokon felfestik a peronokon, hogy hol kell várakozni, és melyik részt kell szabadon hagyni a leszálló utasoknak. Így a felszálló utasok végre nem akadályozzák majd a leszállókat. A Westbahnhofon már fel is festették a peronokra a jelzéseket, ezután pedig a Meidlingi pályaudvarnál lévő metrómegálló, a Spittelaui és Längenfeldgassei metróállomás következnek.


Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.